Een welgmeende goedenamiddag aan iedereen!!!
Ik ben een 22jarige meid uit het belgenlandje die zeer graag een talencursus spaans wil volgen in het zuiders spaanse land. Ik heb hierbij twee vraagjes…
wie heeft ervaring met het “alleen regelen” zonder organisatie die je ondersteunt. Komt dit veel goedkoper uit? Hoeveel geef je bijvoorbeeld voor één maand cursus spaans als je dit terplekke gaat regelen?
Op een ander reisforum zag ik dat iemand informatie had gevonden voor een universiteit in spanje waar je cursus spaans kan volgen voor 4 maanden aan 700 euro (exclussief accomodatie). Kan helaas die info niet terugvinden en dat meisje niet bereiken… <_<
kan er iemand van jullie mij helpen???
BECAUSE I NEED IT…heb nood aan ontspanning en plezier,
Bekijk via mijn site http://www.spaans.startbewijs.nl de studiemogelijkheden eens. Ook de spaanse universiteiten staan erop.
Als je een voorlopige keuze hebt gemaakt, neem dan even kontakt op. Zeker dat ik je een aantrekkelijk voorstel kan doen dat goedkoper is dan elders.
Je loopt geen risico omdat je meteen met de school zelf afrekent.
Als je interesse hebt, lees ik het wel,
Alvast bedankt voor je reactie. Nu heb ik een mooi overzicht van al de verschillende universiteiten in Spanje. Ik heb nu nog een vraag. Ik weet niet wat je precies doet van job en zo maar ik hoop dat jij me kan helpen. Ik zie bij elke universiteit staan dat jke moet kunnen aantonen dat jke een socratesstudent bent. Kan ik als net afgestudeerde dan geen spaanse cursus volgen op een universiteit?
je kunt bij alle universiteiten een cursus español por extranjeros volgen.
Ik onderhoud een aantal websites als hobby, maar ken zo’n honderd taalscholen en weet meestal wel wat te regelen…
kijk eerst maar eens even wat je wilt en waar…succes
piet meijers
Eerlijk gezegd, een perfekte keuze. Ik ken deze school echt als mijn broekzak, studeerde er zelf en kom er nog erg vaak.
Deze school staat als één van de beste scholen van Spanje bekend, en terecht.
Kan beslist iets voor jullie regelen, zeker prijstechnisch, maar dan is het beter dat je/jullie mij apart mailt/mailen.
Het zou wijs zijn om voor de eerste vier weken een apatement via de school te betrekken om van daaruit zelf te zoeken.
Als je een en ander via mij regelt verzorg ik de paperassen met de school, en zorg dat alles oké komt. Per separate mail kan ik jullie een offerte maken, en je zult zien dat je voordeliger uit bent. Kun je leuke dingen van doen.
Ik lees het wel wanneer je belangstelling hebt.
En als je nog algemene vragen over Malaca Instituto hebt, lees ik het wel op het forum.
je kan ook via deze site een prive bericht sturen. Stuur Piet anders een bericht met daarin jouw email adres zodat hij misschien jou zou kunnen mailen.
Maar misschien stel je ook wel vragen die andere forum gangers ook willen weten en dan zou Piet misschien 2 x moeten reageren omdat hij zo behulpzaam is.
Hoewel je wellicht al een keuze gemaakt heb, wil ik ook nog bevestigen dat de door jouw gekozen school een van de 8 beste scholen in Spanje is.
Mijn toetsing, vanwege persoonlijke betrokkenheid bij het wel en wee van talenleraren in Spanje, ligt voornamelijk op het gebied van arbeidsomstandigheden en voorwaarden van leraren, bij de verschillende scholen.
Malaca Instituto heeft het belangrijkste Europese kwaliteitszegel van talenscholen Eaquals genaamd. Dit keurmerk heeft de meest strikte toestingen wat betreft het betalen van sociale lasten voor leraren in Spanje.
Sterker nog, als ik mij niet vergis, zijn zij een van de oprichters.
Ik vind het probleem dat jij aansnijdt een beetje ver gezocht voor op dit (en andere) forum(s). Het is opgelost wanneer de leerkrachten zich niet meer zwart laten betalen…en sommigen doen dit maar wat graag, jammer genoeg.
Malaca Instituto is inderdaad founding member van AEQUALS en was al vooraanstaand toen heel veel andere scholen nog niet bestonden…
Geen enkele leraar laat zich graag zwart betalen, en al helemaal niet vrouwelijke leraren (meer dan 75%) daar zij bijv. geen zwangerschapsverlof rechten opbouwen.
Vanwege de grote werkloosheid onder leraren, vinden sommige werkgevers het een voorrecht om te sjoemelen. Wat erg negatief is voor de kwaliteit van de school. Je zult me dus toch moeten accepteren dat ik voor kwaliteitsscholen (zoals Malaca Instituto, International House, don Quijote etc) predik.
Mijn vriendin heeft vele jaren in de sector gewerkt (nu werkt ze aan de Universiteit van Salamanca) en ik heb veel vrienden in deze, voor Europese maatstaven, onbegrijpelijke situatie werken. Zij doen dit omdat ze iets moeten verdienen, geen alternatieven hebben en een CV moeten opbouwen om daarna (zo snel mogelijk) naar de betere scholen te gaan of via vergelijkende examens, leraar worden op middelbare scholen. Geloof me dat dit heel hard doorwerkt op de kwaliteit van het onderwijs en dat wij als Nederlanders, waar zwart werken in het onderwijs niet bestaat, ons hiervoor moeten inzetten.