autohuur

Hallo,

In Juli gaan wij voor de eerste keer naar Zuid Afrika. We reizen van Johannesburg naar Kaapstad met een huurauto. De auto moet ik nog boeken. Heeft er iemand positieve of juist negatieve ervaringen met een specifiek autoverhuurbedrijf? Ik denk zelf aan Hertz, een Toyota Corolla. Of is een vierwieldrive noodzakelijk? We gaan denk ik niet echt weg van de gebaande wegen… dus is het noodzakelijk?

Groeten van Annet

In principe is het goed te doen met een ‘gewone’ auto. Ik ben in maart van Joburg naar Kaapstad gereden in een Toyota Yaris en dit ging prima!
De meeste np’s hebben geasfalteerde wegen.

Voor ZA hebben we (in Nl) 2 keer een auto gehuurd via Sunnycars. De auto haal je dan op bij Budget autohuur.
Dit verliep prima, er is duidelijk aangegeven wat included is.
Houd er rekening mee dat je van te voren niet weet welke auto je precies krijgt. Je huurt een auto in een bepaalde klasse en dit is voor zover ik weet ingedeeld naar aanschafprijs en formaat.

Wij hadden een auto uit de kleinste klasse. Toen we aankwamen hadden ze eigenlijk een chevrolet spark klaarstaan, maar toen ze onze bagage zag heeft ze dit omgeruild naar een 5 deurs Yaris.

kijk ook even op www.eautohuur.nl is ook een goede je krijgt een goede auto via Europacar, Budget etc. Als je aftankt bewaar je benzinebon Het wil nog al eens gebeuren dat je alsnog voor een tank benzine wordt belast. En met het bonnetje kan je aantonen dat je hebt afgetankt!
Kijk ook of alles banden in goede staat zijn, ook het reservewiel! En of de Roadtax sticker nog geldig is. Is ronde schijfje op de auto.

Een 4x heb je echt niet nodig. Als je op stofpaden rijdt doe dit gewoon voorzichtig en rijdt langzaam.