Bromo/Ijen/Bali

Beste lezers,

Op dit forum heb ik al een aantal topics langs zien komen met bovenstaande titel. Nu willen we, gezien onze krappe drie weken graag een soortgelijke tour gaan maken. Nu zie ik dat het mogelijk is om dit te regelen van Yogyakarta. Heeft een van jullie ervaring met de mogelijkheden om dit te regelen vanuit Solo? Ja, het is maar een uur terug naar Yogyakarta maar wat niet hoeft…

Nu vraag ik me ook af of dit net zo makkelijk is als het regelen van een tour in Thailand of Vietnam? Zijn er in beide steden genoeg bureautjes die dit voor je kunnen regelen of is het zoeken geblazen?

Ook zou ik graag wat meer dagen over dit traject doen. Zijn er ook langere tochten? 3 of 4 nachten? En wat is ongeveer een richtprijs? Is dit onder de 100 euro of moet ik toch eerder aan 250-300 euro denken?

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Appelsaps

De standaard tour vanuit Yogya met een busje (zonder entreegelden en zonder jeep bij de Bromo) zal rond de 60-70 euro kosten. Deze tour is 3 dagen (van Yogya naar Bali).

Ik heb zelf in 2012 de tour vanuit Probolinggo geregeld. Privé auto, inclusief alle overnachtingen en entreegelden, totaal 2 dagen, 75 euro. Iets duurder dus, maar niet eens zo heel veel als je entree mee telt.

Of je dingen vanuit Solo makkelijk kan regelen weet ik niet, ik heb Solo bezocht vanuit Yogya.

Hoi Jenny,

Hartelijk dank voor je reactie.Wanneer de kosten niet de pan uit rijzen dan heb ik wel wat speelruimte. Ik doe het liever wat rustiger aan dan dat ik dit alles in de drie dagen doe met de Yogya tours. Jouw versie klinkt daarom zeer verleidelijk. Heb jij toevallig contactinformatie van diegene waarbij je dit hebt geregeld? Een website of iets dergelijks.

Wat ik graag zou willen is een dag de tijd voor Bromo. Daarna zou ik het liefst door gaan naar Ijen om daar een nacht en een dag door te brengen. Ik wil heel graag het Blue Fire zien daar. Heb jij dit toevallig ook gedaan of weet jij of dit mogelijk is?

Nu vraag ik me alleen af of het mogelijk is om in een dag vanuit Solo in Probolinggo te komen? Ik zou de nachttrein willen pakken om daarna de dag te hebben om hier te geraken.

Groet,
Appelsaps

Beste Jenny

Ik lees je tips altijd graag. Ik heb nog een vraag voor je. Wij willen ook na Yogyakarta nog naar de Bromo en Iljen gaan. We dachten erover om zo’n 3-daagse tour vanuit Malang te boeken. Of is het makkelijker om dat in Probolinggo te doen? We willen daarna naar Bali…

De meeste mensen boeken hun trip naar de Bromo in Yogya (meer dan in Probolinggo), dat gaat echt heel makkelijk.

Voor de mensen die tijd hebben raad ik echter aan om op eigen kracht naar Probolinggo te reizen, en onderweg bijvoorbeeld te stoppen in Solo en Malang. Je komt dan net wat meer uitgerust bij de vulkaan aan, en je ziet een deel van Java waar minder toeristen komen.