snorkelen/bounty gevoel augustus

Wij gaan 3 weken voor eerst naar Thailand.
En hebben eigenlijk de wens om te eindigen op een bountyplekje, waar we ook kunnen snorkelen.
Nu zitten wij in het regenseizoen (augustus). Dus denk ik dat die bekende plekjes in het zuidwesten niet handig zijn.
Daarnaast willen we niet te lang moeten reizen tussen Bangkok en het bountyplekje, daar we al een flinke planning hebben van steden bezoeken.
We denken vanaf Khao Yai National Park te komen en vertrekken dus vanaf Bangkok weer naar NL.
Een vliegticket ligt wrs niet binnen ons budget.
Ik dacht aan Koh Chang. Maar lees ook weer dat in dit seizoen het water mogelijk weer niet helder is.
Wie heeft een goede suggestie met daarbij een richtlijn van reistijd.

Hee Cloman,

Ik zou zeggen "stick to the plan ", op Ko Chang vind je voldoende bountyplekken, en het weer kan overal (dus helaas ook op Koh Chang) tegenzitten. Indien het weer ( met andere woorden de wind en golfslag) het toelaat, kun je ook naar andere eilanden, waar het snorkelen nog beter is.

Probeer vanuit Bangkok een minibus te boeken die je direct naar je hotel op Koh Chang brengt. Dit kan in principe bij iedere reisagent. De reistijd zou tussen de vier en zes uur moeten liggen. Dit hangt af van de veerboot, en waar je hotel op Koh Chang zich bevindt. Zorg dat je vooraf een hotel hebt uitgezocht, boeken hoeft niet per se.

Hans.

Beste Hans,
mijn dank voor je reactie.
Las inderdaad dat je vanaf Ko Chang gemakkelijk naar andere plekken kan als Koh Rang, Koh Yark, Koh Kra en Koh Thong waar je mooie plekken hebt om te snorkelen.
Ik heb al wat zitten rondsnuffelen naar hotel.
Kwam Ko Chang Resort&Spa tegen en Klong Prao Resort.
Gezien hoe vaak jij reageert bij andere berichtjes heb ik vermoeden dat je aardige kenner van Thailand bent. Ken je toevallig deze 2 resorts? En zo ja, welke ervaring heb je?
Of heb je een andere aanbeveling?
mvg Christel

Hee Christel ,

Ik hoor het al weer, jouw budget ligt een factor 5 hoger dan dat van mij, haha.

Ik ken deze twee resorts niet, maar wellicht heb ik naast Khlong Prao Resort gelogeerd. Ik sliep in The Blue Lagoon. 600 baht.
Ik weet niet waar Koh Chang resort & Spa zich bevindt, maar ik vond Khlong Prao gezellig. Niet te druk.
Bij de Blue Lagoon kun je evt. een dag een kookcursus volgen . Erg leuk. Hun restaurant is ook helemaal top.
White Sands Beach daarentegen vond ik wel te druk. Laat je niet tegenhouden om het overdag eens te bezoeken, er zijn gezellige bars en restaurants, maar ik zou er niet willen overnachten.

Hans.

Nou nee hoor, hans.
Nog niet goed vergeleken qua prijzen. :slight_smile:
Dus ik ga meteen kijken naar jouw suggestie the blue lagoon.
White Sands Beach leek me ook niet ons ding.
Die andere hadden we gelezen via tripadvisor dat die goed aangeschreven staat. Dus vandaar.
Maar eens kijken wat ze dus over die van jou zeggen.
Gezien dat we aantal nachten er willen verblijven, wil ik niet als we daar zijn denken “gatver, hoe snel kunnen we weg”. En dat terwijl we het juist als mooi moment willen hebben om nog eens alle nieuwe indrukken voorbij te laten gaan.

Hee Christel,

The Blue Lagoon zijn gewoon hele eenvoudige hutjes aan een lagune. Ik betaalde dus 600 baht. De eigenaresse ( een soort Thaise jongere uitvoering van Tina Turner) en haar broer zijn op een goede manier gestoord. De broer liep ooit met een T-shirt aan: Loading… Please wait , dan lig ik al dubbel.

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel vertrouwen heb in tripadvisor, maar meer in de Lonely Planet.

Ik kom er zelden bedrogen mee uit.

Hans.