Ik zit nu in havo 5 en als ik dit jaar slaag, wil ik na de zomervakantie graag een taalcursus volgen in Salamanca (Colegio Delibes) voor 1 a 2 maanden. Wie heeft hier ervaring mee en heeft misschien nog tips ofzo?
Daarna zou ik graag in de horeca willen werken. Waar kan ik dan het beste naar toegaan? Zat te denken aan de Canarische eilanden ofzo, maar Barcelona lijkt me ook erg leuk!
Ik las toevallig vandeweek dat ze ergens in Altea nog iemand zochten voor een callcenter, nederlands en engels vereist, spaans niet noodzakelijk (wel handig natuurlijk). Het gaat om het opbellen van (bestaande) klanten om afspraken te maken voor vertegenwoordigers. Kan me ff niet meer herrinnerren bij welk bedrijf.
Voor Horeca werk maakt het niet zoveel uit waar je heengaat denk ik. Wel even vantevoren je werk goed regelen, niet gaan zoeken als je daar bent…
Het is heel goed te doen om gedurende de 2 maanden dat je spaans studeert meteen te gaan uitkijken naar een (horeca)baantje. Maar je zult niet de enige zijn.
In grote steden lukt dat natuurlijk gemakkelijker dan in de kleinere plaatsen.
Om een induk te krijgen moet je eens op deze site kijken. Als je eens gaat grasduinen in de banenzoekmachines zie je dat er altijd wel horeca-personeel gevraagd wordt.
Om een keuze te maken tussen het grote aantal taalscholen kun je wellicht hier eens kijken. Daar staan met name die scholen vermeld die goede (staatsexamen)resultaten haalden.
bedankt voor de informatie… ik heb pas een taalcursus geboekt bij tricolore
omdat me ouders bang waren dat ik t niet naar me zin zou hebben, ga ik maar voor 3 weken… dus een baantje is ook niet nodig!
Ga niet met Studytravel zou ik zeggen. De mensen zijn goedkoper dan Don Q…maar leveren de appartementen ook bijzonder smerig af. Ik zou wat meer betalen en zeker weten dat je goed zit…
Ik was net op de voorlichtingsdag van studytravel en dat zag er allemaal wel goed uit eerlijk gezegd. Zijn er mensen met slechte ervaringen met studytravel? Goed zijn natuurlijk ook welkom om te vertellen:hihi: Een nicht van een vriend van mij zit nu in Granada met studytravel en die heeft het heel erg naar haar zin:slywink: