Heeft iemand, behalve ik t ook ooit andersom meegemaakt? Ik woonde in Zuid Afrika in een Nederlands gastgezin. Zij werden overvallen en beiden neergeschoten, de man is daarbij overleden. Ik woonde daar toen 3 maanden en had super goed contact met hen. Moest toen verhuizen. Heb vrijwel meteen t besluit genomen om niet terug te gaan naar NL. Wat had ik in NL moeten doen? Achteraf ben ik erg blij dat ik gebleven ben, had wel n rottijd maar heb me daar over heen kunnen zetten en er nog n leuke tijd van kunnen maken. Als ik naar huis was gegaan had ik ws n erg nare bijsmaak gehad van mijn tijd in Zuid AFrika. Nu gelukkig niet, al denk ik nog wel regelmatig, zeg maar gerust n paar keer per week aan dat voorval al is t al meer dan 2 jaar geleden.
Pffff, dat lijkt me mega heftig. Ik geloof niet dat ik me er maar ook iets van kan voorstellen hoe je je dan voelt. Hoe ben je er daarna mee omgegaan? Ben je naar de begrafenis gegaan? Heb je het contact met de rest van die familie onderhouden?
Liefs,
Carolina
Hoi Carolina,
Ja weird verhaal is dat he, tis eigenlijk niet te geloven dat zo iets kan gebeuren, maar helaas. Ik ben toen naar de begrafenis geweest idd. Was heel rot, ook de week ervoor, maar dat was t in NL ook geweest. Paar rotweken gehad, maar ben echt blij dat ik toen niet naar huis ben gegaan. Ik ga over 2.5 week voor t eerst weer terug en ik kijk r uiteraard enorm naar uit om hen weer te zien. Doordat ik na de begrafenis zo’n 2x per week langs ben geweest toen ik nog in ZA zat is t nu helemaal niet moeilijk om terug te gaan. Ik ben dan ook blij dat ik toen niet naar NL ben gegaan. We hebben nog regelmatig contact via de email en ca. 2x per jaar via de telefoon. Nu natuurlijk wat meer nu ik daarheen ga en moet regelen welke nederlandse producten ik mee moet nemen, zelfs frikandellen haha!
Groetjes,
mereltjes…
Prachtige dat je contact hebt gehouden, mereltjes. Volgens mij houdt je zo een hele speciale band.
Persoonlijk denk ik dat het voor je eigen verwerking heel goed is geweest om daar te blijven en het verdriet met hen te kunnen delen. In Nederland had je niets kunnen doen, hoewel je wél met dat verdriet zou hebben gezeten.
Tof dat je over 2,5 week weer gaat! Dat moet wel heel bijzonder zijn! Dan is het de eerste keer dat je ze weer ziet sinds die moord? Moest wel lachen dat je frikadellen mee gaat nemen hahaha! Erg leuk!
Alvast een goede reis gewenst!
Liefs,
Carolina