Hoi!
ik wil deze zomer (periode ong.july vanwege werk) 2 weken door cuba gaan reizen. Voor mijn werk maak ik veel reisjes in europa, maar wil nu eens wat verder reizen naar een andere niet-westerse cultuur: CUBA.
In ieder geval naar Havana, Santiago de cuba, en paar dagen Varadero (misschien nog meer plekken aandoen, ligt aan tijd/ligging) De cubaanse cultuur opsnuiven, salsa lessen volgen, in paladeros eten, living la vida cuba :zon02:! Nu lijkt me de beste tijd om cuba te bezichtigen, hoewel castro net is afgetreden is het gelukkig nog niet ge-amerikaaniseerd.
Iedereen die tips heeft, of zelf ook zin heeft om te gaan, laat me het weten!
Beste travelgirl,
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer. Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben op ons forum en dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Voor mij is Cuba het meest geweldige land ter wereld! Je zult hier op het forum veel enthousiaste reacties over dit prachtige land lezen.
Heb je al een beetje een route gepland (waar je wanneer ongeveer wilt zijn) of zie je dit nog wel? Ik ga ervan uit dat je in Havana aankomt, klopt dit? De rit van Havana naar Santiago per Viazulbus is goed in één nacht te doen (ongeveer 16 uur). Je zou dan van daaruit rustig terug naar Havana kunnen reizen.
Liefs,
Carolina
Hoi carolina,
bedankt voor je tip! Ik wil in Havana starten, en zeker naar santiago de cuba en de laatste dagen een paar dagen strand/bijkomen op varadero. Ik wilde vorig jaar al gaan, en had al mijn hele route uitgestippeld, alleen ging dat vanwege mijn werk niet daar ik de kans kreeg om naar tunesie en parijs te gaan in diezelfde periode. Ik moet even mijn oude info allemaal weer opzoeken.
Niet alleen ben ik op zoek naar leuke tips, ook naar andere mensen die in die periode naar cuba willen of daar al zitten. Misschien hebben andere mensen al ervaring met reizen door cuba en hebben ze leuke ideeen voor me, of willen ze er zelf heen en kunnen we wat afspreken. Is in mijn ervaring toch het leukst.
Hallo travelgirl,
Ik en mijn vriendin gaan 28 Juni 2008 to 23 Juli 08 naar Cuba.
Wij willen alleen bij casa part overnachten en we reizen uitsluitend met het openbaar vervoer.
(Viazul Bus)
Dit is ons reisschema:
28 Jun
Havana – Vinales – Trinidat – Camaguey – Santiago – Baracoa – Santiago – Holguin
Holguin 23 Jul weer terug naar AMD
Op dit moment ben ik even gestopt met info vergaren omdat ik me nu een beetje een wandelende Cuba lexicon voel. De trotter ken ik bijna van binnen en buiten en ook de Planet is lekker leesvoer.
Dus als je ergens leuke tips over wil hebben dan wil ik graag met je mee denken.
Kijk anders hier al vast even naar:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=47424
Veel plezier met de voorpret !
Remko.
Ha reizigers, even een voorstelronde. Ik ben 27 en ga deze zomer een maand naar Cuba toe, alleen. Begin in Havana op 26 juni en zak af (na Vinales) naar Santiago zodat ik daar eind juli carnaval kan vieren :). Waarschijnlijk vlieg ik vanaf Santiago naar Havana zodat ik daar mijn vlucht op 27 juli kan pakken. Leuk om ideeën en ervaringen uit te wisselen! Ook ik zal alleen in casas part slapen en met de viazul bus reizen. Wie weet komen we elkaar tegen remko!
Travelgirl al geboekt inmiddels? Ciao, P
Wat Gaaaaaaaaaaaf Plien !
Dat is precies hetzelfde wat wij gaan doen.
Jij vetrekt dus Donderdag en wij Zaterdag.
Veel plezier met de voorpret.
Remko,
Hey Plien,
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer!
Klinkt als een super reis! Heel tof dat je ook Carnaval gaat vieren in Santiago, dat is echt helemaal te gek! Voor mijn Cuba foto’s klik HIER, zitten er ook een paar (letterlijk 2 of 3 :)) van Carnaval bij.
Eén tip: houdt er rekening mee dat het niet altijd gemakkelijk is een vlucht te boeken van Santiago naar Havana. Het zijn kleine toestellen en vol=vol. Aan te raden is dus vooraf te boeken. Als ik me niet vergis kan dat via de site van Cuba Junky.
Veel plezier gewenst met de voorbereidingen!
Liefs,
Carolina
Wat een speedo’s zijn jullie, leuk!
Dankje Caroline voor je tip, heb al met veel plezier je diverse uitingen gelezen. Dit forum was ook erg prettig tijdens proces van keuzes maken.
Houd erg van bonnefooi reizen maar die vlucht wil ik idd graag geregeld hebben. Volgens Cuba Junky vliegt er niets rond die dagen van S naar H (?), maar cubaonline.nl is voor me aan het zoeken. Daar staat dan wel het boeken van een ‘bouwsteen’ tegenover.
Ik heb in Australie en Thailand gedoken en wil dat ook graag in de cubaanse wateren doen, hebben jullie daar nog ideeën over?
Dankdank tot mails, xxp
Plien … de prijzen voor juli zijn nog niet binnen …
Zodra de prijzen er zijn dan kan er online geboekt worden voor de binnenlandse vlucht.
Succes
CJ
Hey Plien, Leuk om te lezen dat je mijn inbreng op het forum zo waardeert.
Ik heb geen ervaring met duiken op Cuba, maar even googlen bracht me bijvoorbeeld op de volgende twee sites: Caribbean Diving Center en Cuba Travel. Daar kun je in ieder geval zien wáár het mogelijk is.
@CJ: Heb je enig idee wanneer die prijzen binnenkomen?!
Liefs,
Carolina
Dat hoor ik graag idd, voordat ik een (overpriced) ticket boek via een intermediair.
Veel dank alvast! En Carolina wanneer ga jij weer naar Cuba? Of geen plannen voorlopig?
Carolina,
Prijzen>afspraken>én Cuba is een lastige combinatie
Ik hoop zo snel mogelijk maar wanneer durf ik niet te beloven.
Overigens … Plien voor duiken kan je ook eens hier kijken: http://www.casa-cuba.com/index-nl.htm veel verschillende pakketjes en duik vouchers die je kunt inleveren bij diverse duikscholen.
Succes
CJ