Hallo, Ik heb al even gezocht, maar vind het niet echt.
Wij denken erover een beetje rond te trekken in Japan, zo ongeveer gebied Tokyo/Osaka/Kanazawa.
Daarnaast zouden we graag nog een paar dagen relaxen op een plek waar het ook mooi snorkelen is. Okinawa vind ik te ver en te duur voor een paar dagen. Weet iemand in dit gebied een plek, waar het vooral ook (redelijk) mooi snorkelen is? Kun je bijv. bij Shodoshima ook snorkelen?
Alvast bedankt.
Zelf geen enkele ervaring mee, maar wellicht is Izu Oshima een optie? Ook het Izu schiereiland schijnt snorkelmogelijkheden te hebben, maar veel zinnigs kan ik daar verder niet over vinden.
Overigens is Okinawa ook voor een kort verblijf wellicht toch het overwegen waard. Met de diverse lowcoast airlines hoeft het niet al te duur te zijn, en het is maar zo’n 2 uur vliegen. Ik ben er eerder dit jaar voor het eerst geweest (4 overnachtingen), maar vond het absoluut de moeite waard.
Dank je wel voor de tip. Op Izu schijn je inderdaad leuk te kunnen snorkelen (Hirizo beach), dat is dan alvast een optie. Ik geloof best dat Okinawa de moeite waard is, het lijkt me ook prachtig. Maar we gaan met ons gezin, met z’n vieren en dan tikt het toch behoorlijk aan, en dat voor zo’n paar dagen. Ik denk dat we ook tevreden zijn met wat op het vasteland te vinden is. Het gaat uiteindelijk om het Japanese.
Daar kan ik me dan wel iets bij voorstellen. In m’n eentje enkele tientjes meer uitgeven is niet zo erg, maar met z’n vieren praat je dan al snel weer over een paar honderd euro. En dan gaat het toch hard…
Hoezo heb je het over enkele tientjes, ik heb nog maar kort even gekeken, maar kom al snel op 1000 euro met ons vieren? Hoe en waar haal je die tickets dan?
Nog even opgezocht, maar ook mijn Okinawa-uitstapje was toch wat prijziger dan me was bijgebleven. De heenvlucht viel nog wel mee, van Osaka naar Naha met Peach, 7240 yen inclusief alle bijkomende toeslagen (en dat zijn er bij zo’n lowcost airline altijd veel…). Terug was met Japan Airlines naar Tokyo, dat kostte toen ruim het dubbele. In totaal praten we dan dus toch alweer over bijna 200 euro. Dat zijn inderdaad wel heel veel tientjes…
Ik weet ook wel waar m’n verwarring vandaan komt: het hele idee om überhaupt naar Okinawa te gaan ontstond toen ik een retourtje(!) Osaka - Okinawa tegenkwam voor ik meen 6500 yen, erg goedkoop in ieder geval. Maar ja, die paste weer niet in mijn planning, en na een beetje schuiven pakt het allemaal al snel toch weer duurder uit…
Oké, bedankt. Maakt niet uit, maar het klopt dus wel dat we richting de 1000 euro gaan en wij blijven niet zo lang dat we de aanbiedingen daar kunnen afwachten.
Wij zijn ook al op verschillende tropische eilanden geweest, dus ik weet niet of het voor ons nu zo heel veel toevoegt. Ik wil gewoon aan het eind een paar dagen relaxen op een mooie plek, bij voorkeur met snorkelmogelijkheid.
In ieder geval ben jij er lekker geweest.
Voor ik boek moet ik me eerst nog heel veel meer oriënteren, dus wie weet kom ik hier nog wel weer met een andere vraag.