(1.) Het avontuur gaat bijna beginnen!

(origineel bericht op be-more.nl)

(1.) Het avontuur gaat bijna beginnen!

Hallo Allemaal!

Aankomende zaterdag vlieg ik om 10.00u richting Entebbe in Uganda. Ik ga samen met Marit twee maanden vrijwilligerswerk doen voor het Rakai Community Based Health project. Dit project wordt gesteund door de vrijwilligersorganisatie Be More. Het project ligt vlakbij een stadje genaamd Kyotera niet ver van Masaka. Rondom Masaka zijn verschillende projecten die Be More ondersteund. Voor meer informatie over het project waar ik ga werken kun je kijken op: <a rel=“external” href=“Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa”>Global Learning op onze Expeditiereizen buiten Europa; Marit en ik gaan dit doen in het kader van onze opleiding. We hebben gekozen voor de minor ‘Global nursing’. Deze minor geeft je de mogelijkheid om een buitenlandstage te lopen. Marit kunnen jullie ook volgen op: <a rel=“external” href=“http://maritmolenaar.waarbenjij.nu/”>http://maritmolenaar.waarbenjij.nu/&lt;/a&gt;

De afgelopen week heb ik mensen gedag gezegd, de laatste dingetjes gekocht en extra van Jeffrey genoten, want die ga ik erg missen de komende 2 maandjes! Verder heb ik mijn afstudeerstage en scriptie behaald, dus ik kan zonder zorgen aan dit avontuur beginnen. Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik ben benieuwd naar het land, de mensen, de cultuur, het eten en de medische wereld in Uganda. Een paar weken terug hadden we een voorbereidingsdag met een aantal vrijwilligers die in dezelfde periode in Uganda zijn. Op deze dag hebben we Majorie en Sanny ontmoet. Majorie zit bij ons op het project en Sanny zit op een ander project. Zij zitten bij ons in het vliegtuig, gaat helemaal gezellig worden! Doordeweeks zullen we aan het werk zijn bij het project en in het weekend gaan alle vrijwilligers van Be More naar Masaka, dus dat is erg gezellig. We kunnen in de weekend ook tripjes maken die Be More organiseert. Aankomend weekend zullen we in het Backpackers hostel zitten in Entebbe. Zondag gaan we een tour doen door Kampala, de hoofdstad van Uganda. Maandag vertrekken we richting Masaka en aan het einde van die dag gaan we naar het project. Ik ben ontzettend benieuwd en heb er super veel zin in! Het volgende verslag zal ik schrijven vanuit Uganda (als ik een beetje een goede internetverbinding heb) Je kunt me ook volgen op lilyovergoor.waarbenjij.nu

Ik wens iedereen alvast succes met de kou die eraan zit te komen, ik ga lekker naar de zon! Ik hou jullie op de hoogte!

-xx- Lily

(origineel bericht op be-more.nl)