ja, ik ga een jaar reizen van Rio tot mexico… nu wil ik graag mijn spiegelreflexcamera mee nemen, maar begin steeds meer te twijfelen. Ik ben nogal een ongeduldig type en ben bang dat ik daardoor te vaak te opzichtig met mijn camera in het zicht loop. Guatemala is naar horen zeggen 1 van de wat minder veilige plekken nu dus vroeg me af hoe het daar ervaren wordt… is het uberhaut mogelijk om met zo een grote camera op straat te lopen?? of kan ik toch beter een goeie compact camera kopen.?
dan zou ik weer denken aan een panasonic dmc- tz serie of die ene die 10 m diep waterdicht is… laat st uitgekomen…
heb al een pacsafe gekocht, dus dat is al iets,… maar gaat me nu meer om het gevoel op straat… in zuid amerika.
ik heb een nikon d 80 met 18-135 mm lens,… dus is ook nogs een redelijk grote lens ook…
Wij hadden een Fuji HS10 mee, is een bridgecamera met vaste lens, maar toch nog een groter dan gemiddeld apparaat. Onze ervaring is dat je in de steden (of iig plaatsen waar het als minder veilig wordt aangemerkt) weinig foto’s maakt met een spiegelreflex en meer met een point en shoot.
Waterdicht is wel een goede, het kan nog wel eens regenen, zeker als je langere tijd op pad gaat. Het klimaat is heel veranderlijk over het continent, dus je zult zeker een keer een buitje meepakken.
Een pacsafe is prima, die hebben wij ook. Welke heb je?
Ik ben nooit in Zuid-Amerika geweest, maar wel in heel veel andere landen. Ik neem ALTIJD een SLR bij me, met een aantal losse lenzen. Daarbij nog een aparte camera voor onderwater. Best een klein fortuin.
Maar… Ik heb m’n spullen verzekerd, en ik maak regelmatig (dagelijks) een backup van m’n foto’s.
Maak je online een backup, of op een imagetank? Het internet hier is niet altijd even snel, dus als je je raws gaat uploaden, ben je nog wel even bezig.
Als je een backup bij je houdt, hou je hetzelfde probleem.
Apparatuur maak ik me ook geen zorgen om, die zijn verzekerd, het zijn de foto’s die het meeste waard zijn.
Ik heb mijn foto’s op een SD kaart staan, op de harde schijf van mijn minilaptop en op een externe harde schijf. Als je snel internet hebt kun je dropbox of wetransfer overwegen, maar eigenlijk is de capaciteit te klein.
Ik verspreid mijn backups. Ik heb er een aantal in mijn handbagage, eentje in mijn gewone bagage, en vaak eentje in een heuptasje om mijn middels. Soms drop ik ook data bij mijn reisgenoot. Misschien een beetje paranoia, maar ik voel me er goed bij
pacsafe voor 85 liter, via marktplaats…echt van het merk pacsafe. Is voor mij iets nieuws, hb er nog niet mee gewerkt, maar denk dat het me veel kopzorgen kan schelen,… alhoewel langs de andere kant hier ook weer mijn bedenkingen over heb qua interesse van een dief…
die fuji heeft een relaxt zoom bereik!! handig en licht, maar wil toch echt graag met mijn spiegelreflex fotograferen, daarnaast klein handig cameraatje…
@Evelien, weet je zeker dat het dan een tas is, en niet alleen het stalen net voor om je rugzak?
Wij hebben een Pacsafe schoudertas (messenger 100 of 200, weet zo niet meer welke precies) om de boel in te doen. Werkt wel prettig. Trouwens, de nieuwe Powershots van Canon zijn ook wel mooi klein en toch krachtig.