van benoa naar menjangan

Hallo lieve mensen,

Wij gaan in juni een rondreis maken naar Java en Bali,In Bali verblijven we
in Benoa.Ik zou heel graag willen snorkelen bij Menjangan eiland.Is dat te doen?Of is het toch te ver voor 1 dag.Ook gaan we naar Gili Trawangan en naar Lombok.Als het goed is kun je daar ook mooi snorkelen.Maar heb wel vaker gelezen dat Menjangan eiland het mooiste is.Ik hoor graag van jullie.Bedankt al vast.

Groetjes Mini.

Benoa - Menjangan is te ver om op een dag te doen. Je zit dan 8 tot 10 uur in de auto.

Er zijn duikscholen die duiktrips uit zuid Bali naar Menjagan aanbieden. Gezien de reistijd zou ik het niet doen.

Hoi Mini,

Menjangan is zonde om in 1 dag te doen, zoals de andere ook zeggen minimaal 8-10 uur retour… evens vertrekken de boten tussen 08:30 en 09:00 , i.v.m. golven en zicht onder water.

Menjanan natuurreservaat heeft meer te bieden dan alleen het eiland, 2 dagen zou ik zeggen en als je extra budget hebt zijn de beachvilla’s van Menjangan resort echt een aanrader!

Warme groet,

Marcello

Ik heb in 2010 ook in Benoa gezeten (Ramada Benoa) en heb toen een aantal overnachtingen geboekt in Permutaran om op mijn gemak de noord-west hoek van bali te verkennen.

Best leuke trekking gedaan door het nationale park daar (Taman Nasional Bali Barat) Nationaal park West-Bali - Wikipedia Werd alleen wel erg vroeg opgehaald ivm de warmet en het leven wat s’morgens vroeg actief is. (oa de black monkey gezien, reuzen eekhoorn en wurgslangen)

En een (halve) dag snorkelen, en dit was werkelijk fantastisch !! Staat wel een redelijke stroming/wind maar dat water is daar onzetten helder en het onderwater leven is zeer divers.

Denk alleen wanneer dit een rondreis is, waarvan je slechts een paar dagen in Bali bent… Dan zal ik de rust pakken en niet de hele reis naar noorden ondernemen.

Hallo Iggi,

Bedankt voor je antwoordt.Ik denk niet dat we die tour moeten
gaan ondernemen,is toch te ver weg :mad:.Gaan we maar in de buurt snorkelen.Zal ook best wel mooi zijn.

Groetjes Mini.