Spoed: Op zoek naar reisavonturen!

Wij zijn Liesbeth en Silvie en wij hebben In 't Wilde Weg reisavonturen beleefd! Bijna genoeg voor een boek! Maar wij willen meer! Meer verhalen. Het liefst verhalen over de gekste dingen.

Kun jij bijvoorbeeld geen ondergaande zon meer zien zonder dat je hart opnieuw breekt? Of weet jij inmiddels precies hoe je apenhersens moet bereiden omdat je bij een inheemse Afrikaanse stam hebt gelogeerd?

Laat het ons weten!

Zie verhalen op mijn site!

Zie mijn site.

Of Google op ‘reisverhalen’.

Hoi

Voor insoliete reisverhalen kan ik je doorverwijzen naar mijn vorig jaar verschenen boek via www.ecritures.nu/reizen

Groet, Royan

Overigens wel copyright natuurlijk… :slight_smile:

Nou ik ga al meer dan 30 jaar op vakantie naar Thailand.
Verhalen genoeg,soms erg grappig en soms ook droevige verhalen.
Een voorbeeld:
Toen ik de ouders van mijn thaise vriendin ging bezoeken aan de kanten van Nong Bua Lampu (Isaan)
werd ik op straat aangesproken door een oude dame van gevorderde leeftijd.(Ze had een klein meisje bij haar in oude lompen kleren)
Ik versta wel een beetje thais maar ik heb toch maar mijn vriendin bijgehaald,vooral omdat de oude dame over haar toeren was(huilden) en om zeker te zijn wat er nu aan de hand was.
Het kwam er op neer dat ze mij haar klein kind wou verkopen voor geld.
Ze zag geen middel om haar kleinkind van 10 jaar te onderhouden.(eten,school etc…)
Haar uitleg was dat ze een slechte oogst hadden dat jaar (overvloedige regenval)
Nu na veel vijfen en zessen hebben we meer inlichtingen ingewonnen over hun toestand,ook ben ik naar haar huis geweest.
Er was geen elektriciteit geen stromend water echt een oud vervallen krot.
Nu spijtig genoeg heeft Thailand ook een negatief kantje,namelijk de prostitutie en uitbuiting van kinderen.
Om haar deze vetzakkerij te besparen heb ik uiteindelijk de zorgen voor het kind op mij genomen om voor het kind te zorgen (financieel)
Er is een contract alsook een plan opgemaakt om het leven van dit kind aangenamer te maken.
We zijn al ondertussen 8 jaar verder en ik moet jullie zeggen het gaat goed met Na(nickname) ze heeft mooie schoolresultaten,mooie en propere kleren,niet ondervoed en ondertussen heeft ze al een vriendje.
Ik bezoek haar regelmatig als ik op reis ben in Thailand,als ik haar zie komen de tranen in mijn ogen.
Het gehuild van de oude dame,is veranderd in een glimlach,het kind dat er met bijgeraapte lompen kleren en vies bij liep is veranderd in een mooie jonge dame met toekomst.
Ik ben blij dat ik vroeger van mijn hart geen steen gemaakt heb en daadwerkelijk iets gedaan heb aan die ongezonde situatie.

Mooi verhaal Georges, en we moeten er niet aan denken wat er van dat meisje geworden was zonder jou…
Goed dat je het wel goed hebt uitgezocht en een plan hebt gemaakt, en niet lukraak eenmalig een gift gedaan. Chapeau.

Dankjulllie wel voor jullie reacties!

Wow Georges, dat is inderdaad wel heel bijzonder!

En Cecilia en Royan, jullie hebben zelf je verhalen al heel mooi weten te verwoorden! We zijn juist op zoek naar mensen die vooral van vertellen houden! Wij willen juist zoveel mogelijk verhalen horen en vervolgens de mooiste verhalen opschrijven en iets moois creëren. Ook het googlen op reisverhalen zou ons doel dus voorbij schieten, Jenny!

Zo blijkt maar weer: hoe beter en duidelijker je een vraag stelt, hoe beter de antwoorden die je krijgt (en andersom).
Overigens is Backpackgek.nl jullie voor geweest, op hun website bulkt het van de interviews met reizigers.

Okido. Leuk initiatief wel.