Heeft er iemand ervaring met autoverhuur Rental Cars?

Heeft er iemand ervaring met Rental Cars?

Ik zelf niet, wel met sunnycars! Vooral daarvoor gekozen vanwege de vele verzekeringen die inclusief zijn. Let wel in ieder geval goed op de voorwaarden en welke verzekeringen inclusief zijn mocht je toch rental cars willen kiezen. Banden en glasverzekering kan erg prettig zijn. Ik kwam een stel tegen zonder een goede verzekering van de ruit en die mochten zeker 300 (euro) aftikken en het kon meer worden, afhankelijk van de ernst van de schade.

Hallo

Volgens mij heb ik een jaar of tien geleden een auto via hen gehuurd,
maar welke je ook neemt (in mijn geval de goedkoopste) je komt altijd via
deze onderverhuurders weer uit straks bij Avis, First, Europcar, Hertz of thrifty,
misschien vergeet ik er nog een of twee, ook bij Sunny cars is dat het geval!

Maar neem aub all-in verzekering met glas en met banden en print de
papieren uit en neem ze mee!

Controleer en noteer secuur samen met de verhuurder de auto voor vertrek,
voorkomt een hoop gezeik achteraf!

Veel planplezier

Kijk gewoon wat sunnycars aanbiedt. Is altijd met een onbeperkt aantal kilometers en uitgebreide verzekering. Mocht er nog een eigen risico overblijven, dan dekt je eigen reisverzekering dat zeer waarschijnlijk weer. Verder geen gedoe. En ja, je komt dan altijd bij een van de grote / bekende autoverhuurders ter plaatse uit. Dat is alleen maar goed.

Veel plezier bij de voorbereidingen en straks natuurlijk de vakantie zelf!

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

In principe wordt een resterend eigen risico niet door een reisverzekering gedekt. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die hiervoor een aparte verzekering aanbieden (de Eigen Risico Verzekering Autohuur, b.v. deze: Eigen Risico Verzekering Autohuur | Allianz Global Assistance)

Dan heb ik toevallig een goede reisverzekering.
WorldNomadsvergoed dat namelijk wel (maar eerlijk is eerlijk, alleen in hun uitgebreide pakket en tot maximaal USD 2.000)

Groetjes,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

Nou na veel verhuurbedrijven te hebben vergeleken kwamen we toch uit bij SunnyCars. Hier zijn we volledig verzekerd zonder eigen risico voor glas, banden, diefstal etc. en versneld ophalen op de luchthaven.

Bedankt voor jullie reacties!

Goed zo!

Rentalcars is onderdeel van Priceline, het moederbedrijf van o.a. booking.com en kayak.com. Het is een prijsvergelijkingswebsite en werkt samen met dezelfde leveranciers zoals Sunnycars, Auto Europe, Hispacar of Easyterra. De voorwaarden van de verhuurders (Avis, Hertz, Europcar, Sixt, Enterprise) zijn op al deze sites vrijwel hetzelfde, het verschil zit vaak in de klantenservice van de website zelf of de verzekeringsdekking, die vooral bij Sunnycars heel goed geregeld is.

Op sites zoals Hispacar of Auto Europe is het mogelijk gedurende het boekingsproces een all risk verzekering af te sluiten met een dekking tot 3.000€ (in de meeste gevallen is dit meer dan genoeg, want het eigen risiko in de populairste categoriëen ligt rond de 1.000 - 1.500€). Een belangrijk voordeel is, dat deze verzekering beduidend goekoper is als de dekking, die ter plaatse door het verhuurbedrijf wordt aangeboden. Een belangrijk nadeel is, dat dit soort verzekeringen door het verhuurbedrijf ter plaatse niet aanerkent worden en een borgsom met deze verzekering toch nodig is.

Behalve de verzekering is het ook belangrijk op de brandstop politiek te letten, want verschillende verhuurders handhaven verschillende tank regelingen en bij sommige bedrijven worden kosten in rekening gesteld zelfs als de huurwagen weer met een volle tank wordt ingeleverd.

Sunny cars heeft alle verzekering en dat is toch wel top