verstandig op mijn spiegelreflexcamera mee te nemen?

Beste Reizigers,

2 jaar terug heb ik een goede maar zeker ook dure spiegelreflex camera gekocht. Gekocht om o.a mee te nemen op reis. Over 2 weken ga ik naar Zuid-Amerika (Brazilie, Mexico, Honduras, Costa Rica en meer). Voorheen ben ik in europa en azie geweest met mijn camera maar volgens mij (mede door verhalen) is het in zuid-amerika een stukje anders qua veiligheid van beroving. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil graag mijn camera meenemen maar durf het haast niet want ben bang hem te verliezen door een beroving oid.

Heeft iemand tips en advies voor mij?

Alvast bedankt!

xx Justin

Beste Justin,

Indien het een “opvallende” camera is zou ik hem niet overal te voorschijn halen, je kunt wel zelf enigszins de situatie inschatten waar het wel kan en waar niet. Een opzichtig apparaat valt overal wel op… je kunt hem zo onopvallend mogelijk 'verpakken" opdat het niet zichtbaar is dat je ermee rondreist.

Overal kun je beroofd worden, of je nu in Europa rondloopt of dat je in Zuid-Amerika bent, persoonlijk vind ik dat je overal alert moet zijn op je (dure) spullen, een goede verzekering zou ik ook handig vinden, alsmede de bon en een foto van je fotocamera ook ergens online bewaren.

Hoop dat je goede tips binnenkrijgt!:dag: En een hele fantastische reis toegewenst, ik ben ontzettend jaloers!! :wink: en mocht je ook in Suriname belanden, dan lees ik je graag op het Suriname forum…:foto:

Zelf geen ervaring, maar wanneer je zo’n reis gaat maken is het natuurlijk ook wat waard om mooie foto’s te schieten.

Verder eigenlijk hetzelfde als wat Joyce777 aangeeft: Je kunt overal beroofd worden. Ik zou er inderdaad gewoon voor zorgen dat het niet te opzichtig is dat je zo’n duur apparaat mee hebt.

Hopelijk komen er nog wat mooie adviezen voor je. Ik wens je ook alvast een prachtige reis toe! (al dan niet met spiegelreflexcamera)

Zorg voor voldoende back-ups van je foto’s én een goede verzekering.

Zelf neem ik mijn camera altijd mee. Soms draag ik de camera om mijn nek, soms in een onopvallende fototas, al dan niet met slotje.

Het is toch zonde als je speciaal een mooie, goede camera koopt voor een reis en deze vervolgens niet meeneemt?
Gewoon meenemen dus.
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers: Goede verzekering, bon bewaren (inscannen en in je webmail zetten kan ook helpen bij latere problemen met de douane die niet wil geloven dat je hem niet op vakantie gekocht hebt), en vooral elke avond je foto’s backupen.

Een verdere tip voor het dragen van je camera op vakantie:
Zorg dat het toestel er wat gehavend uitziet.
Toen ik door Cuba reisde heb ik wat tape op bepaalde plekken van de behuizing van de camera geplakt, zogenaamd om “scheurtjes” af te dekken. Moet zeggen dat mijn camera toen een stuk minder aandacht trok.