Ik ga in september met mijn vriendin 3 weken naar Japan. Nu zijn we een beetje de route aan het uitstippelen en we willengrofweg de route van Tokyo tot Fukuoka met al het moois er tussenin.
Nu zijn wij allebei gecertificeerde duikers en zouden graag een duik maken in Japan. Iemand ervaring met een mooie stek langs deze route?
Op genoemde route ken ik geen mooie duikplek (ben geen die-hard duiker), maar heb zelf in september 2004 een aantal keren gedoken rondom het eilandje Miyakojima (ten zuiden van Okinawa). Was erg schitterend. Misschien een aanrader (mocht dit in het reisschema passen).
Begrijp ik. Ik zal mijn vrouw (Japans) vanavond eens vragen of zij nog suggesties heeft of anders een goede website kan vinden waarop geschikte duiklocaties vermeld staan.
Mijn vrouw heeft wat rondgeneusd op internet en kwam op een Japanse duikwebsite de volgende top 10 van duiklocaties tegen:
Okinawa Ishigakijima
Okinawa Miyakojima
Okinawa Kerama
Kagoshima (Kyusyu) Amamiooshima
Wakayama (Honsyu) Kushimoto-cho
Tokyo Hachijyojima
Okinawa Yonakunijima
Shizuoka (Honsyu) Osezaki
Okinawa Iriomotejima
Kochi Kashiwajima (Shikoku)
Zoals je ziet liggen de meeste duiklocaties in de buurt van het zuidelijk gelegen Okinawa (voor jou geen optie dus). Osezaki (nummer 8) ligt niet zo heel ver van Tokyo en is daarom misschien de meest voor de hand liggende locatie om te gaan duiken. Zie bijvoorbeeld:
Helaas zijn praktisch alle duikwebsites in het Japans, maar misschien heb je iets aan de hierboven vermelde (Nederlandse) website. Anders even ‘Googlen’ op ‘osezaki diving’ of ‘izu oceanic park’ / ‘izu ocean park’.
Alvast een goed reis en veel plezier toegewenst!
Ik krijg bijna zelf zin om daar eens te gaan duiken.