Snorkelen & Bali

Dat geloof ik graag, hoop er ooit ook nog eens heen te gaan dan. Maar wie weet voor de topicstartster wel een optie als Menjangan toch te ver reizen zal zijn :slight_smile:

Klopt inderdaad maar het is echt een aanrader. Wij zijn echt de hele wereld over geweest en vinden dit echt een paradijs en die kant van bali is heel anders.
Ook een aanrader hoor. De mensen die eenmaal op bali zijn geweest keren bijna allemaal terug. Je ziet het wel aan ons wij vertrekken over 2 weken weer voor bijna 5 weken echt heerlijk. Voor de 7e keer.
Vr groeten Yolanda

Hallo Sanya,

Ik denk dat we het beste vanuit Lovina 1 a 2 dagen naar Menjangan gaan, en als ik dan gebruik kan maken van de taxi die je noemt lijkt me OK. Denk je dat het makkelijk is om daar wat te reserveren (voor overnachten) als we daar zijn? vanuit Lovina? Ik reis nl alleen met mijn dochter, en vind het eigenlijk wel makkelijk als ik daar niet teveel hoef te regelen, maar al een richting/plaats heb. En als ik zo de reacties lees is menjangan helemaal de moeite waard,

groetjes

Willemien

Menjangan is een echte aanrader !
Ook wij hebben al op heel veel plaatsen gesnorkeld maar dit is tot nu toe echt de allermooiste.
Wij verbleven in het Mimpi resort, echt geweldig, ze hebben daar kamers en villa’s zo duur je maar wilt en het ligt tegen een prachtig natuurgebied aan waardoor je de apen in de mangrove ziet scharrelen bij laag water.
Van daar uit worden er snorkeltochten georganiseerd naar Menjagan zowel prive als in een gezeldschap.

1 like

Hi Willemien,

Je kunt inderdaad daar ook makkelijk wat reserveren… Vaak vragen ze dan wel iets meer dan als je vooruit hebt geboekt. Ik zou eventueel vrijblijvend voor jou kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn daar … En dan kun je zelf beslissen of je het wat vind …

Groetjes Sanya,

www.adailystay.com

Hai,

wij dachten iets geboekt te hebben in menjangan, blijkt echter in Amed te zijn. We zoeken iets voor misschien 1-2 nachten in menjangan gedurende de periode van 30-76 augustus . we hebben dan een week iets in lovina, maar kunnen 2 nachten elders slapen natuurlijk. Heb je iets daar in menjangan? zodat we mooi kunnen snorkelen?

alvast dank

groet
Willemien

Hoi in Menjagan heb je het mipi resort alleenn heel erg duur.
Wij zijn zelf in addi assri hotel geweest heel erg mooi en vrij dicht bij menjagan.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr Yolanda

Ik ga even voor je kijken wat ik heb qua opties…

Je kunt evt ook je emailadres sturen in een privebericht…

Groetjes,

Sanya
www.adailystay.com

Hallo,
Ik zoek ook iets voor 2a3 nachten dicht bij menjangan en waar verder ook nog iets te doen is, mijn vrouw houd nl niet van snorkelen en hotel magniet te duur
zijn

Goedemiddag,

Als jullie de data, het aantal personen en overige wensen kunnen aangeven, dan kan ik vrijblijvend een paar opties aan jullie voordragen.

Groetjes,

Sanya
www.adailystay.com

Hallo,
Wij vertrekken 15 nov vanuit nederland en blijven 4 weken in Sanur.
Van daaruit willen wij 2a3 nachten dicht bij Manjagan verblijven in een niet te duur hottelletje en liefst aan het strand.
Vorig jaar zijn we in Lovina geweest maar dat vond ik nogal ver rijden naar Menjagan,vandaar dat we dit jaar iets dichter bij willen en overdag wat tripjes maken.
Gr Jan

Beste Jan,

Zou jij mij kunnen aangeven wanneer je ongeveer naar Menjangan wil gaan?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Sanya
www.adailystay.com

Hallo,
23-24-25 nov maar mag ook 2 of 3 dagen later zijn.
Kan je ook zorgen voor vervoer van sanur naar menjagan en evt wat tripjes maken en natuurlijk ongeveer de prijs (we zijn Nederlanders he).
Groetjes Jan

Hallo,

voor een goede betrouwbare en betaalbare chauffeur stuur eens een mailtje naar
bobbybalitour@yahoo.com.

Ga al jaren met hem hij haalt ons van het vliegveld en brengt ons naar de mooiste plekjes.
Hij spreekt heel goed engels en is bijzonder vriendelijk en zit in sanur.
Hoop dat je er iets mee kunt.
vr groeten Yolanda

1 like

Hi Jan en Willemien,

Ik ben nog bezig met het zoeken voor jullie accommodaties. Ik ben in afwachting op reacties van de desbetreffende accommodatie.

Zodra ik meer weet, laat ik het jullie meteen weten.

Sanya
www.adailystay.com

Dit topic zou moeten gaan over snorkelen en duiken.
Het regelen van vervoer en/of verblijf voor een forumlid graag in het vervolg via een persoonlijk bericht, daar dit niet relevant voor de discussie is en andere forumleden hier ook weinig aan hebben.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Hallo,
Heb je al iets gevonden?
Gr Jan

Kijk eens in Pemuteran of Penyabangan. Ik ben deze maand vanuit Penyabagan naar Menjagan gevaren, heerlijk relaxed met een boot met zondek. Zie http://www.balidivecenter.de/.

Wat noem je dichtbij? In Pemuteran zelf is niet heel veel te doen, maar je kan wel uitstapjes maken naar bv de hotsprings, het klooster, of nabijgelegen tempels met apen.

Ik heb zelf in het taman sari resort gezeten in pemuteran:

http://www.tamansaribali.com/act.htm

Dit was redelijk goedkoop, dit hotel lag direct aan het strand en met een bootje was het 30 min varen naar het eiland van Menjangan.

Verder had ik een uitstapje gemaakt naar bali borat national park. Wat ook wel leuk was aan het hotel was het volgende:

Ze proberen daar koraal te kweken doormiddel van elektroden ofzo: http://biorockbali.webs.com/