Ik kom er niet uit, zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil voor 3 weken een auto huren route Johannesburg-Kaapstad
Welke auto adviseren jullie ( normale/suv/ 4x4)
Waar moet ik op letten bij de verzekeringen,. Iedereen biedt. wat anders aan.
Mede door het engels kom ik er niet uit.
Hallo!
Het is vaak het goedkoopst als je een auto huurt via een van de grote verhuurmakelaars zoals Rentalcars.com
Als je op via de bijgevoegde link zoekt naar auto’s krijg je het aanbod te zien binnen de diverse verhuurgroepen. Binnen de Compact en Middenklasse groepen vind je de vier deurs Sedans, dit zijn prima auto’s om deze reis mee te maken. Als je onder de auto’s op de knop algemene voorwaarden klikt dan die je de verhuurvoorwaarden in het Nederlands. Over het algemeen is schade aan de onderkant, banden, voorruit, etc niet meeverzekerd maar bij sommige auto’s in het overzicht is dit al wel meegenomen, dus even goed kijken naar de verschillende voorwaarden. Daarnaast biedt Rentalcars.com een verzekering aan waarbij het eventuele opgelopen schadebedrag in NL weer aan je uitgekeerd wordt.
Succes met zoeken!
Groetjes Remco.
Je kan een normale auto huren, een 4x4 is echt niet nodig, de meeste wegen zijn goed.
Kijk bijvoorbeeld op een van de boekingsites in Nederland, staat alles in net nederlands, dus wel veel makkelijker.
Sunnycars, eautohuur, of op avis.
Suc6
Hoi mdekker80,
Vaak zijn inderdaad de grote internationale bemiddelaars het aantrekkelijkst. Voorbeelden hiervan zijn sunnycars.nl and bookanddrive.nl.
Succes
Hoi,
Wij boeken altijd bij sunnycars, zij hebben goede voorwaarden en is goed geregeld!
Wij hebben ook bij Sunnycars geboekt. Nog een tip: wordt lid van Columbus magazine. Een abonnement is 10,- en je krijgt meteen 10% korting bij Sunnycars, wat flink wat korting betekend en elke 3 maanden een leuk magazine in de bus!
persoonlijk zou ik wel een wat hogere auto nemen als je ook gamedrives zelf wil doen in het kruger park etc.
door het hoge gras wordt je zcht in een normale auto namelijk nogal beperkt. voor de rest is het met een gewone auto overal goed te doen.
We hebben een Toyota Corolla gehuurd. Kunnen 2 koffers achterin. Laat je auto makkelijker op een parkeerplaats staan. Via Sunny card. Werkt perfect.
Sent from my LG-E610 using Wereldwijzer
via Sunnycars. hebben wij ook zeer goede ervaringen mee. en hun voorwaarden zijn altijd ruim: onbeperkt aantal kilometers en goede verzekeringsvoorwaarden. Wegen zijn over t algemeen goed maar als je veel onverhard rijdt, zou ik iets comfortabelers kiezen san bijv een Corolla!
Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com
Hallo,
Wij hebben erg goede ervaringen met Budget Cars, zij zijn qua prijs/kwaliteit absoluut aan te raden.
De wegen in Zuid-Afrika zijn voor het grootste gedeelte vergelijkbaar met hier, geasfalteerd en goed begaanbaar. Soms kom je wegen tegen met de zogenoemde “potholes”, gaten in de weg, op deze wegen rijden vereist extra aandacht.
Gelukkig zijn de wegen waarop je potholes kunt vinden aangegeven met borden.
Wat betreft het autohuren staat op onze website veel informatie, neem gerust een kijkje: www.villablaaskans.co.za.
Mocht je vragen hebben dan laat het dan even weten.
Ik bump dit even naar boven… ik en mijn vriendin (beide midden 20 jaar) gaan in september ook voor enkele weken naar Zuid Afrika.
Momenteel hebben we een Kia Picanto genomen via een bemiddelaar (dank voor de tip). We kunnen gratis nog annuleren en vragen ons toch af of deze auto te klein is voor ons? Of is volgens jullie voldoende om de reis mee te doen? (Johannesburg - Kruger - … - Kaapstad).
Alvast bedankt voor jullie input
De wegen in ZA zijn over het algemeen goed, maar zo gauw je van grotere verbindingswegen afwijkt kom je toch vaak gravelwegen tegen met hier en daar gaten. En als je zo’n eind wil rijden en wat wil zien dan neem je toch ook vaak eens een binnenweg. Verkijk je niet op de afstanden, Johannesburg-Kaapstad via Kruger is ruim verder dan van Nederland naar Zuid-Spanje, en dat zou ik dus ook niet graag in een Kia Picanto doen. Op de genoemde gravelwegen wordt het heel gauw een soort botsautootje. Het kan natuurlijk wel, misschien ben ik te verwend :).
Michael
Wij hebben voor dezelfde keuze gestaan afgelopen september. Uiteindelijk heel blij dat we voor een toyota corolla gekozen hebben! Je zit zoveel in de auto dat een beetje ruimte wel heel fijn is. We hebben een kia picanto zien rijden en toen was ik wel heel blij met de keuze die we gemaakt hebben. Het verschil in prijs is geloof ik niet heel groot.
Via Wereldwijzer app
Zou een grote auto kiezen, de afstanden hier zijn ernorm. Kaapstad Joburg is rechtstreeks ongeveer 1800 km. Is te doen in een kleine auto, maar geen aanrader… De wegen zijn goed. Maar rij nooit door een plas water dor, kan en groot gat onder zitten en dan is echt de auto Total löss.
anemieke -Thatch22, country guesthouse
OK bedankt, dan gaan we inderdaad voor een iets grotere auto! Verschil in prijs is inderdaad miniem.
Denk dat ik via sunnycars ga boeken. Ik lees daar als optie dat ze de wagen ook naar het hotel kunnen brengen. Iemand hier ervaring mee?
We landen namelijk 's avonds laat en gaan dan met gratis transfer naar hotel (aero lodge) nabij luchthaven. In de ochtend nadien zouden we wagen nodig hebben en meteen doorrijden naar Hazyview. Voor 20 EUR brengen ze de wagen blijkbaar naar je hotel en kan je zo verder, lijkt me wel handig. Zodoende iemand ervaring mee?
Hallo
Mijn ervaring met Sunny cars is goed maar erg duur!
Ik ga deze keer, juli/augustus voor de iets goedkopere maar wel altijd met de all-inclusive
Verzekering met glas en banden en inclusief one way fee om niet daar voor verrassingen te komen staan!
Van de laatste 5 keer daar 3x schade, impala bok springt tegen auto en twee maal een steen op de voorruit!
Bij cheap tickets, Rental cars drive Afrika, en holiday auto’s vind je de all in prijzen!
Voor ons deze keer voor 41 dagen all in kleine 600€ voor een pikanto, i10, of Spark, een yaris is al snel 100Euro duurder
En corrolla of gelijkwaardig al snel 200Euro!
Voor ons twee is de kleinere groot genoeg, we willen Kaapstad - Nelspruit in ongeveer twee weken doen dus 150-200 km per dag!
Groet Peter
Jee peter wat een schade hebben jullie gehad! wij gelukkig nog nooit een dier tegen de auto gehad al die keren(ontelbaar). Maa ja Stenen op de voorruit bijna normaal hier, gelukkig zelf ook nog niet gehad, maar ja de wegen worden hier dan ook nooit geveegt helaas.
Veel plezier
anemieke -Thatch22, country guesthouse