Specifiek model auto huren (Jeep Grand Cherokee)

Hoi allemaal,

Voor een rondreis aan de west coast wil ik graag een Jeep Grand Cherokee huren. Ik ben een beetje een autofreak, en 25 dagen kost me zo rond de 1000 euro dus ik wil eigenlijk wel weten wat ik huur.

Maar bij alle verhuurbedrijven die ik geprobeerd heb (alle grote) krijg je geen garanties over het type. Als je al een Grand Cherokee kan kiezen staat er altijd “or equivalent” bij. En een welke uitvoering je krijgt (de V6 of een V8? Wel een 4wd?) staat er vaak al helemaal niet bij (ik wil natuurlijk een V8, ik ben niet voor niets in Amerika :biggrin: en graag 4wd voor als we nog wat sneeuw tegenkomen in het noorden).

Heeft iemand ervaring met het reserveren van een specifiek type auto?

Mooie wagen, ik heb in een V6 rond gecruised, mijn reisgenoot had die ter plaatse bij het verhuur bedrijf geregeld (niks van te voren gereserveerd).

Wij waren iets meer kwijt, maar dat was mede omdat de bestuurder onder de 23 was.

Als je de stoelen naar voren schuift en de achterbank vlak legt kan je op een luchtbed languit liggen als je 190 lang bent :smiley:

Voor die prijs krijg je vast geen V8 mee. Je huurt een auto uit een catagorie en niet een speciaal model. Maar je kan er wel om vragen natuurlijk. Ik stuur Hertz wel eens een briefje maar het blijft afwachten. Kijk goed dat als je een 4wd huurt het ook een 4wd is. Als er op de tag RWD staat is het geen AWD. Je hebt trouwens geen 4wd nodig hoor. Daar mag je ook niet mee off road rijden, hoe raar het ook klinkt.
Wij hebben voor onze volgende reis een Ford Explorer 4wd gehuurd bij Hertz voor € 42,-- per dag incl. alle kosten (behalve drop off). We hebben wel 8 cylinders gehad, maar als ik eerlijk ben vond ik de 6 cylinders prettiger.
Yeehaw