Emigreren naar Canada als skilled worker

Wij zijn een gezin, vader (46 jaar), moeder(42 jaar) en twee jongens van 10 en 13 jaar.
Wij willen graag emigreren naar Nova Scotia en dan het liefst in de buurt van Amherst of Sackville (is volgens mij net New Brunswick).
In Nederland hebben wij een eigen bedrijf in verkoop, reparatie en onderhoud van water-sanitair- en elektrische huishoudelijke produkten.
Eénmaal in Nova Scotia zouden we graag weer hetzelfde werk uitvoeren voor een baas of mischien weer als zelfstandige. Wie kan ons op weg helpen.

Hallo!

Vragen over emigreren zijn altijd erg lastig omdat er zoveel mogenlijkheden zijn en elke mogenlijkheid heeft weer zn eigen haken en ogen.

Als eerste moet je weten dat er verschillende programma’s zijn waaronder je naar Canada kan emigreren. Voor jullie zou dat Skilled worker zijn (afhankelijkvan je opleiding en werkgebied of je in aanmerking komt) of in de business Class, dus als je je eigen bedrijf hebt/wilt starten in Canada. Je moet aan een bepaald aantal punten voldoen om in aanmerking te komen. De puntenverdeling verschilt per programma. Voor skilled worker moet je een hogere opleiding hebben of veel werkervaring of beide. Ook kijken ze naar of je familie in canada hebt en hoe goed je de taal spreekt. Bij het business class programma kijken ze naar hoelang je het bedrijf gehad hebt en met hoeveel personeel, en wat voor bedrijf. Ze zullen alles van je willen gaan weten!

Dit is wat ik zo in ieder geval weet te vertellen. Hier is de link naar waar meer info te vinden is. Er is geen ambassade in NL die emigratie en visa’s doet. Voor Nederlanders gaat het allemaal via de ambassade van Berlijn. http://www.international.gc.ca/missions/germany-allemagne/visas/immigrate-immigrer-eng.asp
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groeten,
Sabina

Hallo,

Wij zijn ook een gezin uit Nederland, vader (38) moeder (33) en drie kinderen (14,11 en 2).
Wij willen graag in de buurt van Barrhead ( net boven Edmonton) gaan wonen. Ik heb zelf ook een bedrijf hier in Nederland, ze hebben mij geadviceerd om als skilled worker te emigreren, als je daar namelijk meteen een bedrijf start volgt de emigratiedienst je 3 jaar.
Je moet dan aan meerdere eisen voldoen in die 3 jaar. Zoniet dan kun je vertrekken.
Heb je als skilled worker een permanent visum kun je gaan en staan waar je wilt.
Wij hebben eerst geprobeert om een baan te vinden bij Edmonton.
Na een sollicitatiebrief in canadese stijl te laten vertalen door een vertaalburo, hebben wij ongeveer 40 e-mails verstuurd, maar geen reactie
(zelf krijg ik ook wel van die e-mails op mijn bedrijf, die gooi ik dan ook meteen weg.)
Na 2 weken wachten hebben we besloten om Buysse Immigration te bellen.
Zij zijn nu met de voorbereidingen bezig om het traject te starten.

Hallo!

Ja, met een skilled worker visum gaat het inderdaad allemaal wat makkelijker. Wel moet je dan weer aan meer eisen voldoen om het visum uberhaupt te verkrijgen. Als je je eigen bedrijf begint hoef je minder punten te hebben om het land in te komen, maar wordt je weer meer in de gaten gehouden als je er eenmaal bent inderdaad.

Je hoeft niet al een baan te hebben voordat je de aanvraag doet.(je krijgt wel meer punten als je al een baan hebt gevonden) Mijn ervaring is dat je veel makkelijker een baan kunt vinden als je al een visum hebt en al in Canada bent. Het zal je in de meeste gevallen zeker wel een aantal maanden kosten. Canadezen willen graag zien wat voor persoon je bent en hoe je overkomt en hoe het klikt. Dat vinden ze erg belangrijk. Ik kan me daarom ook goed voorstellen dat je echt geen baan gaat vinden voordat ze je ontmoet hebben, of voordat je je visum uberhaupt hebt.

Zelf zou ik niet aanraden om het via Buysse Immigration te doen. Dit is natuurlijk wel de makkelijkste manier. Ik heb ze zelf ook een keer gecontact om een visum aan te vragen. Ze beantwoorden geen van mn vragen, want het kostte gelijk al 95 euro voor hulp via de mail of telefoon. Voor de visum aanvraag vroegen ze helemaal belachelijke bedragen. Namelijk per visum 950 euro ex de BTW voor een 1-jarig visum, terwijl we toen we het zelf gedaan hebben uiteindelijk maar 150 euro kwijt waren per visum. Dat lijkt me nogal een groot verschil en zakkenvullerij. Maargoed, als je het echt te lastig vind om het zelf uit te zoeken dan kan ik wel begrijpen dat mensen dat doen.

Succes ermee!!

Als je de aanvraag v.u. NL doet, dan duurt dat ongeveer 2 jaar, moet je een X aantal punten hebben (die je krijgt door opleiding, leeftijd etc.) en als je als skilled worker aanvraagd, moet dat beroep wel op de skilled worker lijst staan en moet je daar minimaal 3 jaar ervaring in hebben.

Het Entrepreneur Program zoekt ervaren ondernemers, die een eigen bedrijf willen beginnen, die zelf beheerd wordt, werk gelegenheid bied en bijdraagt aan de Canadese economie.
Ondernemers moeten bewijzen dat ze ervaring hebben, een minimum bedrag hebben van $ 300,000, wat legaal verkregen is en de regels respecteren die zijn gemaakt voor ondernemers, wanneer ze aankomen in Canada.

Of je gaat voor het Provincial Nominee programma. Hier kan je dat vinden van Nova Scotia http://www.novascotiaimmigration.com/skilled-worker-stream en hier van Alberta Government of Alberta | Alberta.ca

Werk zoeken v.u. NL is haast niet te doen als je niemand in CA hebt om je te helpen.
Wij hebben een vakantie geofferd om werk te vinden en dat is ons gelukt.
Let wel, de regels zijn iets veranderd als je op Werkvergunning komt. Je krijgt nl niet meer een werkvergunnen die langer dan een jaar geldig is. Als je binnen die tijd nog geen Permanent Resident bent (en dat ben je dan nog niet, want dat duurt langer dan een jaar), dan start de hele procedure weer opnieuw (werkgever moet dan eerst weer een advertentie zetten om te kijken of hij een Canadees voor deze baan kan vinden enz.). Dus die baan is dan niet meer zeker.

[
hallo allemaal

hier ff een schrijven
als je een vrachtwagenchauffeur bent kan je zo naar canada
hier op pei is een bedrijf die mensen help zoals wij
wij zitten hier nu 2jaar en hebben ook ons permanent
het bedrijf regeld alles voor je
je permanent moet je zelf aanvragen maar geen problemen meegehad
als jullie nog vragen hebben schrijf
groeten manon

Hallo ManonT,

Ik heb wel een vrachtwagenrijbewijs en rijd af en toe vrachtwagen of bus, naar ik begrepen heb is dat onvoldoende om voor vrachtwagenchauffeur in aanmerking te komen in Canada. Wat ik zie is dat ze minimaal 2 jaar rij-ervaring internationaal vragen. Maar als je ons aan een joboffer kunt helpen, Graag.

er zijn bedrijven in canada die met het speciale nominiprogram werken die moet je hebben
hier op prince edward eiland in canada
je moet het trans port bedrijf zelf bellen werkt heel goed
het is seafood in cornwall
of bulk in clide river
als je nog meer info wil wil ik je wel helpen hoor[EMAIL=“manonterlien@live.nl”]

Hey Alle,

Hoe ver staan jullie met het immigratie-proces, zit er al schot in.
Wat ik vragen wil, in welke beroepsklasse wil je immigreren?
Wij moeten de aanvraag nog indienen maar weten nog steeds niet goed hoe, als federal skilled worker of via een PNP met joboffer.
Volgens de berichten op de site van CIC, zou je als federal skilled worker binnen 12 tot 24 mndn in Canada kunnen zijn. Ik hoor en zie dat er nog steeds vraag is naar vrachtwagenchauffeurs, maar ja, daar heb ik te weinig ervaring voor. Hoe is dat bij jou?

Gr Grat

Hallo Grat,

Wij zitten nog steeds in het voortraject, er wordt ons geadviseerd om september te beginnen. Dit in verband met vakanties e.d.
Ik zoek werk in de bouw, timmerman of metselaar, heb 15 jaar ervaring.
Er wordt in september eerst 90 dagen gezocht om een baan.
Het emigratieburo heeft inmiddels al contact gehad met baanbemiddelingsburo’s in Canada, zeerwaarschijnlijk is dit zo geregeld.
Het traject duurt dan zo’n 10 maanden.

Vriendelijke groet,

Alle

Beste Alle en Grat,

Ik ben vorig jaar met mijn vrouw naar NS geëmigreerd. Wij zijn ook eerst bij Buysse geweest maar voelden ons nogal bedrogen door de astronomische bedragen. Als zij ons zouden helpen was het ook niet zeker waar we dan zouden komen te wonen, waar zij een baan voor je vinden daar heb je dan maar heen te gaan… niet echt ons ding.

Wij zijn vervolgens met de benodigde papieren voor een normaal werkvisum naar de ambassade in Berlijn geweest en stonden in twee uur weer buiten met het visum in de hand, deze moet dan nog wel gelegaliseerd worden op het vliegveld of de haven waar je binnenkomt, maar dat kost slechts 10 minuten.

Ik ben zelf scheepsbouwkundige en de banen liggen hier voor het oprapen in mijn branche, geen probleem dacht ik dus, maar in NS heerst de vreemde cultuur dat als je iemand niet persoonlijk kent, dan neem je hem niet aan, hoe erg je ook omhoog zit met personeelsgebrek. Ik ben hier tegen een muur van onwil opgelopen en van de 50 e-mails die je stuurt krijg je er geen terug, dagelijks bellen wil nog wel eens wat verzetten, maar het is eigenlijk hopeloos.

Op een gegeven moment kwam ik in contact met Mike Wilson, hij is 20 jaar terug geëmigreerd vanuit de UK en liep tegen het zelfde probleem aan (ik heb begrepen dat dit specifiek NS is en dat de rest van canada “normaal” is). Hij heeft een bedrijfje opgericht dat potentiële immigranten helpt bij het vinden van werk, huis, verhuizing etc. Hij verteld hoe je alles het snelste kunt doen en hij maakt de eerste stap richting potentiële werkgevers, niet overdreven, hij kent er 100den persoonlijk. Je moet wel alles zelf doen, maar hij reikt je de methode aan.

Via Mike ben ik nu in de scheepsbouw werkzaam op mijn oorspronkelijke niveau, iets dat onmogelijk was geweest als ik het zelf had moeten doen. Hij werkt kosteloos voor de emigranten omdat werkgevers die hij van personeel voorziet hem betalen en omdat hij kortingen krijgt op onroerendgoed en daarvan een klein deel voor zichzelf houd en de rest aan de emigranten door berekend. Het klinkt een beetje twijfelachtig als je het zo hoort, maar als je de situatie een beetje beter bestudeerd is het echt fantastisch wat hij samen met zijn vrouw weet te bereiken. Tegenwoordig vraagt hij een kleine vergoeding (300 dollar geloof ik) voor het bemiddelen in een baan (eenmalig, ongeacht hoeveel werkgevers hij moet benaderen voor je)

Zijn bedrijf heet UK2Novascotia (via Google kun je hem wel vinden) en voor ons is hij goudwaard geweest.

gr en succes met het proces (Canada is gelukkig zeer makkelijk en snel met papierwerk)!

Erik

mochten jullie meer willen weten, schroom niet om een berichtje te sturen

Hallo,

Mijn vader is 60 jaar, zou hij nog aan de slag kunnen als vrachtwagenchauffeur in canada.
Sterke vent ziet het pensioen helemaal niet zitten, kan gerust nog een aantal jaren rijden. Hij wil kost wat kost naar canada om daar nog een aantal jaren te werken.
Maar ja de leeftijd …
We hebben daar ook nog wel neven en nichten wonen die destijds naar canada zijn geimmigreerd.
Ik ben op het net aan het zoeken voor informatie hierover kwam o.a hier terecht, kan iemand me wat meer vertellen?

Groeten

Ik denk dat je vader een goede kans maakt als hij een jof offer krijgt.
Hij moet dus een werkgever zien te vinden in CA die al een tijdje actief naar een vrachtwagen chauffeur zoekt.
Heeft hij een provincie in gedachten en zo ja, welke en waarom? Dit omdat ik dan eventueel hier kan kijken of er vrachtwagen chauffeurs gezocht worden. En hier in Manitoba.

Hij moet wel over financiele middelen beschikken, zodat hij kan bewijzen dat hij zich zelf (en eventureel gezinsleden) voor min. 3 mnd in leven kan houden. Als ik het me goed herinner is dit $ 10.000,00 + $ 2.000,00 per gezinslid wat mee gaat, incl zich zelf.
Als hij een koophuis heeft, moet hij gewoon een taxatie laten maken en laten vertalen bij een officiele vertaler. Dit is dan zijn geld die hij nodig heeft (dat is, als hij min. $ 12.000,00 aan het huis overhoudt).
Let wel, het is in dollars, dus niet in euro’s.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Groetjes
@nneke

Hallo Sebora,
Misschien heb je wat aan deze site. canadaimmigrationjobs.com - This website is for sale! - canadaimmigrationjobs Resources and Information.
Er staan wel wat beroepen op waar je vader voor in aanmerking komt of wat mee kan.
Ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn, maar als je niets probeert kom je ook niks te weten, toch!
Vriendelijke groeten, Grat

Dag anneke,

Alvast bedankt voor de info, hij geeft niet specifiek een provincie op het oog.
Hij zou op zijn eentje naar daar trekken dus niemand gaat voorlopig mee.
Waar hij aan de slag kan daar zoekt hij dan wel een verblijfplaats, normaalgezien is het niet de bedoeling om te imigreren naar Canada.
Men kan ook met een werkvergunning voor een periode van 8 maanden aan de slag daar, geeft vader ondertussen deze middag op het net gelezen.
Maar als de werkgever de samenwerking op lange termijn ziet dan kan hij dat alsnog overwegen.
Blijkbaar het best werken met bedrijven die de immigratie volledig kunnen regelen voor jou, als je nog interessante links weet graag.;

Met vriendelijke groeten,

Hallo,

Bedankt voor de interessante link die je hebt doorgegeven.

Met vriendelijke groeten,

even een opmerking tussen door
ook hier in canada heeft men last van de economische teruggang .
een hoop bedrijfen nemen nog steeds mensen aan , zeker via de pnp
methode , daar krijgen ze geld voor, maar dan ben je hier of daar ,en
dan is er haast geen werk , zodat je thuis zit, en dus niks verdient .
spreek uit ervaring.( in de transportsector wel is waar)
a kost het een hoop geld om hier heen te komen (canada)
b zorg dat je voldoende savings achter de hand hebt (is niet allemaal
rozegeur en maneschijn) hebben al verschillende gezinnen weer terug
zien gaan.
c maak een lange termijn planning (koop niet gelijk een huis e.d.)
kijk eerst of het je en je gezin in deze streek bevalt.
de eerste maanden is alles mooi , net vakantie
d houd je leeftijd in de gaten , ook voor de aanvraag van permant resident
staat een maximale leeftijd
e probeer eerst te gaan kijken in de betreffende provincie waar je heen wilt
teveel mensen verkopen alles in nederland en gaan dan " blind" ergens heen
wij hebben de stap genomen en zijn tot op deze dag er nog erg blij om ,
maar al genoeg mensen gesproken en gezien die van een koude kermis thuis kwamen
canada is een heel fijn land om te wonen , maar je moet wel een baan hebben
anders is het hier slechter gesteld dan in nederland.

Ik ben het in grote lijnen met Manon eens, ook hier hebben we last van de crisis. Dat is, in de grotere steden, want zodra je een aardig stuk uit de buurt bent van een grote stad, is het verhaal meteen anders.

Hier in onze buurt (zuid/west kant van Manitoba), is er veel vraag naar Loodgieters, Electriciens, timmermannen/vrouwen en vrachtwagen chauffeurs. En voor studenten die een paar mnd willen werken in een winterpark, zijn er zelfs regelingen waarbij hun ticket (met terug werkende kracht) wordt betaald om hier te komen werken voor de winter mnd.

Verder loont het idd om je goed voor te breiden. Het is niet te zeggen dat als je een job offer hebt, dat je dan binnen bent. Ik ken iemand die na 2 mnd zijn baan kwijt raakte, omdat zijn werkgever financieel in de problemen kwam door een scheiding. En dan heb je meteen geen werkvergunning meer en moet je opnieuw op zoek naar een job offer. Tot die tijd mag je dan niet werken. En als het je niet lukt om voor een bepaalde tijd werk te vinden, dan moet je terug.
En je zal denken, er is veel vraag naar skilled workers en ik kan wel een spijker in een plank slaan, maar als je geen ervaring of opleiding achter je hebt staan op dit gebied, ben je geen kandidaat voor die job offer.

Hou er ook rekening mee, dat als je huisdieren hebt die je mee wil nemen, dat je haast geen huur huis zal vinden die dat toe staat. Dit was onze ervaring, dus wij waren genoodzaakt om meteen te kopen. Voor ons heeft het gelukkig goed uitgepakt, maar het is zeker iets om bij stil te staan.

inderdaad , huisdieren ook een verhaal appart.
wij hadden geluk , wij vonden wel een huurbaas , die
een hond in huis geen probleem vond , maar huisdieren en roken in
huis is bij vele " landlords " uit den boze.
en als je gaat huren , laat je goed voorlichten over de stookkosten
in de winter (als ze niet bij de huur inzitten) , wij kwamen er na de eerste
olielevering achter dat dat erg duur is .4 a 500 dolar in de maand is vrij
normaal , waar wij wonen , gelukkig had het 2e huurhuis een houtkachel,
wel veel meer werk , hout opslaan , kloven e.d. maar de olierekening ging
met 2/3 naar beneden + dan het hout aanschaffen , scheelde toch zo’n
200 tot 250 dollar in de maand , ff aanpoten met de familie , maar het loont de moeite.
ook zoiets met de canadese winters , wij zijn in de zomer wezen kijken in het gebied waar we nu wonen , lijkt alles mooi , schone brede wegen overal naar toe , maar in de winter is dat anders uiteraard , alleen de hoofdwegen worden goed bijgehouden bij zware sneeuwval , dus als je mooi landelijk buiten de grote stad woont , tja dan kan het wel eens ff duren voordat ze daar langs geweest zijn met de sneeuwploeg , stroomuitval door teveel ijs aan de (bovengrondse) bedrading komt ook regelmatig voor (in 2007 zaten sommige mensen tot 6 dagen zonder stroom hier) en in of vlakbij een stad is dat probleem veel kleiner.
maar goed dit lijkt alemaal negatief maar heeft ook zijn charmes (alleen op dat moment niet haha) , wij waren afgelopen jaar met de kerst/oud en nieuw 2 weken weg , en toen we thuis kwamen waren we 3 uur bezig voordat we een pad door de sneeuw hadden gemaakt van de weg naar de voordeur , maar nooit te oud om te leren , dit jaar hebben we een contract met de snowplow man , dus als het goed is komt hij elke dag voordat er iemand naar zijn werk gaat de driveway schoonmaken.
ok heb het idee dat ik steeds meer offtopic ga , maar wil graag een beetje info geven .