Ik ben opzoek naar informatie over het huren van een huur auto.
Het gaat om de route Johannesburg - Durban & PE - Kaapstad.
Enig idee waar ik een beetje goedkoop uit ben, en wat ik precies nodig heb?
Daarnaast; wat voor auto zouden jullie aanraden? Wat is doable betreft grootte van de auto? (we zijn met 2 personen)
Ik ben gewend om 3,5 week voor 400 euro rond te rijden in een dikke SUV in de USA (via usareisen.de), maar ik ben er al achter dat dit nu wel even wat anders is.
Ik heb een auto gehuurd via easyterra.nl dit een tussenpersoon. Uiteindelijk haal ik de auto op bij HERTZ. Ik ga dezelfde route als jou afleggen alleen beginnend in kaapstad. Ik betaal 435 euro voor 28 dagen, waarbij ik mijn eigen risico heb afbetaald en met twee bestuurders boven de 23 jaar mag rijden. Het is echter geen SUV maar een kia picanto vier deurs of vergelijkbaar;)
Easyterra had ik ook al op gekeken, prijzen vielen me inderdaad mee! Kende het alleen niet, dus vroeg me af hoe betrouwbaar het was. En ik hoef ook geen SUV hoor Maar wel een beetje een auto, je zit er toch heel wat KM’ers in!! Heb zelf een aantal maanden in een oude Volkswagen Chico rondgereden in Zuid-Afrika, dus mijn standaard is niet heel hoog Wanneer ga je?
Ik ga in oktober dit jaar. Neem ook een stukje mozambique mee. Ik heb eerder auto’s gehuurd via easy terra in IJsland en Curacao en nog geen klachten over. Je kan ook altijd nog kosteloos wijzigen en annuleren. Ik had een bij het boeken van de auto een foutje gemaakt met het invoeren van luchthavens waar ik de auto’s af zou halen en heb dit (ook al kwam ik er pas 2 maanden na het boeken achter) kunnen wijzigen, ging erg makkelijk.
Een auto huren via een bemiddelaar is aan te raden, zij bieden vaak scherpe prijzen. Met name Sunny Cars (www.sunnycars.nl) en Book & Drive (www.bookanddrive.nl) hebben een goede naam.
Een auto huren via een grote makelaar is over het algemeen het voordeligst. Je huurt dan altijd een auto van een van de grote maatschappijen zoals Avis, Europcar en Budget. De voorwaarden zijn over het algemeen ook beter wanneer je vanuit NL huurt. Een van de grootste makelaars is Rentalcars.com, het voormalige e-autohuur. Wij zijn via deze verhuurder altijd het goedkoopste uit en je kan ook je eigen risico verzekeren.
Ik zou persoonlijk ook voor Sunnycars gaan. Vergelijk dan niet alleen prijzen maar ook voorwaarden. Bij Sunnycars weet ik in elk geval dat je geen vervelende verrassingen achteraf hebt; onbeperkt aantal kilometers en goede verzekeringen! En huur sowieso vanuit Nederland / Europa want in Afrika zelf is het altijd duurder!
Veel reis- en rijplezier alvast!
Natascha Snelder ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com