Fijn om te horen dat er ook voor jullie duidelijkheid gekomen is op de beurs. Dat van die rotzooi verzamelem is zeer herkenbaar. En zo lastig om alles te moeten uitmesten, maar ook wel nuttig. Fijn dat de kinderen er ook al steeds meer zin in krijgen. Gaan jullie het allemaal zelf opstarten? Of nemen jullie een emigratiebureau in de arm? Wij willen begij volgend jaar pas opstarten en neigen toch wel erg ernaar om een bureau in de arm te nemen. Uiteraard ben ik zeer benieuwd om jullie ervaringen te volgen. Dat is weer leerzaam voor ons.
Dag samen.
Fijn dat jullie goede informatie op de beurs hebben gekregen.
Omdat ik het al achter de rug heb, geef ik toch wat ( ervaring) tips door.
In de express entry moet je voldoende punten hebben, de maandelijkse trekking begint altijd met diegene met de hoogste punten.
Let er echt op dat je alles eerlijk invult, want alles wat je bij de eerste scan invult moet je later bewijzen.
Ook moet je je inschrijven bij de " job-bank" als je geen baan aanbod hebt. ( heb ik even geen ervaring mee omdat ik zelf op zoek gegaan ben in Canada naar een baan)
Ikzelf had een job offer met LMIA en dat telde gelijk voor 600 punten. Na de uitnodiging om de application in te dienen heeft het slechts 6 maanden geduurd voor we in Canada aanwezig waren.
Overigens hoef je niet direct na het verkrijgen van de vergunning hier te zijn, afhankelijk van wat de de evt werkgever ntuurlijk graag wil.
Ga er overigens vanuit dat een PR aanvraag gewoon 6 maand duurt. ( de mijne duurde 8, vanuit Canada omdat ik eerst hier op een tijdelijke vergunning was).
Verder , natuurlijk afhankelijk van je financiele situatie, is een aanvraag best wel zelf te doen, mits je alles precies opvolgt wat Canada immigration van je vraagt. ( en dat is alleen in het engels).
Een emmigratiebureau kan het ook prima doen, maar die verwerken alleen de informatie die je zelf aanreikt.
Vanzelfprekend weten ze wel weer precies hoe ze alles moeten verwerken en doorspelen naar de emmigratiedienst, en dat heeft een prijs.
Groetjes samen en veel sukses.
Ha Chantal,
Hoe gaat het inmiddels met jullie? Wij zijn zelf eerst nog druk met de voorbereidingen voor ons huwelijk.
Verder valt op dat de familie van mijn aanstaande erg in ontkenning is over onze toekomstplannen, terwijl mijn familie veel meer aanneemt dat we dit ook evht gaan doen. Van het weekend nog hoor ik mijn zusje zeggen dat ze voor haar dochter een legitimatie moet halen op het gmeentehuis en dat moet maar meteen een paspoort worden, zodar ze over een paar jaar tenminste ook op bezoek kan gaan komen naar Canada.
Goed tot zover weer een stukje ervaring en ontwikkeling hier.
Hoi hoi daar,
hier alles goed…maar wat je zegt is voor mij erg herkenbaar… sommige doen er zelfs lacherig over en beweren dat het niet gaat lukken omdat hun iemand kende die ook naar Canada wilden maar er niet in kwamen etc… nou ik heb ze gezegd dat ze lacherig mogen doen en mogen denken dat het niet gaat lukken, ik heb ze gezegd dat ik/wij het laatst zullen lachen als we daar eenmaal zitten! Mn vader snapt dat ik serieus ben en zegt ook dat het gaat lukken, en mn moeder steekt dr kop in het zand…ze wil het nog niet snappen zegt ze want afscheid is moeilijk zegt ze dan, al met al is het best een gedoe om alles goed uit te vissen maar langzaam aan komen we er wel, ik hoop eind dit jaar uiterlijk begin volgend jaar over te gaan naar Calgary, wat ons betreft gaan we vandaag nog… hoe gaat het met jullie? al wat verder gekomen om die kant op te gaan? en ik las dat je druk was met jullie bruiloft, wat ontzettend leuk! van harte gefeliciteerd :cheer2:
Nou Liek we houden kontakt , alvast een waanzinnig leuke bruiloft gewenst ![]()
groetjes Chantal
Hoppa, en toen kreeg mijn verloofde via zijn linkedin zomaar een canadese recruiter in zijn inbox, die hem uitnodigt om te solliciteren. Uiteraard gaat daar een CV heen en hopelijk volgt er dan een gesprek. Hoeft natuurlijk nog niks te zijn, maar het betekent wel dat we in het juiste netwerk beland zijn. En een goed netwerkcontact kan zeker geen kwaad.
Nog 4,5 week tot de bruiloft ook, dus tijd gaat ineens snel. Qua timing komt dit wel echt waanzinnig goed uit ook trouwens, aangezien we anders zelf in januari met een emigratiecosulent willen gaan praten. Als, en fat is natuurlijk nog een zeer groot vraagteken, deze gesprekken wel leiden tot relocation and immigration help zoals ze zelf schrijven zou het wel heel goed uitkomen.
nou wat goed zeg…das zeker hoopvol…bij ons loopt het toevallig ook heel anders…mijn man werkt hier sinds n aantal maanden via een uitzendburo op schiphol in de luchtvracht…ze zijn zo tevreden met hem dat ze bezig zijn hem een kontrakt te bieden…mn man heeft laten weten dat wij graag naar Canada willen…nu gaat zn supervisor kijken of hij overgeplaatst kan worden naar Canada
dus met een beetje geluk gaat dat allemaal lukken…1 nadeel we weten nu niet waar hij geplaatst zou kunnen worden…Vancouver, Toronto of Edmonton…dus dat word voor ons nog spannend…hier in NL zijn we in elk geval klaar met alles…we hebben het laatste stukje lening ingelost dus dat staat ons niet meer in de weg…ook zin wij inmiddels beide gescreend bij de marechaussee en dat was ook in orde…beetje bij beetje komen we een stapje dichterbij
nou voor jullie helemaal spannend zeg…bruiloft komt steeds dichterbij! :cheer: we houden kontakt
ik wens jullie een super feest en zal duimen dat er een baan aanbod komt in Canada
tot gauw doegieeeee :dag: