Wij spreken niet dezelde taal , en je heb je eigen waarden en normen .
Omdat je ouder bent (60+) en met veel levenservaring ( reiservaringen ?) ben ik ook van overtuig dat ik in bepaalde zaken van je kan leren.
Op zijn minst om verhalen te schrijven .
Even O.T.
Gelukkig maar dat je nu terug ben in je heimat , hoop dat je senang voelt om weer op je kampung en halaman te zijn .
Ik weet niet precies waar je woont , maar Amsterdam is de afgelopen 20 jaar echt veranderd .Ik heb in de afgelopen 33 jaar de verloedering van Amsterdam gezien.
Wees voorzichtig , als oudere persoon ben je namelijk kwetsbaar .
Precies, dat zal u eens moeten accepteren, dan zou de sfeer op dit forum zeer ten goede komen. Hoewel ruimte voor een geintje moet er blijven. Ik ben zeer senang om weer terug te zijn. Ik was al drie jaar vastgelopen op Java, heb me rot gezocht naar iets nieuws, omdat mijn handel aan het doodbloeden was wegens uit de pan reizende, sorry what’s on a man’s mind, rijzende inkoopsprijzen. Ik heb ook ideeën zat, echter heel moeilijk om iets van de grond te krijgen daar, want ik heb niet zo een zin in verregaande overheidsbemoeienis. Daar ontkom je echter niet aan als je alles binnen het kader van de wet wil doen. Ik heb de laatste jaren erg veel gereisd in Oost Indonesië en kwam erachter, zeker de laatste keer, dat ik me daar beter voel dan op het verloederde Java. Ik heb de laatste jaren veel handel naar NL gestuurd en sterf ik van de dozen met waardevolle artikelen, daar kan ik voorlopig hier mee voort. Verloederd Amsterdam? Dat zal ik de komende weken gaan zien. Ik woon in het stadsdeel Westerpark en moet zeggen dat ziet er hier fantastisch uit, zeker met die ondergrondse vuilniscontainers en die hondenbezitters die allemaal met een plastic zakkie lopen. Ik vind het er hier zeer op vooruit gegaan. Ik woon aan het water en zie eenden, ganzen, aalscholvers, meerkoeten, waterhoentjes, reigers, grasparkieten, kraaien, kauwen, 's morgens en 's avonds merelconcerten enz. net een avifauna. En ik voel me senang dat ik weer in een echt modern land woon. Ook kan ik gebruik gaan maken van de medische voorzieningen, dat is er bij ingeschoten de laatste jaren. Ik kan nu gereviseerd worden
Dit was ook een van de vele blunders van onze Javaan SA, nog nooit echt in Solo geweest, maar wel een topic openen met allemaal oninteressant en gepikt materiaal.