Heren reizigers. Op dit moment zitten ik en mijn vriendin in het mooie vietnam. Hebben al veel mooie dingen gezien! Ik zal na de reis ook wel een reisverslag plaatsen zodat anderen er wellicht bij geholpen zijn. Nu zitten we in het gezellig maar toeristische Hoi An. Morgen besteden we nog aan een kookcursus en rondfietsen. Maar dan…
We hebben na morgen nog 8 dgn over. We vragen ons alleen af wat we gaan doen. Wellicht kan iemand ons op het juiste spoor brengen. We hebben drie opties:
Optie 1: vanuit hoi an met easy riders naar dalat. Zal er 4 dgn over doen. Van daaruit naar hcmc. Kost 80 dollar per dag dus prijzig. Vragen ons daarom af of het het geld waard is. Houden dan ook nog maar 4 dgn over voor hcmc en mekong.
Optie 2: naar na trang. En van daaruit naar dalat met easy riders of andere tour. Wellicht zelf rijden.
Optie 3: morgen avond naar hcmc vliegen. Twee dgn mekong doen en van daaruit naar phnon penh voor killing fields en stad en van daaruit weer naar hcmc. Hele andere optie dus.
Het is nu moeilijk om een keuze te maken. We hebben al heel wat motortrips gehad en strand zitten we ook niet direct op te wachten (na trang en mui ne)
Ik hoop dat iemand tips of een idee heeft voor ons. In ieder geval bvd!!
Ow en ons hoogtepunt tot dusver: langurs tegen komen in lan ha bay. Zijn er nog maar 63 van. Wij zagen er wel 20. Deze kwamen voor onze neus in gevecht met een ander apen soort. Dat liep uit op een heuze monkey war!! Alles kunnen filmen. Gelukkig geen apen dood!
Tevens een verjaardag van een vietnamees thuis met familie mogen vieren in mai chau. Erg bijzonder. Buiten het feit dat na wat rijstwijn een kippenhoofd en kippenpoot genuttigd werden.
Verdere aanrader is toch wel tam coc met van long reserve en de grotten bij phong nha!!! Wat je daar ziet is gewoon geweldig mooi!
Via Wereldwijzer app