Wij hebben even jullie hulp nodig. Tijdens onze rondreis door Nieuw Zeeland in februari gaan wij ook kayakken in het Abel Tasman National Park, vanuit Marahau.
Wij willen graag die klassieke foto van Split Apple Rock, waarbij wij tussen Split Apple Rock staan.
In 2010 ben ik er met een bootje langsgevaren op weg naar de Abel Tasman Coastal Track. Ik kan me niet meer goed herinneren of het dichtbij de kust lag of niet.
Onze vraag is eigenlijk, is het makkelijk om tussen Split Apple Rock te komen (vanaf de kust ofzo)
Het is mogelijk (zie foto), maar niet heel makkelijk. Het ligt wel een stukkie uit de kust (ca 5-10 min zwemmen). Wij zijn er langs gekomen met een bootje ook, maar mochten er niet uit voor een foto.
Je kunt in kaiterteri kayaks huren. En hiermee peddel in je in ca.20 minuutjes ( in mij herinnering) naar de split apple rock. Toen wij er langs kayakte zat deze overigens wel helemaal vol met meeuwen en aalscholvers en bijhoorende uitwerpselen. In theorie kun je prima uit je kayak klimmen en op de rotsen van de split apple rock klimmen. Maar zou toch wel oppassen als je eruit valt of je kano vaart weg is het een eind zwemmen naar de kust. Toen wij er waren (november 2012) was de zee ook zeer ruig en het water was ijskoud. Ik denk dat het niet echt veilig is om dit te doen.
Niet echt om aan te raden idd. Mocht je het toch willen doen houd er dan wel rekening mee dat als je op een meerdaagse kano tocht gaat, dat je voor de split Apple de verkeerde kant op moet varen. Waardoor de eerste dag kanoën wel echt zwaar wordt.
Kijk trouwens ook eens op mijn website over Nieuw-Zeeland met toeristische informatie en tips naar aanleiding van onze persoonlijke ervaring: www.nz-traveler.com
hoi NZ-traveller, ik had ook niet de intentie om op land te gaan bij Split Rock, dat was Ash in november van vorig jaar voor advies in februari. Ze zijn dus al geweest. Ik ben benieuwd of ze het nog geprobeerd hebben. Bij het kanoen is het inderdaad ook de andere kant op, waarbij het toch nog een stukkie is, en vervolgens weer terug, terwijl de kanotocht behoorlijk zwaar kan zijn. Ik heb trouwens niet gekanoed, want ik was die dagen grieperig en heb een taxiboot gepakt.