Solo of Surakarta

Vreemde reactie .
Nogmaals , gaat het over Solo of over iets anders ?

Helemaal geen vreemde reactie, vroeg me eigen gewoon af hoe jij precies tot op de tiende nauwkeurig de temperatuur wist. Bovendien schrijf jij in je profiel het volgende:

Ik wil in deze reisforum mijn persoonlijke reiservaringen vertellen.
Het is subjectief maar tegelijkertijd ook "objectief " en selectief.

Dus ik nam aan dat jij met een temperatuur meter door Indonesië liep, maar ik heb het blijkbaar verkeerd, je zal het wel weer bij elkaar gegoogeld hebben.

Mas je leest niet goed, hij heeft de vorsten Adipati Suroto en Paku Buwono II de temperatuur genomen en daarmee aangetoond dat het bij hunnie niet vroor. Of ging het niet over vorstenhuizen, heb ik iets niet goed begrepen ?

Op Bali heb je veel van dit soort witte monumenten.
alles moet groter, indrukwekkender, als ware het om een minderwaardigheidscomplex te verbergen en buitenlanders (toeristen) te imponeren.

Het vreemde is dat ik altijd moet denken aan de kunst uit Hitler’s Duitsland.
Toen op Bali, op Jimbaran, dat Garuda Wisnu Kencana in aanbouw was, dacht ik eveneens: wat een fascistisch gedoe.

Ik ben geen Indonesier, dus ik zal het wel verkeerd hebben begrepen.

Je moet wel de hele profiel hier vermelden , en niet verschillende delen uitelkaar halen en bijelkaar plakken.
Dan kan je misverstanden krijgen .

Trouwens , het is ook niet verboden of vreemd als men in een verhaal bepaalde site citeerde .
Heb je nog iets verder te vertellen over Solo ?

O moet het wit, nou dat maakt het in mijn ogen nog lelijker. Een paar honder meter verderop staan er 5 immense beelden van de Pendawa Lima, de strijders van het kwaad en herstellers van de orde en eerlijkheid… De Pendawa Lima zijn vijf broers Yudistira, Arjuna, Bima, Nakula en Sadewa.

Die beelden zijn van cement maar goud geschilderd, eentje in een fontein met kikkers dr om heen, de andere vier elk op een windrichting, wel een metertje of 3 hoog.

Ik heb in navolging van surya ook maar even gegoogled en vond deze link

Met u erbij zijn er altijd misverstanden. Natuurlijk is het niet verboden om sites te gebruiken als je even iets opzoekt of zo, is de site interessant dan kan je linken, maar kopieren kan niet en dat moet u weten want u bent enige dagen geleden gewaarschuwd daarvoor, ik kreeg namelijk dezelfde waarschuwing, de moderator had er niet meer :smiley:

Reizigers zijn zeer geholpen met jullie ervaringen. Houdt het dan ook bij jullie eigen ervaringen en ga niet dingen van google plukken of 3de hands informatie opschrijven die je niet zelf ondervonden hebt.

U doet bijna niets anders dan van anderen informatie jatten om daarmee de slimme jongen hiero uit proberen te hangen. Erg dom want uw eigen schrijfstijl kan je er uit miljoenen zo uitpikken.

Mensen die mij verwijten dat ik alleen maar googled is ook echt actief bij het googlen , zeker als de ge googelde info goed past in hun verhaal.

De pot verwijt de ketel … .

Meneer Bule geeft een link, dan heb je de bron er ook meteen bij, zo hoort het. Dat is heel anders dan hetgeen u doet. U kopieert en plakt uw persoonlijkheid bijeen, 75% van uw berichten is jatwerk. Zonder bronvermelding, plagiateur, copycat u parasiteert op andermans werk, zeker een goede leerschool op die Indahnesiasite gehad.

U heeft gelijk meneer.

Maar u plakt en knipt de boel bij elkaar en doet alsof het uw verhaal is en dat is plagiaat en in het ergste geval diefstal, een gewoonte die u van uw Mister Boss van dat Indahnesia forum heeft overgenomen.

Ik citeer (verwijs) slechts en dat is een goed wetenschappelijk gebruik.

Reizigers zijn zeer geholpen met jullie ervaringen. Houdt het dan ook bij jullie eigen ervaringen en ga niet dingen van google plukken of 3de hands informatie opschrijven die je niet zelf ondervonden hebt.

Dat was de Persoonlijke Mail van de Moderator , gestuurd naar mij en Dhr B.A.
Het is niet netjes om een persoonlijke mail openbaar te maken . :dag:

Mijn reisverhalen zijn gewoon mijn eigen ervaringen.
Mijn motto is bisa diCek Mas . (“Je kan het controleren” ).

Vwb algemene info zoals vertrektijden van vliegtuigen of treinen etc maak ik zoals anderen het ook doen ook diverse site’ s.

Surya Atmadja schreef:

Je moet wel de hele profiel hier vermelden , en niet verschillende delen uitelkaar halen en bijelkaar plakken.
Dan kan je misverstanden krijgen .

Trouwens , het is ook niet verboden of vreemd als men in een verhaal bepaalde site citeerde .
Heb je nog iets verder te vertellen over Solo ?

Bij deze het profiel van Surya Atmadja:

Ik wil in deze reisforum mijn persoonlijke reiservaringen vertellen.
Het is subjectief maar tegelijkertijd ook "objectief " en selectief.

Subjectief omdat ik het vanuit bepaalde perspectief en perceptie het ziet , soms met de ogen van een Indonesier omdat ik daar geboren en groot gebracht ben .
Soms met " Nederlandse" ogen omdat ik hier woon.

" Objectief " , omdat ik het zelf ervaren heb , het is mijn eigen ervaring .Het is mijn beschrijving van een bepaalde gebeurtenis .Zonder mijn mening te geven .

Selectief : omdat ik alleen maar naar bepaalde zaken kijk , waarvan ik denk dat het leuk is om het aan anderen te vertellen.
Het is mijn keuze en mijn smaak .
Ik hoop dat ik een kleine bijdrage kan leveren aan mijn medereizigers , en indirect mijn land kan promoten.
Elke aanvulling wordt zeer op prijs gesteld.

We lichten er deze dan even uit:

" Objectief " , omdat ik het zelf ervaren heb , het is mijn eigen ervaring .Het is mijn beschrijving van een bepaalde gebeurtenis .Zonder mijn mening te geven .

Voelde jij dan dat het de ene keer 21,9 graden was en een paar ogenblikken later 32.5 graden of hoe heb jij dat nu precies ervaren dan want daar ben ik erg benieuwd naar.

Of ik iets over Solo kan vertellen, jawel ben er een keertje naar de bioscoop geweest, de Kraton, maar is niet zo interessant voor jou, ik heb niet bij KFC of de een of andere foodcourt gegeten, ook heb ik niet urenlang in een mall rondgedwaald.

Goed wetenschappelijk gebruik ?
Sorry , dat wordt voor mij te moeilijk .
Het gaat nog steeds over SOLO .

De mail was aan twee personen gericht en kan dus niet persoonlijk genoemd worden.

Niet netjes, hou toch op man, het jatten van andere sites en dat als eigen werk brengen is niet netjes, nog erger dat is een strafbaar feit. Daarom citeer ik de inhoud van de tweepersoonlijke mail, om u van het gevolgde slechte pad op de rechte weg terug te brengen.":smiley: Stelende bejaarden schijnen een probleemgroep te worden.

Uw stuk is door diverse leden hiero gecontroleerd en men kwam tot te conclusie dat het pikwerk was, wat gaat u dan doen als uw werk (hahaha) “sudah dicek” is? Uw kop houden en gewoon verder gaan, of een partijtje hevig protesteren om uw gelijk te halen, zoals we reeds gewend zijn?

het enige wat u over Solo heeft geschreven is dat u rails hebt gezien, daarvoor hoef je echt niet naar Solo. U heeft hier zelf verder nog nauwelijks een letter over Solo geschreven.

Weer een aanname van jou ?
Ik heb 3 punten genoemd :
Objectief : ik heb het zelf ervaren .
Als ik een portie nasi goreng eet (of een gebouw ziet) , dan is het een objectieve ervaring .

Subjectief : als ik daarna zeg , de nasi goreng is niet lekker (ben anders gewend) . Of het gebouw is lelijk .
Anderen kunnen zeggen : nasi goreng die je niet lekker vindt is wel lekker.,

Selectief : ik kan een keuze maken , of ik het gaat vertellen .
Terwijl anderen het mss niet interesseerde .

Voorbeeld van de topic Solo .
Ik heb zelf ervaren , en ik heb een keuze gemaakt om een algemene info erbij te plakken , over die temperatuur , de 3 rivieren (heb alleen 1 gezien , de Bengawan Slo) , en een beetje geschiedenis van een paar honderd jaar geleden.
Dat deel is duidelijk niet mijn ervaring .

Dus om verder een halszaak van te maken of het 0.1 graden celcius verschilt of de gegevens mss niet kloppen (verkeerd overgenomen) is jou (eigen) keuze.

Dan maakt u, helaas, vaak de verkeerde keuze… m.a.w. u houdt geen rekening met anderen, want het gaat om U, niet om Solo, of Rhoma Irama of…(vul maar in).

…en die niet eigen ervaring vormde het gehele topic :smiley: en zijn we waar we wezen moeten.

Volgende topic…Yogyakarta misschien :smiley:

Ik heb het niet over nasi goreng of een gebouw, ik vraag jou iets over de temperatuur die je precies tot op de tiende heb ervaren.

U lokt mij uit meneer?

Ik heb niets over solo geschreven hier, maar waarom zou ik?
Ik ben daar slechts 3 maal geweest in de Gramedia en ook in die kraton en die pasar klewer en boomaap woont er, en die weet meer over de stad te vertellen zou ik denken.

U opent een topic over Solo en u kunt ons melden dat u er 3 maal langs bent geweest en dat er 2 huizen te vinden zijn?