Hola!
Ik wil half januari zo’n 3 weken naar Havana (of Santiago de Cuba)? Is er iemand die dit ook wil gaan doen? Ik zou het leuk vinden om samen met iemand te gaan.
Ik heb nog geen reis geboekt. Heeft iemand tips? Wat is een goede school/organisatie? Wat is het leukst / goedkoopst: Havana of Santiago de Cuba? Kun je in beide steden goed naar het strand?
Ik ben 28 jaar, hou van sporten, strand en salsa.
groetjes,
Anne
Ga niet naar Santiago, erg benauwd (althans ik was daar in de zomer…), erg druk, minder veilig dan Havanna, meer criminaliteit, minder agenten, meer opdringerige mensen.
Een strand is er niet, noch in Havanna, noch in Santiago. Voor beide steden geldt dat je na een half uur rijden bij een strand bent. Deze is in Havanna het mooiste!
Veel plezier en zolang je naar Havanna gaat zul je je nooit bang hoeven te voelen, dat er iets gebeurt. Vanwege de extreme politie-controle!
Het blijft altijd persoonlijk welke plaats je voorkeur heeft. Persoonlijk ga ik helemaal voor Santiago! Zeker voor salsa is dat een geweldige plaats! Kijk eens op de site van StudyTravel, daar bieden ze Spaanse cursussen en danslessen aan in Trinidad, Santiago en Havana en dat is echt heel goed geregeld.
Voordeliger is het nog om gewoon naar Cuba te gaan en dan daar alles te regelen. Voor Santiago heb ik een paar erg goede adressen in de wijk Sueño (is vrij dicht bij het centrum; 10 minuten in taxi, halfuurtje te voet). Als je daar interesse in hebt, mail me dan even: caroline@peng.nl.
Wat betreft de politiecontrole die zeezon noemt: die heb je op heel Cuba. Toeristen zijn zowat heilig, maar je moet natuurlijk nooit te koop lopen heb met je hebt.
¡Disfruta el pais lo más bonito del mundo!
Geniet van het mooiste land van de wereld!
Liefs,
Carolina
Indien je nog niet geboekt hebt zou je ook op http://www.grimweb.info een kijkje kunnen nemen. Houd er echter wel rekening mee dat vluchten naar Cuba schaars zijn en dat je er dus meestal vroeg bij moet zijn.
Havana werd door de meeste van onze klanten mooier, leuker gevonden, wij bieden Santiago de Cuba dan ook niet meer aan.
Indien je meer info over de regio van La Habana wilt, dan geef ik je deze graag.
Groetjes,
Patrick Grimbergen
http://www.grimweb.info
L.S.
Cuban Universities offer Spanish language and Cuban culture courses throughout the year. Participants have the opportunity to learn and improve the Spanish language in one of the university campuses, which provides a unique experience in language learning.
Basic,Intermediate and Advanced Courses are offered, as well as Business Spanish courses, all combined with meetings and visits to historical, cultural and recreational sites
Registration can be done every first Monday of each month, throughout the year.
Classes are from Monday Friday with a duration of 4 to 5 hours daily. The length of courses varies according to their characteristics .
Class size is 3 to 10 students. At the end of each course the participant receives a certificate.
Cuban Universities where you can receive a Spanish Language course: