Dag iedereen,
Hebben jullie aanbevelingen van organisaties voor car rental? Te bezoeken landen: Zuid-Afrika + Swaziland.
Graag prijs kwaliteit afwegen met goed dekkende verzekeringen
Alvast bedankt
Bert
Dag iedereen,
Hebben jullie aanbevelingen van organisaties voor car rental? Te bezoeken landen: Zuid-Afrika + Swaziland.
Graag prijs kwaliteit afwegen met goed dekkende verzekeringen
Alvast bedankt
Bert
Hoi Bert,
Een paar jaar geleden heb ik een auto gehuurd (johannesburg - johannesburg ook Swaziland) via Europ car. Je kunt op de site verschillende verzekeringen bijboeken.
Ik ben bij Europ terecht gekomen via vergelijkingssites. De service op het vliegveld was snel en goed. Ook het inleveren ging prima.
Huur een auto vanuit Europa, is beel voordeliger met verzekeringen en onbeperkte km,s. Bijvoorbeeld via sunnycars, holidaycars.
Hallo
Inderdaad vanaf hier huren, neem een all-risk verzekering met glas en banden!
Print de papieren uit en neem mee, om " vergissingen" te voorkomen!
Er zijn legio sites en bedrijven te vinden, maar daar slechts een stuk of 5 grote
verhuurders en daar kom je dan vanzelf terecht!
Controleer bij aankomst secuur met de verhuurder de auto op ook de kleinste schades
en teken deze aan, voorkomt een hoop gezeik bij het inleveren!
Veel planplezier
En kijk ook de banden na op hun conditie EN bekijk ook de ronde sticker op de voorruit aan de linkerkant, of die geldig is zolang jullie de auto huren. Dit is een bewijs dat de wegenbelasting is betaald. Anders kunnen jullie een boete krijgen als de geldigheid niet meer juist is.
en pas op voor snelheid controles zeker waar jullie heen willen gaan. En een TIP, betaald NOOIT een boete contact aan de politie, dit is wettelijk niet toegestaan. Laat ze maar een boete uitschrijven op je huurauto en laat je verder niets wijs maken, dat dit niet kan, etc.
Hoi,
Mocht je direct contact willen met Renske van Sunny Cars, kun je je vraag ook stellen op www.wereldwijzer.nl/sunnycars !
Goede ervaringen hier met Sunnycars. Wel even opletten dat je echt geen extra verzekeringen af hoeft te sluiten, dat kan wel eens een probleem zijn. Sunnycars zegt dan simpelweg: had je maar niet moeten ondertekenen, maar soms krijg je gewoon je auto anders niet mee. Dus dat is lastig en kan voor problemen zorgen, kostte mij uiteindelijk een goed uur extra en moest alsnog een krabbel zetten, omdat sunnycars niks van zich liet horen.
Heb zelf ook gekeken naar deze organisatie: http://www.aroundaboutcars.com/ maar heb er zelf geen ervaringen mee. Prijzen waren alleen erg gunstig, maar is een kleine organisatie volgens mij.
Sunnycars gebruikt vanwege de inclusief prijs zodat je geen extra verzekeringen meer nodig hebt. We hadden het premium pakket erbij genomen (auto geleverd via Bidvest), je krijgt € 10 korting op het premiumpakket als je lid bent van de ANWB. En we waren binnen no time op weg. Ik denk dat het door de douane komen en de auto ophalen bij elkaar slechts een klein uurtje zou hebben geduurd… ware het niet dat een andere toerist er met onze koffer vandoor was. Daardoor tijd bezig geweest met invullen formulieren voor verdwenen bagage. Ook dat kwam goed een dag later werd de koffer alsnog op ons overnachtingsadres afgeleverd.
Verder geen problemen gehad met huurauto als is netjes verlopen. Alleen bij het uitrijden van de parkeergarage werden we al aangehouden door een ‘gezellige’ oom agent. We stonden nog onder het dak van de parkeergarage en de motor was nog koud. Na wat gehakketak over wel of niet betalen (NIET dus) konden we door. Let dus even op bij het wegrijden en hou gewoon stug vol dat je niet betaalt. Gewoon zeggen dat ze maar een bonnetje sturen naar de verhuurmaatschappij. We hadden ook een papier uitgeprint over corrupte politie (gekregen over de mail van een van de eigenaren van een overnachtingsadres) en ook dat doet wonderen. Kregen meteen rijbewijs terug en het papiertje :dag: Bye bye zwaai zwaai en weg waren we; Welcome in Joburg.
Haha! Mijn tactiek is juist andersom! Zorg dat je 2 portomonees hebt, 1 met je rijbewijs en laten we zeggen 100 rand, en 1 de je nooit pakt in bijzijn van een politieagent. Hier zit de rest van je geld in. Vervolgens als je aangehouden wordt, speel een beetje dom, vraag hoe dat verwerkt wordt, etc. Geef aan dat je echt klote vind omdat je er ook nog eens administratiekosten etc moet betalen omdat het een huurauto is. De agent biedt vanzelf wel een bribe aan, en goh, dan heb je slechts 100 rand. En dat is een prima bribe, daar gaan ze zeker wel mee akkoord. Ben je toch relatief goedkoop weg.
Hallo
Ik heb het hier al vele malen gezegd en misschien ten overvloede nog maar eens!
Huur je auto vanaf hier, er zijn genoeg vergelijkings sites en het loont echt de moeite
omdat te doen, scheelt soms heel veel en uiteindelijk kom je altijd bij een van de
grote verhuurders daar terecht!
Pak altijd de all-risk verzekering MET glas en MET Banden en print de papieren uit
en neem deze mee!
Scheelt je soms een hoop gezeik als je beslagen ten ijs komt!
Nu Witbol, ik geef echt nooit een bride, echt nooit. Want daar gaat het om namelijk. Jammer want zo stop je ze nooit om dit te blijven doen. En nogmaals het is illegaal om ze contact geld geven.