Snel info gevraagd voor drie opties. Bvd

Heren reizigers. Op dit moment zitten ik en mijn vriendin in het mooie vietnam. Hebben al veel mooie dingen gezien! Ik zal na de reis ook wel een reisverslag plaatsen zodat anderen er wellicht bij geholpen zijn. Nu zitten we in het gezellig maar toeristische Hoi An. Morgen besteden we nog aan een kookcursus en rondfietsen. Maar dan…

We hebben na morgen nog 8 dgn over. We vragen ons alleen af wat we gaan doen. Wellicht kan iemand ons op het juiste spoor brengen. We hebben drie opties:

Optie 1: vanuit hoi an met easy riders naar dalat. Zal er 4 dgn over doen. Van daaruit naar hcmc. Kost 80 dollar per dag dus prijzig. Vragen ons daarom af of het het geld waard is. Houden dan ook nog maar 4 dgn over voor hcmc en mekong.

Optie 2: naar na trang. En van daaruit naar dalat met easy riders of andere tour. Wellicht zelf rijden.

Optie 3: morgen avond naar hcmc vliegen. Twee dgn mekong doen en van daaruit naar phnon penh voor killing fields en stad en van daaruit weer naar hcmc. Hele andere optie dus.

Het is nu moeilijk om een keuze te maken. We hebben al heel wat motortrips gehad en strand zitten we ook niet direct op te wachten (na trang en mui ne)

Ik hoop dat iemand tips of een idee heeft voor ons. In ieder geval bvd!!

Ow en ons hoogtepunt tot dusver: langurs tegen komen in lan ha bay. Zijn er nog maar 63 van. Wij zagen er wel 20. Deze kwamen voor onze neus in gevecht met een ander apen soort. Dat liep uit op een heuze monkey war!! Alles kunnen filmen. Gelukkig geen apen dood!
Tevens een verjaardag van een vietnamees thuis met familie mogen vieren in mai chau. Erg bijzonder. Buiten het feit dat na wat rijstwijn een kippenhoofd en kippenpoot genuttigd werden.
Verdere aanrader is toch wel tam coc met van long reserve en de grotten bij phong nha!!! Wat je daar ziet is gewoon geweldig mooi!

Via Wereldwijzer app

Optie 1: Je gaat vermoedelijk door het centrale binnenland en er zijn niet veel die deze route nemen. Voor authenticiteit is dit een aanrader. (Zeker wanneer je vanuit Hanoi niet noordwest of noordoost loop hebt gedaan)

Optie 2: Van Hoi An naar Nha Trang zou ik i.i.g. niet in 1 dag doen. Nha Trang is niet zo erg als beschreven, maar ik zou er niet lang blijven.

Optie 3: Risico dat je geen goedkope vluchten meer vindt. Via Can Tho en Chau Doc naar Cambodja is een optie, maar je doet Cambodja te weinig eer aan om er maar zo kort te zijn. Bovendien vraag ik me af of je een multi-entry visum hebt voor Vietnam. Je kunt ook Mekong Delta bezoeken zonder Cambodja en terug naar HCMC.

Overigens doe je een beetje minderwaardig over Hoi An. Ik heb bij beide bezoeken interessante contacten gehad met locals, mee uit eten en uitgenodigd om voor de kleine lokale universiteit te werken, dus behalve de mooie museale architectuur en omgeving om per fiets te verkennen (rijstvelden, stranden, eilanden) kun je zo’n plaats ook anders beleven.

Johan

Hallo E,

Denk uit je bericht te vernemen dat je , tot nu , een geweldige vakantie ondergaat.
kijk erg uit naar je verslag.

Nu je 8 dagen invullen.

Ik heb toevallig vandaag een mail ontvangen vanuit Saigon en blijkt dat het daar nu vooral veel regent.

Je optie 1
Weer motor lijkt me uit je vraag niet echt een optie dan.
Prijs is 80 USD pp denk ik ( graag corrigeren wanneer ik er naast zit ).

Optie 2
Hoi An naar Nha Trang is ook wel een eindje, 1 hele dag overdag of een hele nacht met de trein.
Kosten trein zijn ongeveer gelijk aan vliegen.
Maar dan weer motor en strand.

optie 3
Ik zou zelf voor deze gaan als ik je post lees.
Alleen zit je dan met 1 probleem, je visum.
Heb je een multi entry visum?

Visum voor Cambodja is geen probleem, maar terug naar Viet nam, denk dat dit je plan is ivm je ticktets naar Europa?
Dan zal je deze moet laten aanpassen of een nieuw visum moeten regelen; komen dan dus extra kosten bij.

Zoals al begrepen had, zou ik zelf voor jullie optie 3 gaan.

dan dus vliegen op Saigon, de stad, overnachten, misschien Cu Chi overnachten, door naar Can Tho, 1 of 2x overnachten, naar Chau Doc 1 of 2 x overnachten,
boot naar PP overnachten dan de gevangenis, paleis, killing fields overnachten, en de stad ,overnachten, bus naar Saigon overdag, Saigon overnachten.

Is zo wel meer dan de 8 dagen maar je kan hier en daar wat dagen minder doen.

Meer praktisch is misschien om Cambodja over te slaan en dan gedoe met visa.

Dan de volgende loop maken.

Overmorgen vliegen op Saigon en overnachten
De stad
Overnachten
Cu Chi ? + stad
Overnachten
Mekong, Cai Be
Overnachten
Naar Can Tho
Overnachten
Cai Rang en Can Tho
Overnachten
Naar Chau Doc
Overnachten
Chau Doc omgeving
Overnachten
Naar Saigon

Dit is 8 dagen.

Je kan ook Chau Doc overslaan en deze dagen besteden aan bijv. Vung Tau, is een dagtrip vanaf Saigon.
Je kan dan ook beslissen om dat met een overnachting te doen; is aan de zee en 1.5 uur van Saigon met de boot.

Of een dagtrip of met overnachting naar Can Gio en het nationale park Sam Vat.
Can Gio ligt ook aan zee en is niet touristisch.

Wanneer je naar het park gaat , dan niet alleen voor de apen, maar voor de krokodillen.
Die apen zijn gek op dames handtasjes , cameras enz. en pikken deze en dan ben je die kwijt.

Gedeelte van de rivier, Sam Vat is echt iets voor een natuurliefhebber.
Mangroven , krokodillen farm, toren over het natuurpark enz.

Hoop dat dit je niet nog meer problemen heeft bezorgt want dan zou ikmje vraag niet goed begrepen hebben.
Maar misschien iets waar je mee uit de voeten kan?

gr.
Ton.

Hallo johan en ton,

Bedankt voor jullie reactie!

Ten eerste, ik wil hoi an zeker niet minder waardig maken! Ik zou zelfs aanraden er minimaal drie dagen te verblijven. Straalt 1 en al gezelligheid uit! Genoeg te doen in de regio en de stad. Kan gewoon niet kiezen uit alle leuk uitziende restaurants. Maar toeristisch is het zeker. Maar buiten de stad keert de rust terug.

Wij hebben inderd geen multi entry ticket. Dus optie naar cambodia valt af. @johan. Klopt dat drie dgn cambodia het land geen eer aan doen maar wij wilde toch al terug komen naar zuid-oost azie voor laos en cambodia. Had ik ook al reisschema voor liggen alvorens we voor vietnam kozen. Maar wil je beide landen doen in drie weken moet het tempo hoog liggen dus als we alvast iets van het land konden zien op deze manier zou ons de volgende reis weer ruimte geven in de planning.

Ik denk dat dieper de mekong delta intrekken wel interessant zijn en de national parken die ton aangaf.

Morgen hakken we de knoop door.

Via Wereldwijzer app

Ik vind het lastig om je te adviseren, want smaken verschillen. Maar persoonlijk vond ik Na Trang wat tegenvallen. Wellicht kwam dat ook door het slechte weer (bewolkt en regenachtig) wat we hadden. De Mekongdelta vond ik echter wel erg de moeite waard. Da Lat ben ik niet geweest dus daar kan ik niks over zeggen.