Spannend maar toch ook fijn!

(origineel bericht op be-more.nl)

Spannend maar toch ook fijn!

Tja nog een paar dagen en dan gaat het avontuur toch echt beginnen…Drie avonden voordat we vertrekken, steek ik mijn laatste beetje tijd (1 uur in de nacht) in het verzamelen van kinderliedjes. Ondanks dat een medevrijwilliger deze vraag al een dag eerder heeft gesteld om het mee te nemen, begint nu pas het enthousiasme en daarbij ook het kind in mij te groeien. Na een klein aantal oppasuurtje ben ik een soort van getraind in k3-liedjes, maar dan bedenk ik me dat de kindjes in Zuid-Afrika dat waarschijnlijk niet begrijpen. Dan maar Disney-liedjes want dat wordt toch universeel begrepen…? Bij de eerste klanken ga ik zelf ook weer even terug in de tijd en herinner ik me een liedje van mijn favoriete kindershow waarvan de volgende zin het meest toepasselijk is op deze dagen: 'hier stond je dan vanavond, het was wel spannend maar toch ook fijn! En spannend vind ik het zeker.
Waardoor het nu precies veroorzaakt wordt, is me een raadsel, maar zodra de koffer ingepakt moet worden, raak ik de controle volledig kwijt en even vergeet ik waar ik het allemaal voor doe! Als alles in mijn koffer zit (met een beetje structuur van buitenaf) (bedankt mam) en ik kijk op de site van mijn medevrijwilligster dan weet ik het weer! Ik doe dit voor de kinderen daar, maar ook voor mezelf, om mijn liefde en aandacht te kunnen delen met kleine mensjes aan de andere kant van de wereld. Daar waar het hier bijna vanzelfsprekend is (ook niet altijd weet ik, omdat ik in de jeugdzorg werk) dat er goed voor je gezorgd wordt, is het daar is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Aangezien ik tijdens mijn verre reizen het contact met de kinderen het leukst vindt, heb ik samen met mijn vriendin Misha besloten om daar een gehele reis aan te wijden. Aangezien we daar zeker een jaar nu mee bezig zijn, wordt het toch wel heel spannend en fijn tegelijk als je over 2 dagen vertrekt. Snel maar weer verder met de kinderliedjes, zodat het klaar is als we vertrekken. En jullie kunnen hier lezen hoe ik het daadwerkelijk in Afrika zelf ervaar.

Tot in Afrika

groetjes Kim

(origineel bericht op be-more.nl)