Smsen naar Suriname?

HAllo allemaal,

Ik heb een vriendin die nu in Suriname stage loopt maar omdat bellen heel duur is zou ik graag met haar willen smsen … maar dit lukt me tot nu toe niet :blink:
Is het wel mogelijk!? En hoe?

Alvast bedankt!!!

grz Roel

Helaas is het niet mogelijk…!

Groetjes, Diana

Originally posted by Diana1981@12-04-2005, 21:06:07
** Helaas is het niet mogelijk…!

Groetjes, Diana **

Waarom is het niet mogelijk om te SMS en naar en van Suriname? Ik heb haar een telefoon gestuurd die kan SMS en. Dus ik wil het graag weten
Groetjes Kees Tramper
keestramper@zeelandnet.nl

Het kan blijkbaar sinds kort, vanaf begin juli. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Ik ben in mei naar suriname geweest en kon prima smsen naar nederland en ook vanuit nederland ontvangen. Mijn vriendin kon het niet. Ik had vodafone abonnement. Mij lukte het dus wel

Maar met een Telesur-simkaart schijnt het sinds kort dus ook te kunnen… Heeft iemand dit al geprobeerd?

Bellen kan ook goedkoop!
Ik ga in november voor ene half jaar naar Suriname en ben al op zoek geweest naar hoe je goedkoop kan bellen. Dit kan dus via de belpiraat!
Kijk maar eens op hun site: www.belpiraat.nl

Als er nog mensen zijn die NOG goedkoper bellen dan 0.30 cent.
Laat het me weten!!!

Groetjes Bodine

Hey!

Je kan via belpiraat bellen naar het buitenland. Dus niet van Suriname naar Nederland… Het is wel handig voor de thuisblijvers.
Dit staat bij het kopje ‘vragen’.

XX Ellen

Je hebt helemaal gelijk Ellen. Zo bedoelde ik het eigenlijk ook maar zo staat het er niet…

Hey Bodine,

Op dit moment kun je dus inderdaad nog goedkoper naar Suriname bellen dan 30 cent. Met het telefoonnummer 0900-0207 kost het nu maar slechts 7 cent per minuut naar een mobiele telefoon in Suriname.

Iets om dus zeker gebruik van te maken zolang de aanbieding er is!

Groetjes

Nynke

Ha! weet er toevallig ook iemand of de mogelijkheid bestaat dat je met een nederlands mobiel nummer kan sms-en naar een surinaams mobiel nummer?? En hoe doe je het met het landnummer ervoor/nul weglaten of iets? Greetzz catoo

Hier een site waar je kan sms’en van en naar Suriname: http://www.surisms.com/index.php

Zo ver ik weet kan je met het netwerk van telesur niet smsen naar het buitenland, en dus ook niet ontvangen van het buitenland. ( dus ook niet met je NL abo verstuurd naar sr nummer)
Met je NLse simkaart kan je wel smsjes ontvangen en sturen naar het buitenland. Maar niet met de meeste prepaid, je moet vaak een abo hebben. ( ik kon met mijn orange prepaid ook niets smsen daar, met mijn orange free gelukkig wel)

Ze zeggen al meer dan een jaar dat het mogelijk is/wordt om te sms naar een surinaams nr in suriname…maar tot op heden lukt het mij niet teminste., probeer het af en toe omdat ze zeggen dat het mogelijk wordt…( helaas)

Thanks…die had ik nog niet gevonden!
( het werkt idd…werd meteen terug gebeld…omdat hij blij was met mijn sms-je…)

Bellen is goedkoper dan SMS-en als je het niet te lang doet. Op www.suritel.nl kost het 0.25 per minuut en bij www.voicetraders.nl 20 cent.
Vanaf een vast toestel in Nederland.
Er zijn goedkopere, maar het werkt soms niet. Een paar werkende alternatieven is wel handig.

Ook goede tips, maar het ging over sms-en en dat blijft toch anders als bellen. ( en zeker als je gene vatse telefoon hebt!!)

Voor 7 cent lukt het niet meer. Voor 20 cent wel. zie http://www.voicetraders.com Je kan ook gebruik maken van http://www.suritel.nl

(had net pas door dat ik dit al eerder had gepost. Weet niet hoe deze weg te halen. Sorry)

mijn zoon zit met een Nl abo(orange) in suriname, ik heb hier een abo(orange) in Nl.
Weet iemand wat het kost als ik hem sms en andersom?

Het sms-en met mijn zoon in suriname (NL-abo) gaat uitstekend.

Weet iemand wat het kost om te sms-en over en weer? Betaald hij in suriname mee aan mijn sms?

Als het goed is kost het hem niets als hij een sms krijgt. Zie info van Orange. In buitenland smsjes ontvangen is gratis, dus ook in Suriname.