Santiago de Cuba

Hallo, 4 juni vlieg ik naar Holquin en blijf 3 weken in Cuba. Ik ga alleen tenzij iemand het leuk vind om mee te gaan. Ik verheug mij heel erg op Santiago de Cuba en heerlijk salsadansen. Eigenlijk vind ik op Wereldwijzer niet veel over het strand (na)bij Santiago, is het daar mooi?
En een technische vraagje: moet je de vlucht herbevestigen?
En wat is een echte aanrader om een paar dagen heen te gaan in de buurt van Santiago, liefst in een casa.
Wie gaat er ook om deze tijd naar Santiago? Een hoop vragen maar ik vind het toch wel erg spannend om alleen te gaan. Ineke :thumbsup:

Hoi Ineke,

Ik ken een goede Casa Particulier in Santiago de Cuba, dat kan ik je mailen als je dat leuk vind.
Het is zowieso wel verstandig om vantevoren voor de eerste 3 dagen een verblijf te regelen, ze checken namelijk op het vliegveld je Visum en daar moet dan een adres op staan voor de eerste 3 dagen.

Groetjes Maria

Bedankt Maria, ik heb inmiddels taalreis incl. casa geboekt maar vond het zo wie zo heel leuk dat er iemand reageerde op mijn mailtje. Groet Ineke

Hey Ineke,

Bedankt ook voor je reactie weer terug!:slywink:
Ik vind het wel verstandig van je de eerste keer een beetje georganiseerd te doen, dan leer je ook het land alvast kennen.
Super zo`n taalreis, maak er optimaal gebruik van dan kom je met een mooie taal weer terug!:vak01:

Leuke tips voor uitgaansgelegenheden zijn :
Casa de La Musica
Casa de La Trova
en in Santiago heb je ook een cubaans tentje waar ze salsa dansen,hier komen weinig touristen maar is superleuk!

Wil je gebruik maken van goede danslessen dan heb ik ook nog tips voor je! in ieder geval telefoonnummers die je kan bellen voor profesionele danslessen. In Casa La Trova komt vaak een jongen met een vrouw, zij geven heel goed les! op youtube vind je verschijdene filmpjes van hun stijl, echt super!

Verder zou ik je geld gewoon daar omwisselen bij een bank, en neem een handige tip is : voor de dagen dat je zelf kookt is het handig wat blikvoer mee te nemen, omdat de supermarkten daar echt duur zijn, ze hebben niet heel erg veel. Blikjes fris enzo hebben ze genoeg, maar kaas/blikjes tonijn/vlees is super schaars. Of chips en thee.
***Het is gewoon soms handig om bij je te hebben als je een keertje zelf wilt koken. ***

Verders een duikbrilletje voor in het water, fijn luchtbedje want de bedjes aan het strand zijn vrij hard.

Goede slippers, veel tissues! want het is superwarm, en tisseus zijn ook bijna niet verkrijgbaar, soms moet je gewoon op zoek naar wcpapier, dat was tenminste mijn ervaring.
Vaak in de wcs hebben ze geen of heel weinig wcpapier, dan is het superfijn om een of twee tissues bij je te hebben, vooral tijdens uitgaan in de salsaplaatsen, want dan kan het nog wel warm zijn.

Een topboek vind ik zelf Capitool Reisgidsen Cuba, een ware investering en verrijking vol informatie met duidelijke uitleg en overal een routekaartje erbij,alle casa/eetgelegenheden/uitgaansgelegenheden/museums staan erin, een must have eigenlijk : isbn90-410-3375-0

Nouw weet niet zoveel handige tips meer behalve dat de cubanen en vooral de kinderen tweedehandskleren/belleblazen/zeep/wattenstaafjes/nagellak/ en noem maar op erg waarderen!

***Mocht je telefoonnummers willen van een prof.dansleraar.laat me maar weten, ***

Heel veel fun en leerzaamheid toegewenst op deze superreis!

Groetjes Maria:vak01:

Hoi Ineke,

Goh, heb dit berichtje van je echt helemaal over het hoofd gezien… Maar hierbij alsnog een reactie van mij.

Er zijn heel veel goede casas in Santiago. Kijk ook eens op de website van Cuba Junky voor een lijst. Wat betreft stranden… Santiago is niet echt de kant van “mooie” stranden, toch wil dat niet zeggen dat ze er niet zijn. Persoonlijk vind ik het strand Caleton Blanco heel mooi. Het is niet al te druk en erg relaxt.

Voor een beetje meer info over dit strand kun je mijn reisverslag lezen. Reactie nr. 10 gaat over dit strand.

Goede reis vast gewenst!

Liefs,
Carolina

Wel een late reactie van mij maar hardstikke bedankt Maria en Carolina. 4 juni is het zover!! Groet Ineke