Spaans In Spanje

Zoals zovelen hier op dit forum wil ook ik misschien rond de zomervakantie spaans gaan leren in spanje. Maar ik loop ook tegen een aantal punten op. Zo zijn er enorm veel scholen die allemaal heel erg verschillende prijzen hanteren (zo ook post onder mij over Don Quijote en Studytravel). Verder vraag ik me af of ik, aangezien ik 17 ben, niet de enige van mijn leeftijd ben. Ik vind het niet heel belangrijk, maar ik zit er ook niet echt op te kijken om allemaal tussen ouderen terecht te komen. Nou heb ik al wel gezien dat je de Summer Courses hebt, maar hoeveel vrijheid heb je daar? En ik wil in principe voor een week of 3 á 4 gaan. Heeft dat wel zin? Hoe goed zal mijn spaans dan zijn?!!?! Het is redelijk belangrijk aangezien ik het wil gaan gebruiken voor de selectieprocedure van mijn vervolgopleiding tot Hotelmanager.

Hopelijk kan een van jullie me aan wat gerichte antwoorden helpen, want de websites van de individuele bedrijven zijn alles behalve duidelijk.

Groetjes,
Patrick.

Hi,

kijk ook bij een ander antwoord dat ik vandaag heb gegeven.

Als 17 jarige kun je niet bij alle scholen terecht en vaak zullen ze je per se naar een gastgezin of residentie sturen.

Als je specifiek gaat voor een vervolgopleiding, kies dan een kwaliteitsschool, zeker in de zomer, wanneer veel “niet kwaliteits scholen” heel veel mensen hebben die puur voor het uitgaan en de sociale contacten gaan.

Laat je goed voorlichten ! Praat met de adviseurs van de talenreisbureaus (Tricolore in den Haag of Studietravel in Nijmegen) of met de adviseurs van don Quijote in Rotterdam.

Vertel hen ook precies wat je wilt en wat je zoekt en welke steden a priori je voorkeur hebben.

laat me weten of je twijfels hebt,

Chris

Hallo Patrick,

…en alle taalscholen, kun je op je gemak bekijken bij http://www.spaans.startbewijs.nl, en je betaalt dan hetzelfde of minder.

Een grotere keuze is er niet. Deze pagina is juist in het leven geroepen om direct alle sites van de scholen te kunnen raadplegen.

Grote scholen willen nog wel eens onpersoonlijk zijn, of met veel geweld reclame maken op fora zoals dit.

Het merendeel van de scholen die op de site http://www.spaans.startbewijs.nl staan heb ik bezocht, en er zijn grote verschillen…je vraagt maar, en je krijgt onafhankelijk advies, ik heb geen speciale banden met school A of B, en dat is handig om te weten.

En dan nog iets, er zijn ook kleine scholen die een uitstekende kwaliteit leveren, en bovenal PERSOONLIJKE service, iets waar de grotere scholen soms erg veel moeite blijken te hebben.

Dus : voor Spaans op Maat, vergeet dan zeker de kleintjes niet.

Ooit begon DonQuijote en Malaca Instituto toch ook klein…

piet meijers
webmaster
http://www.spaans.startbewijs.nl en
http://www.gratisspaans.startbewijs.nl

Ok. ik had dus besloten om aan het Malaca Instituto een Summer Course voor jongeren te gaan volgen, maar ik hoor net dat ze geen accomodatie meer kunnen regelen… en dat is ook niet onbelangrijk. Dus ik moet uitwijken naar een andere school. Ik ben al wat aan het rondkijken maar er zijn zoveel scholen dat je door de bomen het bos niet ziet.

Ik zoek dus een school, in spanje, die een jongerencursus aanbieden. Verder wil ik niet bij een gastgezin en wil redelijk wat vrijheid. Ik las bijv. bij Clic dat het de bedoeling was dat je 'savonds ging pingpongen in de gemeenschappelijke zaal, en daar heb ik dus écht geen zin in :rolleyes: !

Wie kan me nog een school adviseren die aan mijn “eisen” voldoet?!

Malaca Instituto is een zeer goede school. Clic in Sevilla trouwens ook. Beide behoren tot de absolute top in Spanje, en dat ping-pongen in de avond zal wel meevallen. don Quijote heeft ook scholen in Sevilla en Granada en een partnerschool in Malaga die ik niet zo goed ken (Malaga Plus). Als 17 jarige moet je echter of in een gastgezin of in een hostal of in een don Quijote residentie (Granada) Residenties zijn trouwens wel leuk. Veel scholen hebben eigen residenties (don Quijote) of werken met onafhankelijke rsidenties. Dit zijn eigenlijk studentenhuizen in Nederlandse zin (met 20-30 studenten)

Zeg maar waar je heen wilt en wat je budget is en wat je belangrijkste doelstellingen zijn.

Op de site van piet meijers staan een groot aantal scholen, ook kan ik je www.tricolore.nl of www.studytravel.nl aanraden. Of kijk eens bij www.donquijote.org/dutch

groeten,

Chris

tis opgelost, op wonderbaarlijke wijze was er ineens toch plaats :stuck_out_tongue: bedankt piet en christiaan. ik ga de zon tegemoet… latoz!