Hoi!
ik, 27-jarige spontaan en ondernemend meisje, wil deze zomer (periode ong.half july ivm werk) 2 weken door cuba gaan reizen. Voor mijn werk maak ik veel trips in europa, maar wil nu eens wat verder reizen naar een andere niet-westerse cultuur: CUBA.
In ieder geval naar Havana, Santiago de cuba, en paar dagen Varadero (misschien nog meer plekken aandoen, ligt aan tijd/ligging) De cubaanse cultuur opsnuiven, salsa lessen volgen, in paladeros eten, living la vida cuba :zon02:! Nu lijkt me de beste tijd om cuba te bezichtigen, hoewel castro net is afgetreden is het gelukkig nog niet ge-amerikaaniseerd.
Iedereen die tips heeft, of zelf ook zin heeft om mee te gaan, laat me het weten!
Hallo Travelgirl.
Ik denk een hele goede keus, Cuba voordat Amerika zijn intrede heeft gedaan.
Het reizen door Cuba kan liftend in trucks of als dat iets té avontuurlijk is, zijn de bussen van Viazul een goede oplossing. Er rijden ook wel treinen maar de betrouwbaarheid laat soms wel te wensen over. Als je via Havana gaat mag je zeker de valei van Viñales niet missen. Je schrijft dat je naar Santigao de Cuba wilt gaan. Dan mag je ook Trinidad niet overslaan. Voor mij was dat toh wel het hoogtepunt van Cuba. Santa Clara is historisch gezien belangrijk (de beslissende slag die door Ché aan Batista werd toegebracht) Salsalessen kan je op veel plaatsen krijgen zoals Havana en Santiago de Cuba maar ook gewoon op straat…
Als je op eigen gelegenhied reist is een beetje kennis van de Spaanse taal wel makkelijk. Niet overal wordt even goed Engels gesproken.
Ik ben vorig jaar georganiseerd gegaan maar dit jaar ga ik eigen gelegenheid. Een ticket en de eerste nacht boeken en verder met de Lonely Planet zelf op pad. Ik doe dit keer oost Cuba, van Camaguey tot Baracoa.
Als je meer wilt weten mag je me mailen.
Veel plezier in Cuba
Gr.
Ton
Cuba lijkt me een mooi land, wat zijnje plannen, alleen een vlucht boeken en daar alles regelen?. Mijn voorkeur is een georganiseerde reis, maar welke geen idee!!
Interesse mail me, groetjes, [EMAIL=“W@lter”]W@lter