3 weken in juli

hallo
Ik zou graag wat advies hebben, ook al is het natuurlijk altijd persoonsgebonden…
In juli gaan wij 3 weken naar Cuba. Ik was er al in 2002 en heb toen heel erg genoten van Havana, Vinales en Trinidad.daar gaan we sws terug heen, want m’n man was er toen niet bij.
Nu wil ik eerst oostelijk reizen, maar ik twijfel of we naar Santiago zouden gaan? ik hoor dat het fantastisch is, maar het is wel ver. Hoewel een nachttrein of bus wel moet lukken??
Kan iemand verder wat vertellen over de steden Santa Clara, Camagüey en Cienfuegos? Ik lees daar zeer uiteenlopende dingen over.
Alvast bedankt.
linda

Hola Linda,

Leuk, dat je in plan bent om naar Cuba te reizen :-).

Santiago de Cuba heeft echt veel aan de bezoeker te laten zien, maar zoals je zegt het is verre van Havana.
Misschien als je zou kunnen regelen om vanaf Havana naar Santiago de Cuba met het vliegtuig te reizen, zal je de tijd sparen en dus je zou meer tijd hebben om nog andere steden te bezoeken.
In deze stad zijn er vele bezienswaardigheden om te bezoeken en waar jullie enkele dagen zullen kunnen besteden goed vermaakt. Santiago de Cuba is de tweede grootste stad van Cuba.

Echter Camaguey, met 1 of 2 dagen, zou genoeg zijn om het te bezoeken. Als je van strand houdt,vindt je in Camaguey een erg leuke: Playa Santa Lucia, een prachtige strand met een ongelofelijke zeebodems. Bovendien daar zijn er een aantal zeer interessante bezienswaardigheden die jullie ook kunnen bezoeken.

Cienfuegos. The Pearl of the South op Cuba, met een hele leuke binnen stad met prachtige gebouwen om te bezoeken en met El Nicho, een wonder van de natuur; tientallen watervallen en natuurlijke zwem-meren in een vrijwel maagdelijk landschap, verborgen in de bergen.

Als je alles over Ché Guevara wilt weten, dan is Santa Clara de stad om te bezoeken. Een stad met een rijke historie uit de 20ste eeuw. Veroverd door de militaire commandant Ché Guevara in december 1958, tijdens de revolutie onder leiding van Fidel Castro tegen de regering van Fulgencio Batista. In Santa Clara vindt je het “Ernesto Ché Guevara” monument, een eerbetoon aan zijn strijd voor de onafhankelijkheid van Cuba, en nu een van de belangrijkste toeristische trekpleisters. Hier ligt ook het dorp van Remedios, een van de oudste stad van Cuba.

Alvast een prettige verblijf in Cuba en geniet van de :zon02:

Hasta pronto!

Hoi Linda,

Santiago is echt een hele leuke stad en totaal anders dan bijvoorbeeld Havana. Als het mogelijk is, zou ik hier dus zeker heen gaan. Maar als je hiervoor enorm moet haasten is het misschien ook wel zonde, omdat je dan toch minder beleeft tijdens de reis er naartoe en in Santiago zelf. Denk hier dus goed over na. In 3 weken Havana, Viñales, Trinidad en Santiago bezoeken is zeker te doen, maar vereist wel een beetje voorbereiding. In dat geval zou ik persoonlijk niet te lang blijven hangen in Cienfuegos, Santa Clara en Camaguey. Wellicht bieden de routes die ik op mijn blog hebben beschreven uitkomst.

Zoals Cuba4all Reizen al aangeeft…Santa Clara is, zeker als je alles rondom de Revolutie en specifiek Che interessant vindt, een leuke stad. Maar verder vind ik het persoonlijk niet bijzonder en zou dus zeggen dat je hier aan 1 dag eigenlijk genoeg hebt (altijd persoonlijk heh!). Cienfuegos vinden wij altijd wel leuk, maar voornamelijk vanwege het hostel waar we daar verblijven (zie hier). Als stad verder niet heel bijzonder, maar wel een goede uitvalsbasis voor wat leuke activiteiten. Camaguey is prima voor één dag, maar meer als overbrugging in de reis richting het oosten (of het westen als je uit het oosten komt :slight_smile: ).

Hopelijk helpt dit een beetje, maar als je nog meer wilt weten…laat maar horen!