Hallo allemaal,
ik heb een vraag die misschien een tikkeltje onnozel is maar die ik toch graag wil stellen.
Aankomend najaar ga ik 3 maanden reizen door Ecuador, Peru en Bolivia.
De eerste 2 maanden reis ik alleen en de laatste maand komt mijn vriend me vergezellen.
Nu heb ik een spiegelreflexcamera die ik graag mee op reis wil nemen,
maar vanwege diefstal/onveiligheid/vrouw alleen… Twijfel ik hieraan?!
Ik lees dat het al verstandig is om je ringen af te doen, kan ik dan zorgeloos met zulke camera over straat lopen?
Ik hoor graag jullie advies,
groetjes Lonneke
Hoi Lonneke,
jou vraag vind ik zeker niet onnozel.
Je hoort veel verhalen over Ecuador en het is belangrijk van te voren te informeren over waar je naartoe gaat.
Als je de camera mee wilt nemen zou ik zorgen dat ik hem in een onopvallende hoes doen en hem niet meenemen als je savonds over straat gaat bijvoorbeeld.
Je ringen afdoen en dure sieraden is zowiezo een goed plan. Zorg dat je overdag reist en savonds een goede slaapplek hebt.
En maak altijd back ups van de foto’s zodat je ze niet allemaal kwijt bent als er iets gebeurt.
Heb je al iets besloten?
1 like
Hoi AnneMarie89,
toevallig heb ik vandaag mijn camera verkocht.
Ik ben van plan een compactere camera te kopen, plus een onopvallende camera tas.
Ik heb 2 jaar geleden door Zuid Afrika gereisd met deze spiegelreflexcamera, en dan was (overdag/op het platte land) geen probleem. Maar ik merkte dat ik af en toe wel behoefte had naar een compact camera, die ik makkelijk kon “verbergen”.
Thanks voor je tip!