Nieuw

Hoi, laat ik beginnen te vertellen wat ik ben, ik ben een jongen van 22 jaar, zo haha dat is eruit.

Ik ben de laatste tijd aan het nadenken en plannen van een reis (solo backpack) door Zuid-Afrika mijn plan was om 1/1,5 maand daar te zijn en te reizen van Johannesburg naar Kaapstad.

Wat ik wil zien op mijn reis wist ik ook al, ik ben niet tot weinig geintreseerd in Wildlife parken en safari’s, ik wil graag de cultuur zien en meemaken hoe mensen daar leven, ook wil ik wat natuur zien in de vorm van bergen,dalen en jungle. Ik wilde mijn reis zo goedkoop mogelijk doen, maar wel wat bezienswaardigheden meekrijgen, en natuurlijk in contact komen met andere backpackers dus was mijn plan om zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te gaan en in hostels te slapen.

Nou heb ik heb ik hier thuis wat met mensen gesproken over mijn plannen, en die vonden dan Zuid-Afrika misschien niet het juiste land voor wat ik mee wil krijgen. En dat is de cultuur en de mensen, maar ook de backpackers. Misschien dat jullie andere landen weten die aan mijn criteria voldoen?

Ik zat zelf te denken aan Tanzania of Kenia, misschien weten jullie hier meer van en hebben jullie tips?

Dankje

Hoihoi!
Ik ben Marriëtte, 33jaar, moeder van een 13maanden oud prachtige meisje, vrouw van een Keniaan, wonend in Ukunda, zuidkust Kenia.
Kenia is een prachtig land met alles wat er op je wensenlijstje staat en weet zeker dat je overal van harte welkom bent, want kenianen zijn supergastvrije mensen. Zo kan je dus ook echt het lokale leven zelf ervaren.
Ik weet dat hier aan Diani Beach een backpackershostel zit, maar verder ken ik het backpackerswereldje niet echt in Kenia. Openbaar is echter goed betaalbaar en levensonderhoud ook, dus dat moet je als backpacker zeker ook aanspreken! Wanneer je besluit naar Kenia komen, kunnen we evt meer contact hebben over je plannen.

Tanzania vind ik zelf helemaal niets. Mensen zijn veel geslotener, minder gastvrij en minder vriendelijk. Daarnaast spreekt men op minder toeristische plekken ook vaak geen Engels. Nu had ik gelukkig mijn man bij me die vloeiend Kiswahili spreekt, maar ook hij vond de Tanzanianen minder vriendelijk. Het is natuurlijk mijn mening, maar heb het mensen ook al wel vaker horen zeggen.

Succes met kiezen!

Via Wereldwijzer app