(origineel bericht op be-more.nl)
Aftellen…
Nog 29 dagen tot 18 november, de dag dat ik naar Uganda vertrek.De introductiedag is achter de rug, ticket is geboekt, hostel is geboekt, alle vaccinaties heb ik gehad, zomerse kleding is ingekocht en de tas staat “klaar”.
We vliegen 18 november van Amsterdam naar Entebbe, waar we opgehaald worden door de regiocoördinator die ons naar het hostel brengt waar we het eerste weekend verblijven. Voor zondag hebben we een tour door de hoofdstad Kampala op de planning staan.
Op maandag wordt iedereen opgehaald en naar het project gebracht. We reizen dan van Entebbe naar Lwengo. We wonen en werken dan 4 weken in Lwengo, een arm dorp waar geen stromend water en elektriciteit is. Dus dat wordt douchen met een teiltje water, toiletteren op een latrine etc.
De werkzaamheden in Lwengo zijn heel verschillend. Bijvoorbeeld voorlichting geven, helpen op de basisschool of bij de kinder opvang, bijles geven, op huisbezoek, watertanks of huizen bouwen etc.
Op dit moment ben ik nog bezig met het inzamelen van geld. Het donatiegeld gaan we ter plekke besteden aan hetgeen de gemeenschap het meeste nodig heeft. Dit gebeurt in overleg met de projectcoördinator.
Mocht je nog een kleine bijdrage willen leveren, dan kan dat door geld over te maken op 12.17.74.228 tnv Be More te Nijmgen, o.v.v. Ellen Eijsink.
Ik heb nu al zin in het typen van mijn volgende bericht, want dat zal vanuit Uganda zijn!
Groetjes,
Ellen