Ik heb deze week mijn saaie kantoorbaan per 1 december opgezegd!
En nu is het de bedoeling dat ik begin volgend jaar naar Spanje ga om de taal te leren en daar een nieuw leven te beginnen. Wat is verder ga doen zie ik wel, in ieder geval de omgeving verkennen, per auto en vooral ook per fiets. Een beetje door de heuvels en bergen raggen in een aangenaam klimaat lijkt me een stuk beter dan hier in nederland weer een winter zien te overleven.
Waarschijnlijk ga ik wat weken doorbrengen in en om de Zuid-Spaanse steden Malaga, Granada en Alicante. Daar een taalcursus volgen en verder leuke dingen doen.
Wie heeft er nog meer dit soort plannen of is rond die tijd in Zuid-Spanje te vinden? Laat wat van je horen als je zin hebt om wat te keuvelen over mijn en jouw plannen.
Ik ben ongeveer hetzelfde van plan. Heb mijn baan nog niet opgezegd, maar heb wel plannen om in Spanje te gaan werken en de taal te leren.
Zou willen gaan werken in de Horeca, dit omdat ik daar toekomst plannen mee heb en zo dus werk ervaring kan opdoen.
Ik beheers de Spaanse taal nog niet echt, maar heb al wel een kleine basis omdat ik vorig jaar in Nederland ben begonnen met het volgen van lessen en afgelopen Juli 2 weken een taalcursus in Barcelona heb gevolgd.
Heb hier ook een ‘forum’ geopened. Voor informatie over het wonen en werken in Spanje. Helaas is nu niet direct het seizoen om in de Horeca te gaan werken en heb dus nog niet erg veel reacties gehad.
Grappig, ik heb hetzelfde idee als jij Michiel . En toevallig ook mn saaie ‘kantoor’ baan opgezegd per december. Ik geef hier liever niet mn e-mail, maar misschien jij wel?
Ik woon inmiddels anderhalf jaar in Zuid Spanje. Nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing om hier heen te gaan. Heb je al een beetje nagedacht over wat je hier verder nog wil gaan doen (behalve raggen)? Spanje en zeker zuid Spanje kent een grote werkeloosheid. Het is niet eenvoudig om hier aan een baan te komen.
Wat betreft dat mailen. Als je contact wil hebben met iemand zonder dat anderen je emailadres zien, kun je diegene gewoon een mailtje sturen via zijn/haar profiel. Dan krijgt alleen de ontvanger je mailadres te zien, maar verder niemand.
Ik ga vanaf eind januari een halfjaartje naar Alicante. Ik ga daar afstuderen bij een taalschool en tegelijkertijd wat van de taal leren… heb er echt zin in! Daarna, weet ik nog niet…
In ieder geval allemaal succes met wat jullie gaan doen!
groeten!
Ik heb ook per 1 januari mn baan opgezegd. Voelt erg goed :dope: Ik begin 8 januari op een taalschool in Malaga! Daar ga ik 3 of 4 maanden de taal leren en een bijbaantje zoeken. Daarna reis ik door naar Tarifa om te kiten! Ik neem al mijn eigen surfspullen mee. Heb er al zo’n zin in! Ik hoop dat ik werk in de horeca kan vinden. Achter de bar lijkt me wel wat. Heb alleen geen ervaring op dat gebied. Iemand ervaring met het zoeken van een bijbaantje in Spanje?
Hey JufWin! heb me ook ff aangemeld! Mijn plan is om in 2007 ook naar Spanje te gaan. Ik ga eerst ff begin 2007 die kant op om me te oriënteren op werk. Buurt Murcia/Alicante en anders omgeving Malaga.
Ik hoef niet de taal te gaan leren omdat ik die al goed spreek (ben halfspaanse) maar mss dat we toch wel wat aan elkaar hebben op dit forum!!
Een baantje is hier (Málaga) wel te vinden, al liggen ze niet voor het oprapen. Maar stel je niet teveel voor van de verdiensten … maar dat wist je waarschijnlijk al.
Op http://werkeninspanje.startbewijs.nl tref je een aantal banenbeurzen aan speciaal voor Zuid Spanje, kijk maar eens in de tweede kolom, ergens onderaan.
Met die verdiensten valt het vaak ook nog mee hoor. Als ik zo hier en daar van familie en vrienden daar hoor wat de verdiensten zijn wanneer je bijv. meerdere vreemde talen spreekt vind ik het nog niet eens zo slecht. Vaak lagen die salarissen gelijk aan wat ik hier verdien en in n enkel geval zelfs hoger, het ligt natuurlijk wel aan het soort werk dat je wilt gaan doen. Ongeschoold werk, horeca etc. wordt erg slecht betaald maar werk waar weinig mensen voor te krijgen zijn (bijv. functies waarbij men meerdere vreemde talen moet kunnen beheersen maar ook soms ongeschoold werk, dat niemand wil doen) wél weer goed.
In Nederland is het, zeker niet hier in de regio (Limburg) ook niet meer zo rooskleurig qua salarissen. Wat wél lastiger is, is het vinden van parttime werk in Spanje. Er wordt maar weinig parttime gewerkt in Spanje, zelfs niet door vrouwen met kinderen.