Iemand ervaring met deze reisgids? Vond hun site wel leerrijk… www.thailandvoorbeginners.nl . 'k Vraag me af of het boek ook de moeite waard was.
Grts.
Jellebowski
Iemand ervaring met deze reisgids? Vond hun site wel leerrijk… www.thailandvoorbeginners.nl . 'k Vraag me af of het boek ook de moeite waard was.
Grts.
Jellebowski
Ik heb me destijds aangemeld voor hun nieuwsbrief. Veel aan gehad! Dus ik weet niet of je dat al hebt gedaan? Anders dat eerst doen en dan pas evt het boek aanvragen. Het boek heb ik dus niet gedaan, had ondertussen al zoveel info verzameld en verkregen, vond t niet meer zo nodig.
Maar ben het met je eens dat ze veel info verschaffen en ook lekker duidelijk!
Ja, de nieuwsbrief ontvang ik al. Idd al veel handige tips gekregen! 'k Ga missch. toch nog even wachten met het boek te kopen tot ik iemand tegen kom die het al gebruikt heeft.
Grts.
Jellebowski
Jelle,
Ik gebruik de capitoolgids en ben er zeer tevreden van.
Mvg Frank
Misschien heel cliché, maar de Lonely Planets staan hier ook in de kast!
En er was er nog één, destijds geleent van iemand. Maar weet t even niet meer. Zal even denken en zodra ik het weet dan meld ik het je. Die vond ik iig ook erg handig!
heb ff rondgekeken op de site thailandvoorbeginners.nl maar er stonden een paar dingen op die ze beter hadden kunnen doen bijv. schrijven ze over als je iets niet wilt zeg je mai ouw zeg daar altijd khab of khaa achter. er staat ook een foto waar een oudere farang een wai naar een kind maakt, dit doe je nooit een oudere zal nooit een wai aan een kind geven. Ik geef zo wie zo eigenlijk nooit een wai omdat er een heel batterij aan spelregels achter zit.
Ik heb het online pdf boek. Als je in een pb je email adres stuurt kan ik eens ff kijken of het lukt deze naar je te verzenden.
Ik weet t weer! (even opgezocht) het was ook de Capitool reisgids! Dus eigenlijk mosterd na de maaltijd omdat die al een keer genoemd was.
Ik heb het boek wel. Nou ja boek… eigenlijk een verzameling samengebonden bladen. Maar met zéér veel info. Alle do’s en don’t’s. Veel praktische info over vervoer, hotels, restaurants e.d. maar ook kritiek op bijv. reisorganisaties en vliegmaatschappijen (alles uit eigen ervaring van de schijfster).
Maar als je geabonneerd bent op de nieuwsbrief krijg je iedere keer een samenvatting van een hoofdstuk. Lang genoeg abonnee blijven en je hebt het boek ook…
Toch stopte bij mij de nieuwsbrief ineens! Heb me helemaal nooit afgemeld. Maar had ondertussen genoeg verzameld en zaten toen het stopte alweer in NL vanuit Thailand. Dus geactiveerd heb ik m ook niet meer.
In het boek van Thailand voor beginners staat volgens mij ook dat ouderen aan kinderen geen wai geven. Ik zou even moeten zien waar dat staat.
ik vind het een site met veel informatie al zal er inderdaad ook wel een foutje op staan verder ken ik het boek niet maar ik denk eigenlijk dat het wel een intresant boek kan zijn zeker voor mensen die geen/niet veel ervaring met thailand hebben
groet dirk :chin:
Ik ga nu voor de 5e keer en iedere keer kijk ik nog even in het boek. Ik haal er toch steeds weer dingen uit.Overigens zijn er m.i. 4 boeken. Bangkok voor Beginners b.v. en dan nog 3.
groeten,
Ton:zon02:
Ik zie dikwijls de toeristen de Way geven aan kinderen,wat normaal niet wordt gedaan.De mensen met een lagere functie geven de way aan degene die hoger in rang is.dus beste Thailandbezoekers nooit de way doen aan kinderen.Ikzelf heb het boek niet gelezen Ton,wel een paar lessen gedownload,en er staat wel nuttige informatie in voor de mensen die voor het eerst naar het land van de glimlach trekken.groetjes uit het warme Buriram;georgessingha.