Spaanse les en/of Danscursus in Santiago de Cuba

Voor wie het leuk vindt, hier een kort filmpje van een stukje vrije tijds dansen tijdens de les in Santiago de Cuba:

Uiteraard zijn reacties welkom! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
En ja, de dansers zijn Maykel en ik. :slight_smile:

Liefs,
Carolina

Hey Carolina,

Ook ik zou graag wat informatie willen over de taal en danslessen in Santiago.
Graag hoor ik van je!

Groetjes
[EMAIL=“mariska_vdkrogt@hotmail.com”]mariska_vdkrogt@hotmail.com

Hoi Mariska,

Hier op de eerste pagina van deze topic kun je daar vrijwel alles over lezen. Zie HIER. Mocht je daarna nog meer vragen hebben, kun je me altijd via het forum een privé berichtje of een e-mail sturen.

Santiago de Cuba is echt een geweldig leuke stad. Voor mij de tofste stad ter wereld, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn ervaring van Spaans leren, Salsa dansen (ook les) en het dagelijkse leven van de Cubanen ervaren is een onvergetelijke ervaring geworden en heeft mijn hart diep geraakt.

Hier in het Reisverhalenforum van Wereldwijzer kun je ook het reisverslag lezen van mijn laatste Cuba vakantie: een bezoek aan “mijn” familie die ik tijdens mijn studiereis ontmoet heb.

Liefs,
Carolina

Hoi allemaal!
Ik wil heel graag een taalcursus gaan doen in santiago de cuba!
Iemand hier ervaring mee? En is het aan te raden om alleen te gaan als meid?

Ik wil graag in contact komen met ervaren reizigers!

Groetjes Vera!

Hoi Vera,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Wellicht kun je je nog even voorstellen in ons voorsteltopic. Is niet verplicht, maar gewoon leuk voor ons om te weten wie je bent. :slight_smile:

Zo ben ik ook op Cuba begonnen: in mijn uppie naar Santiago de Cuba voor Spaanse les en ook salsadansen. Is me super goed bevallen! Geweldige stad en ook super goed alleen te doen!

Ik heb het die eerste keer georganiseerd gedaan via StudyTravel. Zij bieden taalreizen aan in Havana, Santiago en Trinidad. Erg cool!

Kijk eens op hun website: http://www.studytravel.nl zou ik zeggen! :smiley:

Liefs,
Carolina

Hoi Caroline, ik moet je heeeel veel groeten doen van Raquel. Ik heb via een organistie geboekt om spaanse lessen en danslessen te nemen. Voor dat ik ging heb ik heel veel op wereldwijzer gekeken. Tijdens een spaanse les voldeed zij zo aan de omschrijving die jij gegeven had dat ik vroeg of zij Caroline kende. Zij reageerde heel enthousiast en zei dat ze jou heel goed kent. Ik vertelde dat jij haar zo aanbeveelt op internet (wereldwijzer zegt haar natuurlijk niks). Zelf ben ik helemaal weg van haar, zo sprankelend, lief, eerlijk, goede lerares, apart. Volgens mij ken je Mercedes ook, in haar huis worden lessen gegeven. Hoop dat je reageert. Ineke

Hoi Ineke,

Wat ontzettend leuk! :smiley: Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik in Cuba was (helaas), maar ik weet dat Raquel me niet snel zal vergeten. Ik haar ook niet. Ze is een geweldige vrouw die ontzettende goede dingen doet daar in Santiago. Prachtige herinneringen. :slight_smile: Dank je wel dat je me haar groetjes hebt overgebracht. Dat waardeer ik zeer.

Oooooh, ik mis Sueño!!!

Liefs,
Carolina

Oeeh dit klinkt me als muziek in de oren :smiley:
Carolina, ik zie dat je berichten een tijd terug zijn. Maar ik wil zeker gaan dansen, en Spaans verbeteren lijkt me ook geweldig.
Kun je mij misschien iets mailen? Ik ga de 22e naar Punta Cana (Dominicaanse Republiek), daarna willen we naar Cuba. Maar we hebben geen idee, moet dit met bus en boot, vliegtuig? Weet jij daar iets over?
En waar zit deze mevrouw? Hoe komen we daar? Wat kost het nu? (Nog steeds hetzelfde? En hoeveel is dat omgerekend in euro’s?)
Allemaal een beetje praktische vragen

Hoop dat je ons helpen kunt!
Ik heb er iig suppperrr veel zin in!

Heel veel liefs,
Fréderique en Esther!

Heb een privé bericht verstuurd! :wink: :slight_smile:

Hoi Caroline,
Inmiddels is het alweer 2011. Ik ga deze zomer naar Cuba en zal rond de Carnaval in Santiago zijn. Heel graag wil ik dansen & wat meer leren over de Rumba en Orishas en natuurlijk de Cubaanse Salsa.
heb jij nog contact met haar?

Hoi Caroline !

Super die lessen 
 Lijkt me een goed idee!

Ik wil na mijn studies vertrekken en één van de landen die ik wil doen is Cuba! Ikzelf ben een competitie latin danser in BE en wil mega graag goed salsa kunnen dansen 

Is dit nog steeds van toepassing bij deze mensen?
Kan ik hun nog steeds bereiken voor het geven van dansles en eventueel spaans? Wat is hun kostprijs ??

Dus kortom 
 de beste plaats voor salsa te gaan dansen, zowel lessen volgen overdag als in het uitgaangsleven 's avonds is ??? Santiago de cuba ??

Ik hoop dat je mij kan verder helpen!