wij gaan in mei naar malang,en willen ook even naar semarang!!!
hoe kunnen wij het beste reizen,met de trein, vliegtuig of auto,en hoelang doe je daar over.
gr sredneb:chin:
wij gaan in mei naar malang,en willen ook even naar semarang!!!
hoe kunnen wij het beste reizen,met de trein, vliegtuig of auto,en hoelang doe je daar over.
gr sredneb:chin:
Zet de trein en het vliegtuig maar uit je hoofd. Je kan met de bus, ik weet niet of er rechtstreekse bussen zijn, misschien nachtbussen naar Jkt via Smg. Je kan in ieder geval de AC Patas Malang - Solo nemen en dan overstappen Solo - Semarang. Dat is dan overdag.
Travel, AC busje waar 8 personen in kunnen, thuis opgehaald en op de bestemming afgezet, zijn er wel
Ik dacht dat er ook vliegtuigen van Jkt naar Semarang en Malang gaan.
Mijn vriendin ging vorige week naar Malang uit Jakarta, ze zeide dat ze met de vliegtuig gaat .
Als je met velen gat (meer dan 2 personen)zou ik een huurauto met chauffeur huren.
Kan je overal stoppen om foto’ s te maken , en heb je een auto + chauffeur voor minimum 10-12 uur voor je zelf. Je kan ook laten droppen in Semarang als je vanuit Malang komt.
Comfort en gemak dient de mens.
Voor het geld hoeft je ook niet te laten .
Maar niet van Malang naar Semarang (effies goed lezen
)
ik geef een mening over de “reisadvies” vraagje van sredneb.
Het is logisch dat hij eerst naar Malang vliegt en daarna een kort bezoekje brengen met een huurauto + chauffeur naar Semarang.En van Semarang met de trein of vliegtuig gaat als hij weer terug moet naar Jakarta.
Kan hij ook de andere route (Noordelijke Route) verkennen.
Heb ik ook een auto gehuurd vanaf Semarang naar Bandung
Kan je veel zien door de diverse ingelaste stops , naar eigen keuze.
Nogmaals , gemak (zonder overstappen , naar de busterminal gaan of in een bijna overvolle travel gaan waar men snel snel rijden om de uren en ritten te halen(jadwal) en comfort (Kijang Innova) dient de mens .
Tenminste dat is mijn keuze en manier van reizen.
Natuurlijk kan sredneb iets anders willen.Sredneb is een orang turis (neem ik aan) met beperkte tijden .
U kan er wel weer een van uw befaamde antwoorden aan vast breien, maar dat neemt niet weg dat u de vraag niet goed heeft gelezen en maar weer es wat in de ruimte aan het lullen was. Geeft niet hoor, ik merkte het alleen even op.
Fijne vakantie gehad? Ceritakan dong, dari pada ngomong kosong.:zon:
Tya , ieder heeft zijn eigen manier van leven en ook reizen.
Ik hou van comfort ,zo lang het nog betaalbaar is en kies vaak de logische manier van reizen , dus het is logisch dat men van malang nog niet naar semarang kan vliegen .
Dezelfde als men van bandung niet naar yogya kan vliegen .
Mijn uitgebreide O.H verhaal met geuren en kleuren kan je tzt lezen bij Indahnesia .
waarom niet hiero? dit is een opkomende frisse site. dat Mooinesia is meer een arena voor Hoekse en Kabeljauwse twisten met een hoog “Ik mag jou wel en jou niet” gehalte. Tegenspraak wordt niet geduld, want dan treed het Führertje of zijn adjudant op, om de reclame inkomsten te beschermen.
Ik zou dat verhaal hier ook graag willen lezen of op je eigen blog, en daarnaast heb je de vraag van sredneb beantwoord
Eigenlijk zou je de eigenaar van dat forum geld moeten vragen, want hij verdient zwaar aan je.
Indonesiers doen niets gratis toch?
Althans die indruk heb ik, of ben je geen Indonesier?
Was ik helemaal vergeten, het OmSid blog, ja daar is het toch voor bestemd, op die fora zet je linken. Wat denk je wat een beetje redelijk verhaal voor moeite kost, dat geef je toch niet zomaar weg aan iemand die er winst van trekt. Als het nou een aardige jongen was, of lekkere meid… Meteen commissie eisen, € 0,02 per hit. Die verhalen van u lopen altijd goed, want iedereen lacht zich altijd rot om het taalgebruik, dat is uw sterke punt.:teeth:
Ik kreeg ooit eens 5 eurocent per woord. Een vriendenprijs.
Maar voor 500 woorden is dat toch 25 euro ![]()
Makkelijk verdiend.
Promotie daar hebben Indonesiers nooit van gehoord.
Tip: begin een aantal startpagina’s en meld je aan bij fora en plaatst daar linken naar je eigen website.
Daar bepaal je welk commentaar je geplaatst wil zien.
Slim.
En ik gaf even aan dat u weer eens niet goed gelezen had, Malang - Semarang is voor geen andere uitleg vatbaar.
U wilt iedereen maar in een huurauto hebben, en in dure hotels. U moet zich even inleven in het publiek dat hier komt en dan met een antwoord komen. Er zijn veel goedkopere en leukere middelen van transport. In een huur auto zit je afgesloten van alles en iedereen. In een Bis Patas AC of KA Eksekutip (niet van toepassing in dit geval.), kom je nog eens een Indonesiër tegen. Het staat natuurlijk wel lekker patserig om bij een hotel in een nieuwe Kijang Innova voor te rijden, maar ja ieder ze meug. Ik laat me rustig op een ojeg naar een goed hotel brengen. Ik heb trouwens nog nooit in het soort gelegenheden overnacht waar u pleegt te komen. Ik leef low profile. Ik ga wel eens met ene Jantje in Ciputra in SMG zuipen, happy hour van 5 - 9. Ik lach me rot om de types die ik daar zie. Maar ja dan ben ik vaak al een beetje kachel…![]()
Trouwens ik las ergens dat u op Sumatra 7 - 8 uur per dag in een auto zat. Ik dacht die is knetter, noemt ie vakantie.
En dan fotograferen met de auto onderweg, neem nou maar van mijn aan dat als je een fotogeniek plekkie ziet je er al snel 100 meter voorbij bent en laat je de chauffeur (levensgevaarlijk) achteruit rijden tot de bewuste plek en je uitstapt blijkt de begroeiing veels te hoog te zijn voor een goede foto van het landschap. In een auto zit je veel hoger, je hebt geen zicht erop of iets een leuke foto worden kan. Nee dat is niets. Als je goede foto’s wilt maken dan ga je lopen, urenlang, net zolang je genoeg hebt en verdwaalt bent. Vraag je toch gewoon of ze een taxi bellen voor je, iedereen heeft een HP tegenwoordig, zeker de leuke dames, kan je meteen dr nummer vragen. :wub:
Tya , toean Bule , er zijn Indonesiers en Indonesiers.
Als je mijn blogje (een poging als oefening) leest zou je nooit de vraag stellen of ik Indonesier ben of niet.
Ik plaats ook O.H verhalen in andere Nederlandse sites .
Wordt ook redelijk gelezen , gezien de reacties , vaak ook persoonlijk gestuurd.
Ketut , zou ik dan vergoeding moeten vragen aan jou of de Wereldwijzer forum ? .
Tenslotte geef ik ook af en toe tipjes .
Ketut schrijft de Lonly Planet al dan niet in licensie niet over, ook verkoopt hij geen postzegels op e-bay of heeft hij 8 startpagina’s waaraan hij verdient.
Hij is denk ik een klein ondernemertje, zoals er ook veel zijn in Indonesie, en die wil ik best van harte steunen.
Wanneer ik het kon zou ook ik jou steunen.
Ach Meneer BoomAap , ieder zijn meug zoals je zelf schrijft.
Ik wil ook niet iedereen in een huurauto of dure hotels lokken.
Ieder moet voor zich zelf weten.
En het is niet patserig als je in een Kijang aankomt , het is een gewone vervoersmiddel voor de gewone Indonesiers.
En het is ook niet patserig als je in een 4* of 5* hotel logeert .
Ieder zijn eigen meug en draagkracht.
Ik durf hier (in WW forum )haast niks vertellen dat ik diverse malen een massage sessie van 1,5 uur tot 2 uren (Spa + lulur) heb ondergaan , om mijn capek capek (vermoeidheid) iets te verminderen.
Krijg ik weer een vergelijkingen zoals toen ik vertelde dat ik in Pangandaran laat maseren voor 50.000 of 100.000 rupie , dat je voor dat bedrag 20 portie lotis of X portie tahoe kan kopen.Of een tukang beca 1 of 2 dagen hard moet werken.
Zou je gelijk minderwaardigheidskomplexen aangepraat krijgen als je voor 1 nachtje in een 5* hotel logeert , terwijl veel van je eigen landgenoten het 1 maand hard moet werken .
Trauma dese.
Ik weet dat u slecht tegen een geintje kan. Echter u geeft graag informatie over uw vermeende armoe hier in NL, Lada, Aldi en dat soort susah allemaal. Wat een contrast met uw vakanties. Het is u niet misgunt hoor. Maar zoals ik al zei, realiseer eens wat het publiek hier op dit forum verwacht. In plaats van “Daar heb je die Surya weer met zijn Kijang Innova 2008 + sopir”.40% van de Indonesische bevolking moet met US$ 2,= of minder per dag rondkomen. Heeft u geen consideratie met uw landgenoten ?
Als heren naar een panti pijit gaan dan is dat meestal voor van dattum, of bent u niet normaal ? :wacko:
Overigens wordt iedere Javaan met een latent minderwaardigheidscomplex geboren, zou dat die 350 jaar zijn die zo zwaar drukt? ![]()
foutje 2x gepost
Weer een kasus van slecht lezen, ![]()
er werd gesproken van verhalen op de commerciele Mooinesia site. Dit is ook een commerciele site, maar de geldlust druipt er niet van af.
Trouwens als u weer met die Kijang Innova 2008 met sopir aan komt zetten, ditilang : Pasal 50 - ribu,
salah parkir.:dag:
Wat een simpele vraag allemaal teweeg kan brengen!!!
Ik zal het nog een keer uitleggen.
We gaan 3 weken naar bali in een hotel,na een paar dagen bijkomen vliegen we naar surabaya,daar nemen we een auto met chaufeur en gaan we naar familie in malang,hier verblijfen we 3 dagen.
En nu komt de vraag!!!
Van malang willen we naar semararang,met de trein of met de auto [vliegen gaat niet,heb ik begrepen] hoeveel uurtjes doe je daat over ??
en van semararang weer terug naar surabaya,en vliegen we weer naar bali.
Tolonglah saya.
Geen ruzie svp!! Terima kasih
Groetjes Sredneb:zon02: