Solo backpack

Goedenavond,

Ik ben bezig met het plannen van een reis voor mezelf, ik wil graag voor het eerst alleen gaan backpacken.

Ik twijfel heel erg tussen Zuid-Afrika en Kenia, nou weet ik van beide landen niet heel veel. Maar ik weet wel wat ik wil zien tijdens mijn reis.

Ik vind wildlife parken en safaris niet super belangrijk, dit hoef ik dus niet per se te zien. Wel wil ik heel graag wat cultuur zien, kijken hoe de mensen leven, backpackers ontmoeten. Ik wil wel natuur zien, in de trand van bergen,jungle,dalen etc… Ik vind het ook leuk om uit te gaan tijdens mijn reis, maar mijn hoofddoel is cultuur.

Graag tips? Waarheen etc…?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Zeker niet Kenia. Voor cultuur moet je naar landen met een rijke historie Z.A. Namibia, Mozambique. Ga op zoek naar de Zulu’s ,Shangaan,Venda, Ndebele, Nama’s en niet te vergeten de San of bosjesman. Leshoto is ook de moeite waard maar ik weet niet hoe het is met vervoer. Dat is in Z.A. geen probleem Je kan met vervoer van hostel naar hostel worden gebracht. Loop eens bij de ANWB en kijk daar in de boeken over Zuidelijk Africa. Zelf ben ik al meer dan 2 maanden in Kaapstad geweest. Met een reis gids in de hand en te voet en nog ken ik Kaapstad niet.
Succes Jan

Maar cultuur is zeker dan ook de wilde dieren, heb je dit eenmaal meegemaakt, die mooie dieren van heel dichtbij tr zien en te ruiken zelfs, dan is een super ervaring. Verder sluit ik me aan nij de vorige schrijver. Zuid Afrika heeft heel veel cultuur te bieden.

Ja ik snap dat wilde dieren ook bij de cultuur horen, maar het zien van de ‘Big 5’ is niet mijn eerste prioriteit. Dus als ik het goed begrijp is Zuid-Afrika een prima land om heen te gaan, gezien mijn eisen voor mijn reis? Ik was van plan in maart te gaan, dit leek mij het beste seizoen? Of is dat niet zo?

Maart is goede tijd, geen probleem,. Maar liften gaat niet. Kijk even op
Search ResultsBAZ BUS - Backpacker Bus Service in South Africawww.bazbus.com/‎

voor mee info

Ja de BAZ bus kwam ik inderdaad ook vaak tegen, denk dat,dat het wel wordt. Daar hoef je van te voren geen kaartje voor te kopen toch? Iemand enig idee wat de prijzen zijn per nacht in hotels?

Je moet wel boeken van te voren en de bus stopt bij backpakkers hotels, prijs geen idee, maar zeker niet hoog.

Je moet wel boeken van te voren en de bus stopt bij backpakkers hotels, prijs geen idee, maar zeker niet hoog.dacht rond de e 20 of zo

Is het dan de bedoeling dat ik die baz bus hier in nederland al regel? Ik dacht dat hostels wel iets goedkoper waren dan 20 eu, ik wil namelijk in hostels slapen en niet in hotels

Hoi Jori
Kijk eens op deze site
www.Hostelworld.com Hier vind je prijzen in € per nacht
Geniet die reis Jan

Is het de bedoeling dat ik mijn ticket voor de Baz bus in Zuid Afrika regel, of moet ik dat voor dat ik op reis ga doen?

Dank

Als je zeker met een bepaalde bus mee wil zou ik dit al thuis regelen en ook de nachten bij een backpacker hostel van te voren boeken.

Overnachtingen wil ik juist niet van te voren boeken, maar die bus is mischien wel handig.

Net kan vol zijn bij de backpakers hostel, en de Baz bus stops daar. Zou het zeker wel doen!

Ik heb ticket voor Baz bus gewoon ter plaatse geregeld, in het hostel waar wij de eerste nacht verbleven.
Voor hostels betaalden wij zo’n 10e per nacht, misschien is dat nu verhoogd. Maar aangezien je alleen bent kan je ook goed een plek in een dorm nemen ben je goedkoper uit.
Overigens hebben wij na 5 dagen bazbus ticket in de prullenmand gegooid en zijn we met lokaal vervoer verder gegaan. Zeer de moeite waard, je komt veel meer in contact met lokale mensen. Wellicht is een combi nog het handigste, je kan voor de Bazbus volgens mij ook losse ritjes kopen.

Veel plezier!

Kan boeiend zijn, maar pas op met lokaal vervoer, is zeker niet zo veilig, zeker de bestuurders nemen het niet zo nauw met alle verkeersregels. Er gebeuren helaas heel veel ongelukken mee. Het is maar dat je dat weet.!

Hey,

De Bazbus heeft zijn voordelen en nadelen. Nadelen: het is duur en het stopt niet bij alle backpackers. Zeker niet bij de meest afgelegen. Je moet dan nog extra betalen voor hun shuttles. En het lijkt mij dat je juist naar de afgelegen gebieden wil. Voordelen: het is gemakkelijk, je moet zelf niet rijden, je hebt zelf niet de verantwoordelijkheid als je in een ongeluk betrokken geraakt en het is de ideale manier om met andere reizigers in contact te komen. Als je de financieen hebt, raad ik u zeker aan om zelf een auto te huren. Je bent dan meer onafhankelijk en je kan onderweg ook altijd andere reizigers een lift geven als je in dezelfde richting reist en de kosten delen. Verder sluit ik me volledig aan bij Marij. Neem gerust lokale taxis. Ok, ze rijden niet altijd volgens de regels en let op voor gauwdieven aan de taxirank, maar ik heb ook veel zo gereist en nooit een probleem gehad.
Backpackers prijzen liggen nog altijd rond de 10 euro voor een dorm bed. Neem een kijkje op www.coasttocoast.co.za (de backpackers bijbel). Dit boekje kan je gratig vinden in alle backpackers in ZA en is een handige gids. Of kijk ook op www.alternativeroute.net.

'tamusement.
Groetjes,
Lieve

Hoi, heel erg bedankt voor all tips. De Bazbus is inderdaad wat prijzig, ongeveer 240 euro, als lokaal vervoer goedkoper is doe ik dat. Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden van het huren van een scooter? Of is dit niet mogelijk voor lange afstand? 10 euro per nacht is niet duur, had zelf rekening gehouden met 35 euro, dus dat valt al mee:)

Schooter huren, nee dat kennen ze hier niet.
En met de lokale taxies te reizen zal ik zeker niet aanraden. De meeste rijden als gekken, ze hebben heel veel ongelukken. ( dodelijke) en de kans om bestolen en meer is zeer groot.
Verder is zijn er treinen, maar die zijn ook al niet zo safe. Veel openbaar vervoer is er verder niet, en de bus taxies zijn geen openbaar vervoer, maar commerciële bedrijven.

Uiteraard is reizen me ov niet zonder risico’s. Maar dat hou je.
Ik heb samen met een vriendin (toen allebei 20, wel beide met veel afrika ervaring) veel met minibusjes gedaan. Stukken waar geen ov was hebben we de bazbus genomen (losse ritjes) maar bijv. Durban -hluhluwe hebben we met lokaal vervoer gedaan en pick-up geregeld door hostel (gewoon even bellen van tevoren, kwamen ons halen op busstation). Wij reisden altijd alleen overdag! Voor de avond viel waren we ergens binnen. Wij vonden het zeer de moeite waard maar je moet inderdaad wel
flexibel zijn, te strakke reisschema’s gaat niet lukken. als je backpackers wilt ontmoeten kan bazbus juist weer heel leuk zijn!

Brommer huren zit er niet in, het is geen Azie…
Denk ook niet dat je jezelf op de weg wilt begeven. Mocht je de mogelijkheid hebben om een auto te huren, zou ik dat zeker overwegen!

Via Wereldwijzer app