Van Surakarta (Solo) naar Probolingo

Wat is de beste manier van vervoer van Surakarta naar Probolingo (om de Bromo te bezoeken)?
Gezocht op de site van de Indonesische Spoorwegen, maar ik kan nergens een overzichtskaart met lijnen vinden.
Zijn er nog andere geschikte overnachtingsadressen dan de Lava View Lodge? (liefst geen hoger prijsniveau).

Hi Jolsas,

Wij zijn vanuit Yogya met de trein naar Malang gegaan en vanuit hier hebben we een auto geregeld naar Probolingo en door naar Cemoro Lawang voor IDR 250.000. Wij hebben geslapen in Café Lava hostel wat goedkoper is als Lava view lodge en 5 minuutjes lopen terug het “dorpje” in is.
Ik weet dat er treinen van Solo naar Malang rijden, maar verder weet ik het niet, de site van de Indonesische spoorwegen is www.kereta-api.co.id Misschien dat je hier wijs uit kan worden, maar ik denk dat je het het beste ter plaatse kunt bekijken, er zal echt wel vervoer worden aangeboden vanuit Solo.

We hebben wel wat mensen ontmoet die eerst naar Probolingo zijn gegaan en vanuit hier met een openbaar busje, maar die kwamen pas s’avonds laat aan, aangezien het busje wachtte totdat het vol was of het bijna te laat werd om nog naar boven te gaan bij wijze van… Dus mocht je voldoende budget hebben, zou ik zeggen ; regel een auto…

Hoop dat je er iets aan hebt!

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op www.maartenensander-reizen.webklik.nl