Voorwaarden autohuur Ierland bij Sunny Cars?

Hoi,

Ik wil in september twee weken een auto huren in Dublin. Ook op jullie website terecht gekomen en daar viel het me op dat t.o.v. andere autoverhuurders jullie voorwaarden een stuk minder strikt en dus goedkoper zijn. Dit zijn de voorwaarden als ik een VW Polo zou huren;

INCLUSIEF IN DE HUURPRIJS
•ONGELIMITEERD AANTAL KILOMETERS
•LUCHTHAVENAFLEVERINGSKOSTEN
•WA-VERZEKERING conform de lokale wettelijke voorwaarden
•AANVULLENDE WA-VERZEKERING VAN 7,5 MILJOEN EURO omdat de wettelijk verplichte lokale dekkingssom onvoldoende is volgens de Sunny Cars standaard
•CDW-VERZEKERING (schade aan de huurauto)
•TP-VERZEKERING (diefstal van de huurauto)
•TERUGBETALING EIGEN RISICO: In geval van schade en/of diefstal belast de autoleverancier u met een eigen risico. Dit bedrag betaalt u ter plaatse en wordt u na thuiskomst door Sunny Cars vergoed. Het is dus niet nodig om lokaal een extra verzekering af te sluiten.
•DEKKING GLAS-BANDEN-BODEM-DAKSCHADE: bij een schadegeval betaalt u de kosten aan de lokale autoleverancier. Na thuiskomst wordt deze schade door Sunny Cars vergoed, het is dus niet nodig om lokaal een extra verzekering af te sluiten.
•EXTRA BESTUURDER: 1 inclusief, iedere andere extra bestuurder € 9,50 per dag

BELANGRIJKE HUURINFORMATIE:
•Minimum Huurperiode: 2 Huurdagen
•OPHALEN BUITEN OPENINGSTIJDEN: uitsluitend op aanvraag mogelijk op luchthaven kantoren tegen kosten.
•WAARBORG: Credit card (met pincode) op bestuurdersnaam verplicht. Het bedrag van het eigen risico wordt als waarborg van uw creditcard afgeschreven. De hoogte van het eigen risico staat vermeld onder “Terugbetaling Eigen Risico en Glas-Banden-Bodem-Dakschade door Sunny Cars”. Prepaid/ debit cards worden niet geaccepteerd.
•TANKREGELING FF: Inleveren met benzinestand zoals opgehaald, meestal is dit ´vol-vol´. Wanneer u de huurauto met minder brandstof inlevert dan afgesproken worden er, naast de ontbrekende brandstof, servicekosten voor het aftanken in rekening gebracht. Voor de eerste tank brandstof wordt meestal een waarborg gevraagd.
•RIJBEWIJS: men moet minimaal 1 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.
•MINIMUM/MAXIMUM LEEFTIJD: 25 jaar voor cat. Y, A, AA, CB, C, CA; 27 jaar voor cat. DB, DV, FC, HB, FR, FS; 30 jaar voor cat. FBE, FV, JC, W; Maximum leeftijd is 75 jaar.

TERUGBETALING EIGEN RISICO EN GLAS-BANDEN-BODEM-DAKSCHADE DOOR SUNNY CARS
•Het eigen risico op de schade- en diefstalverzekering bedraagt € 150 voor cat. Y, A, C, AA, CA; € 250 voor alle andere categorieën.

Samenvattend heb ik dus maar € 150- eigen risico bij de huur van deze wagen? En ben ik dan tot 7,5 miljoen euro gedekt qua schade ?
Op het moment dat ik boek krijg ik deze tekst dan ook in het Engels ?

Waarom vraag ik dit; vorig jaar bij een andere verhuurder geboekt en dan proberen ze je aan de balie aanvullende verzekeringen etc. aan te smeren. Ik moet dat niet hebben, vandaar de vraag of ik bij jullie voor geen onaangename verrassingen komt te staan.

Bij mij was het zo inderdaad geregeld. Geen enkel aanvullend gedoe bij de balie. Alleen iets extra voor automatische tol. Let wel, totale eigen risico wordt bij afhalen eerst op je creditcard geblokkeerd, das dus meer dan 150 euro. Bij schade betaalt Sunny het je terug. Zorg dus voor voldoende ruimte op je creditcard.

O ja, op reserveringsformulier stond hele tekst in het Engels. Geen ruimte voor discussie. :slight_smile:

Maar het totale eigen risico is toch maar 150 dus dan houden ze ook maar 150 in ? Of wat mis ik in deze ? Of wat blokkeren ze volgens jou ongeveer ?

Vind dat overigens best weinig. Kan me van vorig jaar herinneren dat Alamo mij voor 3 weken autohuur iets van 600 euro blokkeerde op mijn cc.

Beste Barbukjoewer,

Excuses voor onze late reactie.

Wat leuk om te horen dat je de omgeving van Dublin wilt ontdekken! Als je een Volkwagen Polo of gelijkwaardig boekt, heb je inderdaad een eigen risico van € 150,-. Dit bedrag wordt door de verhuurder geblokkeerd op je creditcard. Indien er schade is, betaal je het bedrag aan de lokale verhuurder maar zullen wij het voorgeschoten bedrag terug betalen.

De huurvoorwaarden worden altijd in het Nederlands met de voucher verstuurd. Bij de voucher zit onder andere ook een supplier voucher. Hierop staat precies in het Engels vermeld welke verzekeringen er allemaal inclusief zijn. Bij ons is ongelimiteerd aantal kilometers, WA-dekking van € 7,5 miljoen, schadeverzekering, diefstalverzekering, terugbetaling van eigen risico, dekking glas-banden-bodem-dakschades en een 24/7 Nederlandstalig noodnummer altijd inclusief. Helaas gebeurt het lokaal nog wel eens dat er verzekeringen worden aangeboden. Dit is echt niet nodig, maak er dus geen gebruik van.

Mocht je toch de huurvoorwaarden in het Engels willen ontvangen, kun je dit doorgeven aan onze reserveringsafdeling. Zij kunnen de taal dan voor je aanpassen.

Zonnige groet,
Kim

Ah oke, in Porto werd er ruim 1000 euro geblokkeerd, vandaar…

Excuus!

Persoonlijk heb ik alleen maar goede ervaringen met Sunny Cars (hoewel de gereserveerde Fiat 500 wel heel erg op een Skoda leek :biggrin:)