hoi allemaal,
wij willen in juli naar japan, maar na zo’n 2 weken veel proberen te bekijken willen we lekker hangen in de zon, en misschien zelfs snorkelen.
weet iemand of dat betaalbaar en mogelijk is in japan of dat we dan beter een laatste week in b.v. thailand kunnen doorbrengen.
we gaan met zijn vieren. man , ik en twee meiden van 16 en 18.
wie geeft mij budget-besparende tips
dank jullie wel, antonia:chin::nod:
Wij willen waarschijnlijk eind september tot begin oktober een week of 3 rondreizen in Japan. Waarschijnlijk ongeveer de route Tokyo - Takayama/Shirikawa-go - Kyoto - Hiroshima - Osaka (om vanuit daar naar huis te vliegen). Nu lijkt het ons heerlijk om ook een paar dagen naar het strand te gaan. Okinawa e.d. zijn prachtig maar wel erg duur met vlucht + autohuur + hotel. Daarom dacht ik eens uit te zoeken of we niet op het vasteland wat leuks kunnen vinden aan het strand.
Ik heb naar Shirahama (Wakayama) gekeken en dat ziet er wel aardig uit en ligt gunstig aan het einde van onze reis. Maar zijn er nog meer leuke stranden? En heeft iemand tips voor accommodatie? We zijn dol op leuke huisjes aan het strand o.i.d maar die vind ik niet in Japan.
Google eens op Shodoshima.
Bedankt voor de tip. Het ziet er leuk uit, een beetje mediterraan! Ik was het nog nergens anders tegengekomen maar volgens mij ligt dit eiland erg gunstig op onze route dus ik wil het zeker overwegen. Weet je ook nog een leuke accommodatie daar?
Het is een niet voor de hand liggende locatie, dus veel andere toeristen zul je er niet tegenkomen. Qua accomodatie zul je zelf moeten rondzoeken; ik sliep op Shodoshima op de camping, in een tentje. Camping daar wordt overigens gerund door een Nederlander. Hij heeft er een molen gebouwd. Zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. Hij heeft een zeer charmante Japanse vrouw die er pannekoeken bakt.
Er is geloof een YH dichtbij die camping. Goede locatie. Pal aan het strand. Goed strand ook, voor Japanse begrippen. Mooi zand. En aangezien het een eiland in de binnenzee is hoef je je niet druk te maken om golven van 2 meter.