Solo - Malang transport

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Wat de beste manier is om van Solo naar Malang te gaan? Hoeveel uur is dit reizen? Waar kan ik ergens travelschema’s opzoeken?

Ik had zelf al gedacht aan de trein Solo - Surabaya - Malang, maar het lijkt erop dat de schemas niet heel erg op elkaar aansluiten en ik ben bang de overstap te missen. Heb namelijk al gekeken op de website van de treinen in indonesie maar daar lijken de treinen niet zo regelmatig te gaan. Maar misschien lees ik het verkeerd?

Zijn er ook COMFORTABELE bussen of andere manieren om er te komen? Waar kan ik travelschemas van deze bussen zien?

Is een taxi betaalbaar en sneller dan trein of bus bijvoorbeeld?

Oftewel: IK KOM ER NIET MEER WIJS UIT EN KAN WEL HULP GEBRUIKEN :wink:

Erg bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,

Mandy

Selamat malam meneer Boomaap,

Ik heb zojuist de voorgestelde route eens opgezocht op http://infoka.kereta-api.com, maar het lijkt dan toch weer dat er maar weer twee treinen gaan op een dag van Kertosono naar Malang:
-Gajayana
-Matarmaja
Het lijkt er ook wederom op dat deze alleen snachts rijden…
Of wellicht lees ik het niet goed want mijn bahasa is niet uitmuntend.

Met een minibusje lijkt dan uiteindelijk wellicht nog een betere oplossing (alhoewel een zwakke blaas :wink: :stuck_out_tongue: ) ???

Weet u toevallig ook nog hoe best van Malang naar Kalibaru te gaan?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord!

Met vriendelijke groet,

Mandy

Hoi Mandy,

Je kan de site die je in de link hebt staan ook in het Engels zetten.

Groeten

Ellen

Selamat Pagi!

Ellen, de website kan inderdaad in engels, MAAR sommige gedeeltes blijven dan in bahasa :wink:

Boomaap, thanks. Ik blijf dan bij het busje. Altijd avontuurlijk. Dus dat is dan 6 uur rijden dan ongeveer? Dat valt nog mee, ik heb dingen gelezen als 10 a 11 uur! Langs de weg eten is altijd goed :wink: haha!

De reden waarom ik naar Kalibaru wil vanuit Malang, is omdat ik een oversteek wil maken naar Bali. Maar wederom lees ik dat Malang - Bali direct niet te doen is qua reistijd. Vandaar mijn tussenstopje Kalibaru helemaal zuidoost in Java. Tenzij u een betere optie weet? Op Bali zal ik in Seminyak verblijven.

Ik lees trouwens in de reisgidsen heel weinig over Pencak Silat tot mijn grote verbazing. Geen EEN georganiseerde reis biedt daar iets in aan. Ik heb zelf een aantal jaren Pencak getraint en ik zou het leuk vinden daar in Indonesie eens iets te gaan bekijken/doen daarmee. Mijn Javaanse vriend weet namelijk NIETS daarvan af. Daar moet verandering in komen!

Hopelijk tot snel!

Groetjes!

Mandy

Als je P.S wil zien kan je de adressen in Indonesia krijgen via hun zustersorganisties in Nederland.

Als je echt wil en goed wil voorbereiden kan je waarschijnlijk ook een paar dagen bij de verschillende perguruans meekijken , en desnoods een kleine latihan volgen.

Het zal leuk zijn voor hun als een hollandse meisje een kleine demonstratie wil geven .

In Jakarta , Bogor , Bandung , Yogya heb je zeer waarschijnlijk grote(re) scholen , waar een orang bule ook welkom zijn .
Gewoon bellen .

Welke stijl(en) heb je gedaan ?
Ik weet zelf weinig van PS , wel jarenlang in Indonesia opgetrokken met mensen die aan PS doen.
Mijn oom was een Guru van de Cimande stijl .

Hallo wederom,

Ik heb zelf Setia Hati getraind en Panca Sila (Laatste weet ik zelf niet of het goed gespelt is, maar dat was naar het schijnt een combinatie van 5 verschillende stijlen…) Ik vrees wel dat ik het verleerd ben. Het is niet een sport wat altijd even makkelijk is voor hollanders natuurlijk ;). Onze bouw is anders, en bepaalde dingen kunnen wij niet zo goed (Zoals uren lang gehurkt zitten, ik heb mijn spieren en pezen daar echt op moeten trainen om mee te kunnen doen met de lenige indo’s ;)… Of snel rechtop komen in 1 beweging is ook niet makkelijk met onze langere en zwaardere lichamen :wink: )

Iemand nog tips voor Malang - Bali?

En is die reis van Solo naar Malang al ergens op voorhand een beetje uit te stippelen? Of probeer ik nu weer teveel van tevoren te plannen? Is dat echt maar 6 uur? Want ik lees overal 10 a 11 uur… En dat de trein via surabaya sneller zou zijn maar dan tel ik ook 8 a 9 uur en op de website lijken de treinen niet op elkaar aan te sluiten zoals eerder al verteld…

Terima Kasih!

Groetjes,

Mandy

Toch wel een leuk topic, dit. Zelf reis ik nooit per bus.
Wel maak ik foto’s van bussen vanwege de mooie schilderingen aan de zijkanten.

Op deze site die ik gevonden heb staan ook mooie foto’s van bussen. Ook staat er een verhaal over een busreis van Denpasar naar Malang, maar dat kan ik met moeite lezen want het is allemaal in het bahasa.

Eventueel kun je daar ook wat vragen stellen denk ik

BisMania Malang Raya - Malang Bus Lover’s Ker! - Jadwal bis Antar Kota di Terminal Arjosari Malang

Hi allemaal,

Wederom bedankt voor alle hulp!

Helaas zijn veel treinen snachts en ik houd er niet van door de nacht te rijden. Op een of andere manier vind ik dat een beetje griezelig.

Superbedankt voor de Malang - Kalibaru link… die miste ik nog.

MalangBanyuwangi wordt me teveel van het goede, is nogal een langeuitputtende reis lijkt me…

Ik vrees dat Solo - Malang dan per busje moet :wink:

groetjes,

In de afgelopen 30 jr heb ik 2x een bus genomen.
1x de DAMRI bus van Gambir(Jakarta) naar Airport Cengkareng , en 1x van Airport Cengkareng naar Bandung .(Jan 2009).
De laatste is relatief comfortabel , met AC.

Als ik de foto’ s van de bussen ziet , dan wil ik ook wel met een bus reizen.Dat zijn echt mooie bussen.
Wel een dagbus vanaf Semarang naar Surabaya via de kuststeden en daarna vanaf Surabaya naar Bajuwangi en dan terug naar yogya via Malang .
Ik denk dat ik een route beschrijving aan die jongens zal vragen.
Voor het geval dat ik perongeluk in de buurt kom.
Bedankt voor de tip.:thumbsup:

Beste mensen :hoe is het om in malang te verblijven(wonen) als je geen moslim ben?Moet ik voor dat ik een huis koop op de naam van mijn aanstaande vrouw eerst langs een notaris gaan om een prenoptual agreement te maken ?of moet ik een andere weg volgen.alvast bedankt