gezien ik de Cau Dai Tempel in Tay Nihn achterwege laat vroeg ik me af of
ik in Soc Trang geen alternatief kan vinden … blijkbaar zijn daar diverse
tempels & pagode’s en voornamelijk de BAT- of chua doi -pagode trekt mij enorm aan . Wel vraag ik me af als ik komende van Can Tho naar Soc Trang,
dan die ganse weg terug moet , of evt een andere weg richting my phuoc island …doorheen de delta noordwaarts terug naar saigon kan ??? Maar zoals
je ondertussen weet speelt tijd een grote rol …waardoor die optie wellicht
vervalt …?
iemand enig idee over verbindingen & tijden tussen Can Tho en Soc Trang ?
Ik moet eerst bekennen dat ik nog nooit in Soc Trang ben geweest.
Maar heb wat gegoogled en en de kaart bekeken en dit samen met mijn ervaring van het wegennet kom ik tot het volgende.
Can Tho naar Soc Trang is rond de 60 km. Dit is met een gehuurde auto 1 uur rijden.
Waarschijnlijk zal er geen touristen bus naar toe gaan en je dus, als met de bus wilt een lokale bus moeten nemen, dit zal wel wat meer tijd in beslag nemen.
Ik ben vergeten of je al tickets had voor Phu Quoc of niet; ga even van uit niet.
De weg van Can Tho naar Rach Gia ken ik en deze is vrij goed en je hoeft ook niet helemaal naar Can Tho terug vanaf Soc Trang maar komt iets na Can Tho op deze weg.
Denk dat het met de auto 3/4 uur kost naar Rach Gia. Je zal dan daar de dag erop de boot moeten pakken naar Phu Quoc. Laat in de middag gaat er geen mer naar het eiland helaas.
Ik heb een link geplaats met de schema’s van alle veerdiensten en de prijzen.
Je hoeft op deze manier niet naar Saigon en kan op 1 dag de stad ( Soc Trang )bezoeken , maar wel een nacht in Rach Gia doorbrengen.
Omdat je interesse uitgaat naar religie en als je vliegt vanaf Saigon naar Phu Quoc is de Cao Dai misschien toch een optie en kun je mij ( en andere twijfelaars ) later misschien uitleggen waarom het toch interessant is.
nu vele andere trotters hebben sowieso iets aan de vele info die je op dit
forum plaatst !!!
…maar d’r is toch een naam-verwarring gebeurt …Phu Quoc doen we helemaal niet aan …(tijdnood)…ik bedoelde eigenlijk en zo stond het ook neergeschreven… vanuit Soc Trang
noordwaarts naar Saigon via het kleine -hau giang river-eilandje “my phuoc
island” (zo lees ik het toch in de LP) en toevallig trekt dat wel héél goed op
Phu Quoc …sorry …
Ton ,toevallig kennis van de floating villages “phong dien” en “nga nam”,
beide tussen Can Tho en Soc Trang ? …
Wie weet kan ik jou straks ttz volgend jaar eens een tip kado doen …
veel meer dan 1 klein nieuw tipje zit er wellicht niet in voor iemand met
jouw vietnam-ervaring …
Van de drie plaatsen die je noemt ken ik alleen de drijvende markt van phong dien.
We hebben enkele jaren geleden de volgende tour gemaakt.
Van Can Tho naar Phong dien drijvende markt, daarna terug naar Cai Rang drijvende markt en wat gevaren door de kanalen rond Can Tho en een fruitboer bezocht. Dit helemaal over het water.
Was wel vroeg opstaan.
Het verschil tussen Phong Dien en Cai Rang toen was dat er daar (PD) niet zoveel gemotoriseerde boten waren en dus meer mensen in roeiboten. Ook is het aantal touristen beduidend minder.
Zelf vond ik het interessanter,rustiger en authentieker aandoen dan de Cai Rang markt.
Misschien een aanrader Geert.