Wanneer je met een touristen visum door Rusland reist, zul je al je slaapplaatsen in Rusland moeten reserveren… Of zitten jullie alleen maar in de trein? Zou zonde zijn!
Tips in Moskou? Uiteraard het Kremlin en het Rode Plein. Het Novodicy convent vond ik ook prachtig, niet veel touristen maar supermooie kerken met zorgvuldig aangelegde tuinen ertussen. **Tretyakov Museum **en het Puskin Museum zijn ook een bezoek waard. De eerste heeft meer internationale status, maar de tweede heeft mijn voorkeur (ook beelden, en schilderstijlen die mij meer inspraken). Qua kerken wil ik de Cathedral of the Christ Saviour graag melden. En de verschillende Shopping Malls zijn best een bezoekje waard: van duur (G.U.M.) tot hip. O ja, je moet ook met de metro…
Pffff…
Voor uitgebreidere beschrijvingen en foto’s: http://www.outofasia.nl (Ik ba vorige zomer met de TME gegaan, miscchien kun je nog meer tips van de site halen)
Kijk anders ook op youthostelling.ru. Ik ken toch veel mensen met goede ervaringen in de jeugdherberg van Moskou tegenwoordig. Anders zou je in inderdaad in het Izmailova gamma Delta kunnen slapen.
Must sees in Moskou:
het Rode Plein, met het historisch museum, het mausoleum van Lenin, het Kremlin, het Poesjkinkanon en de St. Vasiliuskathedraal
Oelitsa Arbat, gezellig winkelstraatje. Pas op: souveniers kosten hier 3 keer zoveel. Niet laten afzetten dus!
de metro: pak eens de metro en rij een rondje!
Poesjkin huis: het huis van de beroemde dichter (ja vas liubliu! Liubov ezje ne mozet!)
Manezjnaja plosjad en de Tuin van het Kremlin: heerlijk om te zitten en mensen te kijken.
etc.
Ik kom altijd erg graag in Moskou.