Solo wereldreis - Hoe klinkt deze planning??

Hallo,

Ik zou erg graag jullie mening willen weten over deze (mogelijke) wereldreis. Ik ben van plan om alleen te reizen, hoewel ik natuurlijk hoop dat ik onderweg andere backpackers zal ontmoeten! Ik wil de volgende plaatsen bezoeken:

In september naar Phnom Penh, Cambodja voor een verblijf van 7 maanden. Ik heb daar vrienden en wil na een lang verblijf in Cambodja graag door om Laos en Myanmar te zien.

In april vanuit Yangon, Myanmar voor 2 weken naar Osaka, Japan voor Hanami (kersenbloesem).

Na twee weken door naar **Cairns, Australië **(ook voor twee weken – is dit lang genoeg om de Great Barrier Reef en de omgeving goed te verkennen?)

Vervolgens vanuit Cairns naar Sydney voor een verblijf van 1 maand. Ik hoop hier misschien wat vrijwilligerswerk voor een locale NGO te kunnen doen.

Na Sydney, een verblijf van 1 maand in Nieuw Zeeland. Is 1 maand lang genoeg/te lang?? Ik wil natuurlijk rondreizen en zoveel mogelijk zien, maar hoe divers is het landschap? Heb ik aan een maand genoeg of is dat juist teveel?

Vanuit Nieuw Zeeland voor 1 week naar Fiji.

Als laatste, van Fiji naar Havana, Cuba (verblijf van 2 weken).

En daarna terug naar huis!

Wat denken jullie? Ik twijfel of ik niet ook Borneo erbij moet betrekken, ik zou toch wel erg graag de Orang-Utans willen zien, maar ben bang dat het dan wel echt te vermoeiend zal worden. Kan het er nog bij? Ben ik iets anders, onmisbaars, vergeten of kan ik iets weglaten? Ik lees graag jullie mening!

Alvast bedankt!

Klinkt als een fantastisch mooie trip, maar dat is vast niet het antwoord wat je wilt horen. :wink:

Haha, ik ben al blij met een reactie! =) Ik overweeg stiekem Fiji in te ruilen voor Costa Rica, heb me een beetje ingelezen en het klinkt echt als een fantastisch land met gevarieerde flora en fauna.

Hee, ik zag je berichtje over Fiji inruilen voor Costa Rica. Ikzelf heb een reis door Cuba gemaakt van 4 weken en hierna 3 weken door Costa Rica gereisd. Het zijn beide prachtige landen en je wilt er echt de tijd voor nemen! Ik ben bang dat 1 week Costa Rica te weinig zal zijn. Sommige stukken ben je wel een uur of 6/7 onderweg omdat niet alle wegen goed zijn. Tip in Costa Rica, Monteverde mag je echt niet missen (probeer hier de canopy tour te doen) en vulkaan el Arenal ook niet (probeer hier te gaan raften, onvergetelijk ervaring & in de avond de lava kijken). Tip in Cuba; Viñales en er zijn zoveel kleine prachtige stadjes hier te bezoeken. Cuba is overweldigend qua cultuur. Ik heb nog nooit zulke bijzondere mooie mensen ontmoet.

Verder klinkt het geweldig en heel veel plezier alvast.

Hoi,
Nieuw Zeeland in 1 maand is wat kort, je kunt er heel veel tofs doen en beleven en het is er prachtig. Denk er wel aan dat je in het juiste seizoen komt (hun zomer).
Daarnaast heb ik begrepen dat Fiji ook geweldig is.
Jammer dat je in Australië alleen naar Cairns en Sydney wil gaan. Cairns kan ook wel in 1 a 1,5 week en dan zou je nog iets meer tijd voor bijvoorbeeld de oostkust van Australië of Melbourne kunnen overhouden. Kan je al duiken? Want dat is in Cairns natuurlijk top. Als je dat nog niet kan en wel wilt leren dan heb je die 2 weken wel nodig. Het regenwoud ten noorden van Cairns is in een dag of 3 a 4 goed te bezoeken en het drop zelf is niet zo boeiend. Duiken en het rif verkennen is vrij duur (je moet met een boot en dagtripjes en zo) dus meer dan 3 a 4 dagen daar voor uittrekken lijkt me veel. De tabellands (met Uncle Brian tours!) is heel tof en zeker een dag of 2 waard.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik ben ondertussen wat meer in de weer geweest met wereldreis tickets en heb helaas een aantal landen moeten schrappen. Die blijven dan maar op het verlanglijstje. Op dit moment ziet het er zo uit:

6 maanden Cambodja (verblijf bij vrienden) & Laos
10 dagen Kyoto, Japan
3 dagen Sydney (gratis stopover)
5 weken Nieuw Zeeland (ben bang dat het anders te duur wordt)
3 dagen San Francisco
2 weken Costa Rica
3 dagen New York

Verblijven in Sydney, San Francisco en New York zijn inderdaad erg kort… Ze zijn ook niet de prioriteit voor mij, maar ondertussen nodige stopovers en daarom een kans om de stad in vogelvlucht te verkennen voor de volgende keer. Ik baal wel ontzettend van het schrappen van Cuba, vooral na jouw post XNadiaaa! Ik blijf informeren, misschien dat ik er toch in deze reis kom, anders is het de eerstvolgende reis!

Nogmaals bedankt voor jullie advies!