In augustus ga ik met de auto drie weken reizen in en rondom de rocky mountains.
De slaapplek is hetgeen waar ik nog over twijfel.
Ik blijf daarna nog 4 maanden in Calgary om te studeren dus heb al voldoende bagage. Om te kamperen zal ik in Canada een tent moeten aanschaffen (en de rest). Zijn hostels/motels aan te bevelen wanneer deze niet van tevoren zijn geboekt en wat is de gemiddelde prijs of heeft kamperen jullie voorkeur en waarom?
Beren worden vaak genoemd als gevaarlijke factor, iemand ervaringen?
ik heb geen ervaring met hostels/motels noch met kamperen (in een tent) in Canada. We zijn zelf tot dusver met een camper op stap geweest maar wat we wel hebben gemerkt is dat de mensen die de camping beheren (vrijwel) altijd weten of er een beer in de buurt rondzwerft. Kamperen met een tent wordt, als er een beer in de buurt is, doorgaans niet toegestaan totdat ze de beer hebben gevangen en gerealloceerd. Op de campgrounds die wij hebben aangedaan stonden eigenlijk altijd wel een paar tenten, ook in gebieden waar veel beren zijn (maar dan dus niet in de nabije omgeving). Als je gaat camperen zorg er dan voor dat je etenswaren ed in beerbestendige kluisjes (aanwezig op de campgrounds) opbergt (of in je auto).
Mijns inziens kun je de keus dus maken op basis van persoonlijke voorkeur.