Hoi,
Ik wil in september twee weken een auto huren in Dublin. Ook op jullie website terecht gekomen en daar viel het me op dat t.o.v. andere autoverhuurders jullie voorwaarden een stuk minder strikt en dus goedkoper zijn. Dit zijn de voorwaarden als ik een VW Polo zou huren;
INCLUSIEF IN DE HUURPRIJS
•ONGELIMITEERD AANTAL KILOMETERS
•LUCHTHAVENAFLEVERINGSKOSTEN
•WA-VERZEKERING conform de lokale wettelijke voorwaarden
•AANVULLENDE WA-VERZEKERING VAN 7,5 MILJOEN EURO omdat de wettelijk verplichte lokale dekkingssom onvoldoende is volgens de Sunny Cars standaard
•CDW-VERZEKERING (schade aan de huurauto)
•TP-VERZEKERING (diefstal van de huurauto)
•TERUGBETALING EIGEN RISICO: In geval van schade en/of diefstal belast de autoleverancier u met een eigen risico. Dit bedrag betaalt u ter plaatse en wordt u na thuiskomst door Sunny Cars vergoed. Het is dus niet nodig om lokaal een extra verzekering af te sluiten.
•DEKKING GLAS-BANDEN-BODEM-DAKSCHADE: bij een schadegeval betaalt u de kosten aan de lokale autoleverancier. Na thuiskomst wordt deze schade door Sunny Cars vergoed, het is dus niet nodig om lokaal een extra verzekering af te sluiten.
•EXTRA BESTUURDER: 1 inclusief, iedere andere extra bestuurder € 9,50 per dag
BELANGRIJKE HUURINFORMATIE:
•Minimum Huurperiode: 2 Huurdagen
•OPHALEN BUITEN OPENINGSTIJDEN: uitsluitend op aanvraag mogelijk op luchthaven kantoren tegen kosten.
•WAARBORG: Credit card (met pincode) op bestuurdersnaam verplicht. Het bedrag van het eigen risico wordt als waarborg van uw creditcard afgeschreven. De hoogte van het eigen risico staat vermeld onder “Terugbetaling Eigen Risico en Glas-Banden-Bodem-Dakschade door Sunny Cars”. Prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd.
•TANKREGELING FF: Inleveren met benzinestand zoals opgehaald, meestal is dit ´vol-vol´. Wanneer u de huurauto met minder brandstof inlevert dan afgesproken worden er, naast de ontbrekende brandstof, servicekosten voor het aftanken in rekening gebracht. Voor de eerste tank brandstof wordt meestal een waarborg gevraagd.
•RIJBEWIJS: men moet minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.
•MINIMUM/MAXIMUM LEEFTIJD: 25 jaar voor cat. Y, A, AA, CB, C, CA; 27 jaar voor cat. DB, DV, FC, HB, FR, FS; 30 jaar voor cat. FBE, FV, JC, W; Maximum leeftijd is 75 jaar.
TERUGBETALING EIGEN RISICO EN GLAS-BANDEN-BODEM-DAKSCHADE DOOR SUNNY CARS
•Het eigen risico op de schade- en diefstalverzekering bedraagt € 150 voor cat. Y, A, C, AA, CA; € 250 voor alle andere categorieën.
Samenvattend heb ik dus maar € 150- eigen risico bij de huur van deze wagen? En ben ik dan tot 7,5 miljoen euro gedekt qua schade ?
Op het moment dat ik boek krijg ik deze tekst dan ook in het Engels ?
Waarom vraag ik dit; vorig jaar bij een andere verhuurder geboekt en dan proberen ze je aan de balie aanvullende verzekeringen etc. aan te smeren. Ik moet dat niet hebben, vandaar de vraag of ik bij jullie voor geen onaangename verrassingen komt te staan.