Slechte ervaringen met Tempest Car Hire

Ik wil iedereen even mijn slechte ervaringen delen die ik heb gehad met het volgende verhuurbedrijf:

Tempest Car Hire

Ze zijn voordelig, maar kwamen bij ons achteraf met allerlei extra kosten.

Bijvoorbeeld: Schoonmaakkosten auto (o.i. niet nodig), maar omdat we onze vlucht moesten halen was er weinig keuze.
Benzinekosten (dat zagen we pas op het creditcard-afschrift), we hadden net buiten het vliegveld getankt.
Ze hebben te weinig borg terug betaald. In ons geval was dat omdat we de auto voor een maand gehuurd hadden, en eerder hebben teruggebracht (volgens het personeel was dat geen punt en bleef het goedkopere tarief geldig). Achteraf hebben ze toch het hogere wekelijkse tarief in rekening gebracht.

Dus, een niet te vertrouwen club.

Veel plezier in ZA!

Met vriendelijke groet,

Ari

Goed nieuws, na heel wat heen en weer gemail hebben ze toch de rest van de borg teruggestort.

Klopt, wij hadden het zelfde probleem met de benzine, maar na een mailtje (we hadden een afgetekend bewijs van ontvangst, dat alles goed was, dus ook de benzine) is alles goed gekomen.

Dus altijd een bewijs vragen dat abij de inlevering alles:zon02: okay was, dit wilde ze niet afgeven, maar dat was niet standaard, wij hebben er gewoon op gestaan! Is trouwens wel standaard in de autoverhuur branche.
Maar ja dit is Africa en ze proberen het gewoon.

groetjes uit Kyalami

Blijft staan dat ze wel altijd super scherpe tarieven hanteren! Hoor er verder trouwens weinig slechte ervaringen mee. Maar ja, kan natuurlijk wel altijd ;-(

Groetjes,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

hallo

had een vraagje eigenlijk. is het echt nodig om een internationaal rijbewijs te hebben om een auto te huren in kaapstad?

Groet Ron

De autoverhuur maatschappijen kunnen er naar vragen. In Zuid Afrika kan je met een NL rijbewijs rond rijden. Zolang het er maar Engels op staat.

groet uit Kyalami:dag:

Wij hebben diverse malen een auto gehuurd bij Cabs Car Rental (www.cabs.co.za) en dat is goed bevallen : hagelnieuwe auto (de laatste keer, de 1e keer een ‘afgereden’ Toyota Condor) en geen ‘verrassingen’. Netjes gehaald en gebracht bij de lodge in Jo’burg. Aanrader!

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Hoi,

Onze gasten die met Tempest gewerkt hebben, tot hiertoe geen klachten. Spijtig van jou specifiek geval, maar blijft een betrouwbaar bedrijf lijkt ons, met scherpe prijzen.

Internationaal rijbewijs is niet nodig in ZA.

Groetjes,
Jeroen

Gastenverblijf Villa Rustique Oudtshoorn
www.villarustique.co.za

Zal een specifiek geval zijn.
Heb al meerdere malen met hun zaken gedaan en nog nooit problemen ondervonden.

Ik zit nu al 3 maanden in Kaapstad en heb al 3 keer mijn internationale rijbewijs laten zien ipv mijn normale rijbewijs (had ik op dat moment niet bij me). Nou kom je in Nederland sowieso niet aan een internationaal rijbewijs zonder gewoon rijbewijs, maar om maar even aan te geven hoe slecht er gecontroleerd wordt!

Overigens heb ik mijn auto gehuurd van BestBeetle. Verreweg de goedkoopste in Kaapstad. Er moet niet erg veel van verwacht worden (bijv geen radio en flink wat roest op de auto), maar voor mij als student is het ideaal om mee naar werk te reizen. De service is prima (we gaan elke maand voor een check) en bovendien mogen we de auto zelf overspuiten als we dat willen. Erg leuk met het WK voetbal voor de deur natuurlijk!

gr Christiaan